تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803270889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محور اصلی مبارزه با فساد، داشتن اراده جدی و عزم جزم است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: محور اصلی مبارزه با فساد، داشتن اراده جدی و عزم جزم است


آیت الله آملی لاریجانی افزود:در مبارزه با فساد،‌ تعیین فساد و اموری که به نحوی در پیشگیری از فساد دخیل هستند،محوری ترین موضوع عزم جزم و اراده مسئولان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت الله آملی لاریجانی در همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد افزود : تشکیل این همایش و مجلس گرامی در امر ارتقاء سلامت ادرای و مبارزه با فساد فرصت مغتنمی است. وی گفت: محور اصلی در بحث مبارزه با فساد، داشتن اراده جدی و عزم جزم است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در مبارزه با فساد ،‌ تعیین فساد و اموری که به نحوی در پیشگیری از فساد دخیل هستند،  محوری ترین موضوع عزم جزم و اراده مسئولان است . وی با بیان اینکه برگزاری جلسات و همایش هم موثر است، گفت: مشکل اساسی امروز اراده تام و قوی در برخورد با مفاسد و در پیشگیری از آن است.

همایش ارتقای سلامت نطام اداری ومقابله با فساد

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بحث اراده مهم است و گمان می رود خلاء آن را همه احساس می کنند. وی با بیان اینکه در فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در سال 80 نکات مهمی در خصوص اهتمام مبارزه با مفاسد آمده است، گفت : از آن سال 13 سال می گذرد و باید بازنگری شود و ببینیم مسئولان چه کردند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: این موضوع ما را به این نقطه می رساند که باید مسئولان  اراده ها را در عمل به منصه  ظهور برسانند البته عرض من قدری هم خودشمول است . وی گفت: در کنار تبیین های مفهومی و بازنگری در قوانین، عملمان نباید فراموش شود که بحمدالله این قوه در این موضوع پیشتاز بوده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم از ما عمل می خواهند و اینکه در مقام اجرا چگونه عمل می کنیم، افزود: کارنامه قوه قضائیه در محاکمات طولانی و در موارد متعدد برخورد، روشن است.
  رئیس قوه قضائیه گفت : تحقق فساد در جامعه صرف برخورد قضایی قابل رفع نیست و باید مبادی آن را بست و در دفع آن کوشید. آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنانش در همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد افزود : مبارزه با فساد در مبادی باید شناخته شود. وی گفت: اینکه فسادی در جامعه رخ داده است و مدتی پس از آن می گویند باید برخورد و محاکمه شود، این نگاه چندان صحیح نیست.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: دستگاههای اجرایی که دچار این مشکل هستند باید با نظارتها و بازرسی های قوی و پیشگیری های لازم نقاط فساد خیز را ببندند و اینگونه نباشد سرریز همه مشکلات قوه قضائیه باشد و همه چشمان خود را به قوه قضائیه برای برخورد بدوزند.

رئیس قوه قضائیه گفت : البته ما  وظیفه برخورد با مفاسد را داریم و در این مسئله  قاطع هستیم همه مسئولان عالی در برخورد با فساد عزم جزم دارند اما حل مشکل بستن منشاء فساد است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: حتی در قوه قضائیه هم باید نطفه فساد از بین برود. وی گفت: نکته مهم این است که اگر به تشکیل و پیدایش فساد اجازه دهیم و بعد با آن برخورد کنیم  آثار مخرب اجتماعی و فرهنگی آن  در جامعه ظاهر خواهد شد .

آیت الله آملی لاریجانی به فساد سه هزار میلیاردی اشاره کرد و گفت : در این مسئله  خیلی صریح   و محکم  رای خود را اعلام کردیم اما این مسئله  ماحصل  چند سال گرفتاری قوه قضائیه بود .
رئیس دستگاه قضا گفت : در این پرونده  بیش از 60 کیفر خواست صادر شد و هنوز برخی از پرونده ها  مفتوح است و درباره  مجرم اصلی جنبه مالی حل نشده و اموال برگردانده نشده است و مشکلاتی در زمینه کیفیت ارزیابی اموال وجود دارد و این علاوه بر صدماتی است که به اعتبار حاکمیت  وارد شده است . آملی لاریجانی با بیان اینکه در برخی امور تاثیرهای فساد را فراموش می کنیم گفت : یکی از این تاثیرگذاریها  مسئله اعتماد مردمی است .
 
رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: مبارزه قاطع آثار مخربی هم دارد و نظر من هم همین بوده که در بحث نظارت ها، مجازات ها  را تشدید کنیم و این مسائل تا اجرایی نشود بازدارنده نیست و این همایش ها هم جلوی فسادها را نخواهد گرفت. آیت الله لاریجانی در همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد افزود: همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند و با مفسدین به صورت قاطع برخورد کنند کسی که به حیثیت جمهوری اسلامی خدشه وارد می کند باید مجازات بازدارنده شود. وی گفت: حضرت علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر می فرماید: همکارانت را مراقبت کن اگر یکی دست به خیانت و فساد گشاید او را به کیفر گرفتار کن و آن چه را که به کف آورده از او بازپس گیر.

آیت الله لاریجانی افزود: این صراحت در شدت مجازات فاسدین و دست درازان به اموال عمومی است. وی گفت: در این مسئله به نظر می آید که مقداری باید در عطوفت در برخورد با فاسدین و خانواده هایشان اغماض کنیم. رئیس قوه قضائیه افزود: گاهی که در برخوردها تشدید می شود خانواده ها هم لطمه می بینند اما چه می شود کرد اگر تأثیرات سوء فساد در جامعه و سلب اعتماد عمومی مردم را از دست بدهیم بهتر است یا تشدید مجازات ها؟ وی افزود :برای جلوگیری از وقوع  فساد در بانکها و برخی وزارتخانه ها باید منشاء  آنها را بست و سوال این است که چرا نظارت بانکها به اندازه کافی نیست تا مجرمان  نتوانند ال سی های بسیاری را بدون هیچ مجوزی  گشایش کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت : باید سیستم ها طوری مجهز باشد تا نگذارند اینگونه فسادها پدید آید و از عوارض عجیبی که در فرهنگ ، اجتماعی ، حاکمیت و نظام اقتصادی پدید می آید باید جلوگیری کرد .

رئیس قوه قضائیه گفت : امیدوارم سیستم های نظارتی در درون دستگاه های اجرایی  فعال شوند و بتوانند این امر مهم را اجرایی کنند.آیت الله صادق آملی لاریجانی در ادامه سخنانش در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد افزود : موضوع بعدی تشکیل نظارت ها و برخوردهاست و مسئله ای که هم اکنون در جامعه وجود دارد این است که علاوه بر اینکه گاهی در اصل نظارت کوتاهی و تسامح می کنیم در برخورد با مجرم نیز گاهی همین گونه است و این مسئله مشکلات زیادی در رفع فساد ایجاد می کند. آیت الله آملی لاریجانی افزود : اگر ما در مقام برخورد با مفسد تسامح و تساهل کردیم ، باید بدانیم مبارزه با فساد به جایی منتهی نمی شود .

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد : مقام معظم رهبری در بندی از بندهای فرمان  8 ماده ای در سال 1380 به این مسئله توجه دادند که برخورد با مفسد و فردی که اهل فساد است باید قاطع و بازدارنده باشد . وی گفت : در فساد 3 هزار میلیاردی ابتدا می گفتند که قوه قضائیه توانایی برخورد ندارد و رسانه های بیگانه در این باره تاکید و سیاه نمایی می کردند.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد : زمانی که با این موضوع برخورد قاطع شد گفتند بحث های حقوق بشری کجا رفته و چرا اعدام ؟ حتی عده ای نیز در داخل کشور تشکیک می کردند .
وی گفت : ما یا بنا داریم که با مفاسد اقتصادی و اداری برخورد جدی کنیم یا نه ؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود : در موضوع فساد 3 هزار میلیاردی ، یکی از مدیران کل یکی از وزارتخانه ها، در پارکینگ وزارتخانه کیف پرپول نزدیک به یک میلیارد تومان را دریافت کرد که با وی برخورد شد. رئیس قوه قضاییه اضافه کرد : نمی دانید چه وساطت هایی شد و می گفتند این فرد آدم خوبی است و پول را برای کار فرهنگی گرفته است. وی گفت : مگر کار فرهنگی به وی نیاز دارد ؟ و ثانیاً این افراد در پارکینگ وزارتخانه کار فرهنگی می کنند ؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود : افراد متدین با نیت خیر گاهی وساطت می کردند که بنده گفتم : از این چیزها بلد نیستم . رئیس قوه قضاییه اضافه کرد : فردی که مسئول یک وزارتخانه است چرا اقدام به چنین کاری می کند‌؟ وی گفت : اگر کار اشکال ندارد می توانند به موسسات فرهنگی و خیریه کمک کنند و واقعاً موضوعی دارد که مدیرکل یک وزارتخانه در پارکینگ برای کار فرهنگی از فردی پول دریافت کند؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود : این ها موضوعاتی است که نباید گول آن را خورد . رئیس قوه قضائیه گفت: شفاف سازی عملیات اداری و اجرایی یکی از راههای مبارزه با فساد اداری است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ آیت الله آملی لاریجانی در همایش ملی ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد افزود: در همه دستگاه و نهادها شفاف سازی مانع بروز فساد است و هر چه دست واسطه ها را در این امور کمتر کنیم حتماً جلوی فساد را گرفته ایم. وی اضافه کرد: در قوه قضائیه تجربه خیلی خوبی را در بحث پیشخوان های الکترونیک  شروع کردیم و مانع وساطت های بیخود شدیم که این وساطت ها خود مفسده انگیز بودند؛ البته ابتدای راه هستیم اما امیدواریم با پیگیری بتوانیم بسیاری از این وسایط را حذف کنیم زیرا حذف وسایط انسانی به سلامت اداری کمک می کند مطمئنم در دستگاه های اجرایی نیز اینگونه است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: یکی از نکاتی که می شود به آن توجه کرد این است که در دستگاه های اجرایی گاهی تعدد استعلامات از ادارات مختلف را می بینیم که واقعاً خود منشأ فساد است.
وی افزود: فکر می کنم اگر در هیئت دولت با توجه به اهتمامی که رئیس جمهور محترم و معاون اول محترم رئیس جمهور در این مسئله دارند ، امیدواریم در تجمیع امور مردم کار شود به نحوی که اگر کسی کاری دارد و 8 تا 10 استعلام می خواهد این فرد را به ادارات مختلف می فرستند و هر اداره تمکن ، قدرت و توانایی در صدور مجوز دارد که آنجا باب فساد باز می شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: البته هیچ وقت نمی خواهم همه را به این امور متهم کنم اما به هر حال همه می دانیم کسانی که در مسند قدرت قرار می گیرند باب فساد باز می شود که ما باید نظارت داشته باشیم و به هر کیفیتی وضعیت را به گونه ای قرار بدهیم که جا برای مفاسد نباشد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: یکی از کارهایی که در پیشگیری از جرم انجام و بحث های محتوایی و معنایی آن هم خوب کار شد ، پیشگیری وضعیتی است که خود پیشگیری مهمی است یعنی کاری کنیم که افراد در وضعیتی قرار گیرند که نتوانند اقدام برای جرم کنند و این مسئله قابل توجهی است. وی گفت: به دوستان و عزیزان خود در هیئت دولت و دستگاه های اجرایی پیشنهاد می کنم که فکری برای این کار بشود اگر کسی بخواهد کارخانه ای بنا کند یا واحد تولیدی یا موسسه ای راه اندازی کند استعلامات متعددی از ادارات ثبت ما و دیگر جاها نیاز دارد که اگر بتوانیم راهکاری برای تجمیع این کار ایجاد کنیم برای مراجعه کنندگان روشن تر است یعنی کسی که مراجعه می کند بعد از 10 تا 20 روز امور تجمیع و یک جا جواب داده شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: حذف واسطه های متعدد و شفاف سازی به حذف فساد کمک می کند که استفاده از فناوری های نوین یکی از راهکارهای حل این مشکل است. آیت الله آملی لاریجانی گفت: در قوه قضائیه تجربه پیشخوان های الکترونیک را داریم که در آن در اخذ شکواییه ها یا دعاوی راهی روشن جلوی قوه قضائیه برای برخورد با این مفاسد و حذف واسطه ها می گذارد.
 


دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن