تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801488796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه آبیاری تحت فشار خراسان شمالی 300 میلیارد ریال اعتبار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سامانه آبیاری تحت فشار خراسان شمالی 300 میلیارد ریال اعتبار دارد بجنورد - ایرنا - مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی 300 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای این استان پیش بینی شده است.


"عبدالله یوسفی" عصر یکشنبه پس از نشست تشکیل ستاد آبیاری تحت فشار استان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این اعتبار در قالب یارانه و تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان متقاضی اجرای طرح های آبیاری مدرن قرار می گیرد.
به گفته وی تاکنون 85 میلیارد ریال از اعتبار برای اجرای طرح های نوین آبیاری به استان خراسان شمالی تخصیص داده شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها به استان خراسان شمالی تخصیص داده شده بود.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزانی که درخواست آنان از لحاظ فنی در ستاد آبیاری تحت فشار مورد تایید قرار گیرد در صورت اجرای طرح، بدون دریافت تسهیلات بانکی از یارانه برخوردار می شوند.
به گفته وی 50 درصد از هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این استان از سوی دولت به صورت یارانه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
یوسفی افزود: کشاورزانی که توانایی تامین 50 درصد باقی مانده برای اجرای طرح را نداشته باشند نیز به بانک کشاورزی معرفی می شوند تا از تسهیلات بانکی بهره ببرند.
وی اضافه کرد: در سال جاری 240 پرونده از کشاورزان متقاضی اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سامانه مرتبط ثبت شده که پس از گذراندن مراحل کارشناسی و تایید در کارگروه استانی، برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
به گفته وی در استان خراسان شمالی 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد برای اجرای طرح آبیاری نوین (تحت فشار) شناسایی شده که تاکنون برای 17 هزار هکتار این طرح عملیاتی شده است.
وی دلیل اقبال کشاورزان به طرح های آبیاری نوین را کمبود آب و بهره گیری بهینه از آب در اراضی کشاورزی عنوان کرد.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که حدود 60 هزار نفر در این استان بهره بردار بخش کشاورزی هستند. ک/3
2712/626


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن