تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون فرهنگی زنان بلوچ در نیکشهر راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کانون فرهنگی زنان بلوچ در نیکشهر راه اندازی شد زاهدان - ایرنا - کانون زنان بلوچ نیکشهر به عنوان سومین کانون در سیستان و بلوچستان همزمان با برگزاری سومین همایش زنان بلوچ در نیکشهر راه اندازی شد.


به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه شهید معمار و تیپ صالحین بلوچستان روز یکشنبه در این همایش با اشاره به جایگاه زن در اسلام و ایران اسلامی گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در سفر چند سال گذشته به استان مبنی بر خروج زنان و دختران بلوچ از محرومیت های فرهنگی، جمعی از بانوان بلوچ خواستار تشکیل کانون زنان بلوچ شدند که با توجه به استقبال بانوان از این فرمایش امام از این حرکت مردمی پشتیبانی های لازم صورت گرفت.
وی با بیان اینکه کانون فرهنگی زنان بلوچ سومین کانون تشکیل شده در استان سیستان و بلوچستان است، گفت: یکی از اهداف این کانونها ایجاد کارگاههای متعدد برای زنان بلوچ در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که در گذشته این خلا بسیار مشهود بود که کم کم با این کار زنان بلوچ به استقلال نسبی دست می یابند.
رییس کانون فرهنگی زنان بلوچ در نیکشهر نیز هدف از راه اندازی این کانون در این شهرستان را معرفی بیشتر توانمندیهای زنان بلوچ عنوان کرد و افزود: نباید زن در جامعه کنونی خانه نشین باشد و نقش چندانی در اجتماع نداشته باشد.
آزیتا چاکرزهی افزود: زنان بلوچ کم کم با دست گرفتن پستهای مدیریتی و شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و مجلس به خود باوری نزدیک شده اند و روز به روز موفقیت آنان بیشتر خواهد شد.
وی گفت: اکنون زنان پا به پای مردان در مدارس و دانشگاهها به رقابت می پردازند در حالیکه در گذشته حتی حق تحصیل را نداشتند.
حمیرا ریگی فرماندار قصرقند و یکی از زنان موفق بلوچ نیز با اشاره به مقام و منزلت زن در نظام جمهوری اسلامی گفت: زن و مرد نیمه یک پیکرند که اگر یک قسمت از این پیکره فعال نباشد بار اضافی آن بر دوش نیمه دیگر این پیکره است.
فرماندار نیکشهر نیز گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران، نگاه رهبری و نگاه دولت تدبیر و امید به زنان به ویژه زنان بلوچ بسیار مثبت است به طوری که اولین فرماندار زن و شهرداران از همین زنان بلوچ انتخاب شده اند.
صاحب گل صالحی افزود: در زمینه اشتغال نیز قابلیت زنان بلوچ در صنایع دستی ستودنی است و در بحث امرار معاش یک خانواده نقش خود را برجسته ساخته است.
همچنین مولوی محمد نعیم رئیسی یکی از روحانیون برجسته اهل سنت نقش زنان را در اسلام بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آیات و روایات زیادی وجود دارد که زن در نظام اجتماعی باید ایفای نقش کند و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران زنان ایران زمین دوشادوش مردان در تمامی ابعاد چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران سازندگی و اکنون در زمینه تحصیلات و علم دوشادوش مردان حرکت می کنند.
جمیله ملازهی نخستین عضو زن در شورای اسلامی شهر نیکشهر نیز گفت: زنان منطقه به خودباوری دست یافته اند که اعتماد مردان را در زمینه دریافت مسئولیت های مدیریتی جلب کرده اند.
در پایان این همایش از زنان نمونه و موفق بلوچ با اهدای لوح یادبود و جوایزی قدردانی شد. ک/3
7306 / 653


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن