تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819660726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت خانه تاريخي داروغه در منطقه ثامن مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۲۳ق.ظ)
شهردار منطقه ثامن خبر داد: مرمت خانه تاريخي داروغه در منطقه ثامن مشهد شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: تملک و مرمت خانه «داروغه» در راستاي حفظ و صيانت اين اثر تاريخي توسط شهرداري منطقه در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ضميري در خصوص بناهايي که در طرح بافت فرسوده به عنوان ميراث فرهنگي شناخته شده‌اند، عنوان کرد: دو بنا بر اساس طرح تفصيلي در معابر اين بافت قرار گرفتند و مابقي در فضاهاي تجاري، اقامتي و مسکوني قرار دارند.
وي بيان کرد: رويکرد ما اين است که تا حد امکان اين فضاها حفظ شود که در اين راستا طرح‌هايي، از جمله جابه‌جايي اين آثار را ارائه داده‌ايم، اما؛ خواسته ما از ميراث فرهنگي اين است که آن‌ها نيز در جهت تملک و احياي اين ابنيه اقدام کنند.
شهردار منطقه ثامن با بيان اينکه خانه تاريخي «داروغه» يکي از مهمترين اماکن تاريخي موجود در منطقه است، افزود: اين مکان تاريخي در بولوار وحدت، وحدت 21 (شهيد سالاري مقدم) قرار دارد.
وي ادامه داد: هرچند اطلاعات چنداني از زمان ساخت اين بناي تاريخي در دست نيست، اما؛ با توجه به اظهار نظر ريش‌سفيدان محلي، اين خانه حدود 110 سال پيش توسط معماران و بناهاي روس به دستور شخصي که اواخر دوره قاجار داروغه مشهد بوده، احداث شده است.
ضميري با بيان اينکه خانه «داروغه» در زمان ساخت، منزل شخصي بوده که مراسم پذيرايي رسمي در آن انجام مي‌گرفت، اظهار کرد: بر اساس شواهد موجود تا حدود سه دهه گذشته، اين بناي تاريخي کاربرد مسکوني داشته است، اما؛ سال 1366 اين خانه توسط ورثه به نمايندگان يکي از هيأت‌هاي مذهبي روستاي شهيديه شهرستان ميبد يزد فروخته شد و از آن پس تا سال 91 از اين بنا به عنوان محل تجمع و اسکان هيأت‌هاي مذهبي استفاده مي‌شد.
شهردار منطقه ثامن با بيان اينکه اين خانه تاريخي در سال 91 توسط شهرداري منطقه مورد تملک قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شهرداري منطقه ثامن در راستاي حفاظت و صيانت از خانه‌هاي تاريخي موجود در بافت، پس از تملک خانه داروغه، مرمت آن را زير نظر کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي با هزينه شهرداري بر عهده گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن