تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت خانه تاریخی تاج کاشان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مرمت خانه تاریخی تاج کاشان کاشان-ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت خانه تاریخی کاج (موزه استاد منوچهر شیبانی) در این شهرستان خبر داد.


به گزارش ایرنا، «مهران سرمدیان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مرمت خانه تاریخی کاج با اعتباری افزون بر ششصدمیلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.
وی با اشاره به تغییر کاربری خانه تاریخی کاج افزود: این خانه به موزه آثار دکتر منوچهر شیبانی شاعر و نقاش کاشانی تبدیل می شود.
به گفته وی تراشیدن گچ و خاک و سفید کاری، مرمت طاق ها، بدنه و سقف، اجرای راه پله، تکمیل سرویس بهداشتی مجموعه و مرمت مقرنس ها و تکمیل ساخت درب های سنتی مجموعه از اهم اقدامات این پروژه مرمتی است.
سرمدیان تاکید کرد: تخریب حوض الحاقی موجود و اجرای حوض مطابق با الگوی اصلی، تاسیسات الکتریکال و مکانیکال و همچنین اجرای ختایی فرش سنتی حیاط و اتاق ها از دیگر اقدامات مرمتی این خانه تاریخی می باشد.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار، موزه هنرهای تجسمی منوچهر شیبانی در اردیبهشت ماه سال 94 افتتاح خواهد شد.
منوچهر شیبانی شاعر و نقاش ایرانی در سال 1303 در کاشان به دنیا آمد، در 12 سالگی به هنرستان شبانه روزی نساجی مازندران رفت و از سال 1324 در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل در رشته نقاشی پرداخت و از آنجا با درجه لیسانس نقاشی فارغ التحصیل شد.
پس از اتمام دانشگاه به ایتالیا رفت و در رشته طراحی صحنه تئاتر در دانشکده «هنرهای زیبای» رم به تحصیل پرداخت سپس به فرانسه رفت و از دانشکده سینمایی فرانسه لیسانس و فوق لیسانس کارگردانی سینما را دریافت کرد.
او در سال 1354 به ایران بازگشت و به عنوان استاد دانشگاه هنرهای دراماتیک به تدریس مشغول شد.
منوچهر شیبانی در آبان ماه 1370 در سن 67 سالگی پس از تحمل چندین ماه بیماری سخت و لاعلاج سرطان درگذشت.
خانه تاریخی کاج در تاریخ هشتم دی سال 1390 با شماره 30622 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7429/ 607


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن