تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819139258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام: 70 درصد سوگواران اربعین حسینی از راه مرز مهران به عراق سفر می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار ایلام: 70 درصد سوگواران اربعین حسینی از راه مرز مهران به عراق سفر می کنند ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: بیش از 70 درصد زوار و سوگواران اربعین حسینی از راه پایانه مرز بین المللی مهران در جنوب باختری ایلام راهی عراق می شوند که 90 درصد آنان را عزاداران غیربومی سراسر کشور تشکیل می دهد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری استانداری ایلام، "محمد رضا مروارید" در دیدار با جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: با ارائه خدمات مناسب و استقبال بی نظیر مردم، پیش بینی می شود 800 هزار نفر تا اربعین حسینی از این منطقه مرزی گذر کنند.
وی افزود: امسال در نتیجه زحمات و تلاش های مجموعه نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه های اجرایی و مردم استان در خدمات رسانی به زوار مهمان استقبال عزاداران اربعین حسینی برای سفر و تردد از مرز رسمی مهران تاکنون بی نظیر بوده است.
استاندار ایلام بیان کرد: 70 درصد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی که از مرزهای چزابه و شلمچه در خوزستان راهی عراق شده اند بومی خود این استان هستند و تنها 30 درصد آنان از استان های دیگر کشور است که این موضوع کار استقبال و پذیرایی از زوار را در آنجا آسان تر کرده است.
مروارید یادآور شد: نمایندگی تمام ارگان های انتظامی و نظامی و نهادهای خدماتی مختلف استان ایلام اکنون در مرز مهران مستقر است و با وجود گستردگی کار و حجم بالای زوار تاکنون هیچ گونه مشکل مهمی در زمینه خدمت رسانی و اعزام زوار در این پایانه مرزی و شهر مهران به وجود نیامده است.
وی افزود: در چند روز گذشته تاکنون بیش از 240 هزار زائر عزادار اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران گذر کرده اند و به عنوان مثال در روز شنبه و در طول یک روز کاری بیش از 70 هزار نفر از این منطقه به عراق سفر کردند که این آمار در مرزهای زمینی کشور بی سابقه است.
استاندار ایلام بیان کرد: مجموعه گروه های نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی و دیگر فعالان و ارگان های گوناگون نه تنها زوار را در پایانه مرزی مهران پوشش خدماتی می دهند بلکه تا پنج کیلومتر آن سوتر از مرز و در خاک عراق نیز به زوار خدمت رسانی می کنند.
مروارید در این دیدار از خدمات و تلاش های مجموعه نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، جمعیت هلال احمر استان و همه نیروها، ارگان ها و مردمی که در این مدت جانانه و به صورت شبانه روزی اسباب حضور زوار را در مرز مهران فراهم کرده اند، قدردانی کرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام اظهار کرد: با توجه به پیش بینی 800 هزار نفری سفر زوار عتبات عالیات و سوگواران اربعین حسینی از مرز رسمی مهران، پذیرایی و استقبال از آنان نیاز به عزم جدی و مدیریت بسیجی دارد که باید گفت این موضوع تاکنون به نحو قابل توجه و چشمگیری محقق شده است.
وی افزود: اگرچه تجمع زوار و ازدحام جمعیت در شهر و پایانه مرزی مهران بسیار بالاست اما خدمات رسانی تاکنون به نحو مطلوب و شایسته ای به شیقتگان زیارت عتبات عالیات عراق ارائه شده است.
پایانه مرز رسمی و بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام از دو هفته پیش به عمده ترین و اصلی ترین راه سفر زوار عتبات عالیات و عزاداران حسینی برای حضور در آیین های سوگواری اربعین در کشور عراق تبدیل شده است.
بر پایه اعلام رسمی مسوولان استان ایلام، تنها در یک هفته گذشته نزدیک به 250 هزار نفر از سراسر کشور و شیعیان کشورهای همسایه برای شرکت در آیین های سوگواری اربعین و زیارت عتبات عالیات از راه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران راهی عراق شده اند.
محرم سال گذشته در روزهای نزدیک به اربعین حسینی 500 هزار نفر از این مسیر که امن ترین و کوتاه ترین راه انتقال به شهرهای زیارتی و مقدس عراق است به این کشور همسایه سفر کردند
مسوولان ایلامی امسال پیش بینی کرده اند که تا اربعین حسینی حجم سفر از پایانه مرزی مهران در 800 کیلومتری جنوب باختری تهران به رقم نزدیک به یک میلیون نفر برسد.
702/565


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن