تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803200531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام: 350 هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران راهی عراق شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار ایلام: 350 هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران راهی عراق شدند ایلام - ایرنا- استاندار ایلام اعلام کرد: 350 هزار زائر سوگوار عتبات عالیات برای شرکت در آیین های اربعین حسینی در دو هفته گذشته تاکنون از پایانه مرز بین المللی مهران در جنوب باختری استان به کشور عراق سفر کرده اند.


"محمدرضا مروارید" روز دوشنبه در حاشیه دیدار از پایانه مسافری مرز رسمی و بین المللی مهران در 100 کیلومتری شهر ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز محرم امسال تاکنون بیش از 500 هزار تبعه ایرانی و غیر ایرانی برای حضور در برنامه های عزاداری این ماه و زیارت مکان های مقدس عراق مرز مهران را برای سفر به این کشور برگزیدند.

** زائران شکیبایی داشته باشند/ به زائران سوگوار اطمینان می دهیم همه بدون مشکل از مرز گذر خواهند کرد

نماینده بلندپایه دولت تدبیر و امید در استان ایلام تاکید کرد: زائران و سوگواران اربعین حسینی نگران نباشند و صبر و حوصله به خرج دهند، مطمئن باشند همه بدون مشکل برای سفر به عراق از مرز گذر خواهند کرد.
وی به سوگواران اربعین حسینی که برای سفر به عراق در مرز و شهر مهران حضور دارند، توصیه کرد: با توجه به حجم بالای زوار و شلوغی بی سابقه مرز رسمی مهران در این روزها و مهمتر کمبود امکانات در محدوده پایانه آن سوی مرز در خاک عراق از جمله در زمینه پذیرش، اقامت و خدمات رفاهی؛ اگر قرار به معطل شدن است بهتر این است در مرز مهران که از امکانات رفاهی، خدماتی و اقامتی گسترده ای برخوردار است معطل شوند.

** خروج زوار از پایانه مرزی مهران در آرامش، امنیت بالا و بدون مشکل همچنان به شکل گسترده ادامه دارد

مروارید گفت: کار خروج زوار و عزاداران اربعین حسینی در نتیجه برنامه ریزی ها و بسیج امکانات همه دستگاه های اجرایی در کنار مشارکت فعالانه و خودجوش مردمی از دو هفته پیش که حجم سفرها به عراق 10 برابر روزهای عادی شده همچنان در کمال آرامش، امنیت بالا، با شتاب و بدون مشکل در پایانه مسافری مرز مهران ادامه دارد
استاندار ایلام اظهار کرد: امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان زوار در شهر و مرز بین المللی مهران از قبل فراهم شده و تاکنون برای پذیرایی، اقامت و خدمات دهی به زائران که به نیت شرکت در آیین های عزاداری اربعین حسینی و زیارت مکان های مذهبی و مقدس عراق وارد استان شده اند هیچ کمبود و مساله ای وجود نداشته است.

** 30 هزار غذای گرم در هر وعده به صورت رایگان بین زوار عتبات عالیات عراق پخش می شود

وی افزود: بازرگانان و فعالان اقتصادی پایانه تجاری مرز بین المللی مهران در حرکتی خداپسندانه برای پذیرایی از زوار و سوگواران اربعین حسینی در شهر و پایانه مسافری مرز مهران هر وعده 30 هزار غذای گرم به صورت رایگان پخش می کنند.
مروارید ادامه داد: امکانات لازم از سوی همه دستگاه های اجرایی استان ایلام شامل نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، هلال احمر، گمرک و... برای خدمات دهی لازم و کافی متناسب با این ایام در شهر و مرز رسمی مهران تدارک دیده شده و بررسی ها نشان می دهد که زوار از روند خدمات رسانی رضایت تمام دارند.
وی یادآور شد: ستادهای مردمی نیز برای پذیرایی و اقامت زوار در شهر مهران به صورت خودجوش در شهر تشکیل و فعال شده که بدون دریافت وجه و رایگان در خانه های خود اقدام به اسکان شیفتگان ائمه اطهار (ع) و عزاداران اربعین می کنند.

** اقدام شهرداری تهران در راه اندازی پایگاه خدماتی زوار و پاکیزگی پایانه مرزی مهران شایسته قدردانی است

استاندار ایلام بیان کرد: شهرداری منطقه پنج تهران نیز در حرکتی خیرخواهانه و شایسته قدردانی از چند روز پیش اقدام به راه اندازی پایگاهی برای اسکان و پذیرایی از زوار عتبات عالیات عراق در مهران کرده که اکنون به نحو گسترده و رضایت بخشی در حال خدمت دهی به سوگواران اربعین حسینی است.
وی گفت: شهرداری منطقه پنج تهران همچنین برای نظافت و پاکیزگی محیط بزرگ پایانه مرزی مهران به هدف جلوگیری از بروز بیماری ها و انباشت اشغال و زباله 200 رفتگر به کار گرفته که بدون وقفه شبانه روزی کار نظافت و پاکیزگی محیط درونی و بیرونی پایانه را انجام می دهند.

** خروج از مرز رایگان است/گذرنامه ها تنها مهر خروج می خورد

نماینده بلندپایه دولت تدبیر و امید در استان ایلام اعلام کرد که هیچ وجه و مبلغی از زوار و سوگواران اربعین حسینی هنگام خروج آنان از پایانه مرزی مهران دریافت نمی شود و گذرنامه ها تنها مهر خروج می خورد.
مروارید گفت: گذر از مرز بین المللی مهران در این روزها هم در گمرک پایانه مهران و هم در ورودی "پایانه مرزی زرباتیه" عراق به صورت رایگان انجام می گیرد و بر گذرنامه ها فقط مهر خروج و ورود زده خواهد شد.
** 70 درصد سوگواران اربعین حسینی از راه مرز مهران به عراق سفر می کنند

استاندار ایلام گفت: بیش از 70 درصد زوار و سوگواران اربعین حسینی از راه پایانه مرز بین المللی مهران به عراق سفر می کنند که 90 درصد آنان را عزاداران غیربومی سراسر کشور تشکیل می دهد.
مروارید اظهار کرد: با ارائه خدمات مناسب و استقبال بی نظیر مردم، پیش بینی می شود 800 هزار نفر تا اربعین حسینی از این منطقه مرزی گذر کنند.
وی افزود: امسال در نتیجه زحمات و تلاش های مجموعه نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه های اجرایی و مردم استان در خدمات رسانی به زوار مهمان استقبال عزاداران اربعین حسینی برای سفر و تردد از مرز رسمی مهران تاکنون بی نظیر بوده است.
مدیر ارشد استان ایلام بیان کرد: 70 درصد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی که تاکنون از مرزهای چزابه و شلمچه خوزستان راهی عراق شده اند بومی خود این استان هستند و تنها 30 درصد آنان از دیگر مناطق کشور است که این موضوع کار استقبال و پذیرایی از زوار را در آنجا آسان تر کرده است.
مروارید یادآور شد: نمایندگی تمام ارگان های انتظامی و نظامی و نهادهای خدماتی مختلف استان ایلام اکنون در مرز مهران مستقر است و با وجود گستردگی کار و حجم بالای سفر زوار، تاکنون هیچ گونه مشکل خاصی در زمینه خدمت رسانی و اعزام زوار در این پایانه مرزی و شهر مهران به وجود نیامده است.
وی افزود: به عنوان مثال در روز شنبه هفته جاری و در طول یک روز کاری بیش از 70 هزار نفر از این منطقه به عراق سفر کردند که این آمار در مرزهای زمینی کشور تاکنون پیشینه نداشته است.
استاندار ایلام بیان کرد: مجموعه گروه های نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی و دیگر فعالان و ارگان های گوناگون نه تنها زوار را در پایانه مرزی مهران پوشش خدماتی می دهند بلکه تا پنج کیلومتر آن سوتر از مرز و در خاک عراق نیز به آنان خدمت رسانی می کنند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام اظهار کرد: با توجه به پیش بینی 800 هزار نفری سفر زوار عتبات عالیات و سوگواران اربعین حسینی از مرز رسمی مهران، پذیرایی و استقبال از آنان نیاز به عزم جدی و مدیریت بسیجی دارد که باید گفت این موضوع تاکنون به نحو قابل توجه و چشمگیری محقق شده است.
وی افزود: اگرچه تجمع زوار و ازدحام جمعیت در شهر و پایانه مرزی مهران بسیار فراوان و حجم آنان بالاست اما خدمات رسانی تاکنون به نحو مطلوب و شایسته ای به شیقتگان زیارت عتبات عالیات عراق ارائه شده است.
پایانه مرز رسمی و بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام از دو هفته پیش به این سو به عمده ترین و اصلی ترین مسیر خروج زوار عتبات عالیات و عزاداران حسینی برای حضور در آیین های سوگواری اربعین در کشور عراق تبدیل شده است.
بر پایه اعلام رسمی مسوولان استان ایلام، تنها در یک هفته گذشته نزدیک به 250 هزار نفر از سراسر کشور و شیعیان کشورهای همسایه برای شرکت در آیین های سوگواری اربعین و زیارت عتبات عالیات از راه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران راهی عراق شده اند.
محرم سال گذشته در روزهای نزدیک به اربعین حسینی 500 هزار نفر از این مسیر که امن ترین و کوتاه ترین راه انتقال به شهرهای زیارتی و مقدس عراق است به این کشور همسایه سفر کردند
مسوولان ایلامی امسال پیش بینی کرده اند که تا اربعین حسینی حجم سفر و خروج زوار از پایانه مرزی مهران در 750 کیلومتری جنوب باختری تهران به رقم نزدیک به یک میلیون نفر برسد. ک/3
565


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن