تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798291334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگی ایفای نقش زنان در توسعه پایدار روستاها مورد بررسی قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چگونگی ایفای نقش زنان در توسعه پایدار روستاها مورد بررسی قرار گرفت تهران - ایرنا - در نشست معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور با مدیران کل دفاتر امور روستایی و امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور، چگونگی مشارکت روستاییان و عشایر در راه اندازی واحدهای تولیدی و نقش زنان در توسعه پایدار روستاها در برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش ایرنا، معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور روز دوشنبه در این نشست، گفت: بدون مشارکت مردم تحقق توسعه پایدار ملی عملی نیست، هرچند مشارکت زنان روستایی و عشایر در طرح های اقتصادی در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
سیدابوالفضل رضوی تصریح کرد: گذر زمان برای ما تهدید بزرگی است و باید با توجه به محدودیت زمانی فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی روستاها بدون وقت تلف کردن به مورد اجرا گذاشته شوند.
رضوی ازطرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها خبر داد و گفت: اقتصاد سالم پایه و اساس اجتماع سالم است و افزایش ثروت ملی و فعالیت های تولیدی از اصول سلامت اقتصادی است.
معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور با بیان آنکه ایجاد شرایط مناسب اقتصادی در روستاها یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: به همین منظور با همکاری تمام روستاییان باید شرایط اشتغالزایی و ماندگاری جمعیت در روستاهای کشور فراهم شود تا روند بهبود اقتصادی روستاها و افزایش درآمد خانوارهای روستایی با سرعت بیشتری دنبال شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز گفت: بدون شک توسعه پایدار بدون حضور زنان شکل نمی گیرد و توسعه روستاها زمانی عملی است که در فعالیت های اقتصادی کشور به نقش زنان روستایی و عشایری بیش از پیش توجه شود.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: خودباوری و خوداتکایی و حضور زنان در مشارکت های اجتماعی و اقتصادی زمانی عملی است که به مطالبات زنان، اشتغالزایی، تفریح، آزادی، امنیت، رفاه عمومی و بهبود معیشت زنان توجه شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار داشت: در تمام طرح های روستایی باید به مشارکت زنان توجه شود زیرا بدون حضور زنان روستایی و عشایری هیچ طرحی در روستاها قابل اجرا نیست.
سیده زینب هاشمی افزود: در توسعه روستاها باید توزیع اعتبارات مالی براساس ظرفیت روستاها باشد تا با نظارت دقیق در منطقه بتوانیم شاهد توسعه پایدار در روستاهای کشور باشیم.
در ادامه این نشست مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی نیز افزود: برای توسعه روستاها طرح توانمندی سازی زنان و دختران روستایی و عشایری ضروری است و با توجه به ظرفیت های اقتصادی این استان در بخش تولید سنگ های تزیینی، کشاورزی و صنایع دستی زنان در این روستاها می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
مژگان شریفی افزود: خشونت خانگی، رشد طلاق، افزایش تعداد زنان سرپرست، ازدواج زنان با مردان بیگانه و چالش های قضایی و حقوقی از مشکلات مهم زنان روستایی در کشور است و باید با برگزاری آموزش های مورد نیاز زنان روستایی و عشایری با حق و حقوق خود آگاه شوند.
محمد مهدی بلوردی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان بعنوان دیگر سخنران این نشست گفت: طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و آیین نامه های آن دارای نقاط ضعف و قوت است و تنها با مشارکت ذینعفان و روستاییان این طرح می تواند به خوبی در سطح کشور اجرایی شود.
وی توجه به نیازهای هر منطقه، الزام بکارگیری نیروی انسانی روستایی و توانمندسازی زنان و دختران روستایی آموزش دیده به انجام طرح های کارآفرینی از مزیت های اجرای این طرح در روستاها است.
غلامرضا عبدالهی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان نیز تاکید کرد: فعال شدن روستاییان در تعاونی ها، احداث کارخانه های صنایع تبدیلی در روستاها به منظور جلوگیری از خام فروشی، ایجاد مراکز آموزشی، اعمال معافیت های سرمایه گذاری در روستاها و افزایش نقش زنان در ایجاد فرصت های شغلی از مزیت های مشارکت روستاییان در فعالیت های مختلف اقتصادی است.
سیدفریدون عربی مدیرکل امور روستایی استانداری همدان بعنوان سخنرانی دیگر گفت: در اجرای طرح ساماندهی روستاها باید به امکانات و استعدادهای روستاها توجه شود و زنان به عنوان مکمل فعالیت های اقتصادی مردان، در روستاها مورد توجه جدی قرار گیرد.
اقتصام(5)1108**1558


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن