تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799214601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا بزرگترین خانه‌ تهران، یک لکه‌ تاریخی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آیا بزرگترین خانه‌ تهران، یک لکه‌ تاریخی است؟
رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور گفت: نمی‌دانم مشاور طرح تفصیلی خانه‌ی «ثابت پاسال» را به عنوان یک لکه‌ی تاریخی معرفی کرده است یا خیر؟
به گزارش نامه نیوز، کاخ «ثابت پاسال» در خیابان آفریقا، بزرگترین خانه‌ی تهران است؛ خانه‌ای که به دلیل اهمیت تاریخی‌اش آن‌قدر ارزش دارد که برای ثبت و سرپا ماندن‌اش تلاش کنند، خانه‌ای که پس از شناختن‌اش توسط کارشناسان میراث فرهنگی، به ارزشمند بودن و لزوم حفظ آن تاکید می‌شود.

«گیتی اعتماد» در گفت‌وگو با ایسنا ثبت نشدن این خانه ارزشمند در فهرست آثار ملی را مشکلی دانست که در نادیده شدن آن در طرح تفصیلی جامع تهران نقش داشته است و گفت: نمی‌دانم مشاور پروژه این خانه را به عنوان یک بنای ارزشمند به میراث فرهنگی معرفی کرده است یا خیر؟ اگر این کار را انجام داده باشد چون در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده، احتمالا میراث فرهنگی آن را ثبت نکرده است.

او همچنین درباره‌ی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر شناسایی خانه‌های تاریخی و معرفی آن‌ها توسط گروه شهرسازی جامعه‌ مهندسان مشاور توضیح داد: این کار را در محدوده انقلاب در طول یک سال گذشته انجام دادیم و تلاش کردیم خانه‌های ارزشمند معرفی نشده را شناسایی و معرفی کنیم، چون آن‌ها معرف تاریخ ایران هستند. خانه‌ «ثابت پاسال» نیز به عنوان یک بنای ارزشمند از این قاعده مستثنی نیست و باید حفظ شود.

وی با بیان این‌که قبل از انقلاب اسلامی شخص «ثابت پاسال» این خانه را به رضا پهلوی هدیه داد، گفت: چطور می‌شود که دست‌کم کارشناسان پیشکسوت میراث فرهنگی از آن اطلاعی نداشته باشند؟

او تأکید کرد: در حال حاضر میراث فرهنگی باید در طراحی این خانه فکر مناسبی ارائه کند، این بنا و فضای آن می‌توانند یک فضای عمومی باشند، برای این اقدام نیز شهرداری، سازمان مسکن و شهرسازی، شورای شهر، میراث فرهنگی و حتی دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند جلوی این اتفاق را بگیرند، تا این خانه حفظ شود.

رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور گفت: معتقدم آنجا باید به عنوان یک فضای عمومی حفظ شود، چون علاوه‌بر مساحت زیاد خانه، معماری آن بسیار شگفت‌انگیز است. نمی‌دانم چرا این خانه به عنوان یک لکه‌ی تاریخی توسط مشاور یا میراث فرهنگی اعلام نشده است.

اعتماد همچنین در توضیحی درباره پهنه «M» گفت: زمانی که نام «پهنه» برده می‌شود، یک سوءتفاهم بین «کاربری» و «پهنه» رخ می‌دهد. «پهنه» به این منظور نیست که کاربری آن در همه جا مختلط است. بلکه یعنی یک فضا که می‌تواند کاربری‌های تجاری، اداری، مسکونی، فضای سبز، خیابان و حتی خدمات به مردم را داشته باشد. این تعریف برای پهنه است نه برای کاربری.

وی افزود: در تعریف «پهنه» که برای خانه‌ی «ثابت پاسال» عنوان شده است، دلیلی ندارد جای این خانه «برج» ساخته شود. این بنا آنقدر ارزش تاریخی دارد که مشاور این خانه را به عنوان یک لکه‌ی تاریخی بداند.



منبع: ایسنا


۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن