تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799388950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باطل السحر حیله های استکبار |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: باطل السحر حیله های استکبار
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باطل السحر حیله های استکبار ، نترسیدن و نگران نشدن از فشارهاست.
کد خبر: ۴۵۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ - 07 December 2014


یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باطل السحر حیله های استکبار ، نترسیدن و نگران نشدن از فشارهاست.

به گزارش ایسنا ، سعید جلیلی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به مناسبت 16 آذر اظهار کرد: یکی از شیوه های دشمن برای آنکه سرمایه ملی ما را از ما بگیرد این است که ما را بترساند در حالی که شهدا پیام امید می‌دهند و باطل السحر حیله های استکبار نترسیدن و نگران شدن از فشارها است.

جلیلی با بیان این‌که ما توانسته‌ایم در این 35 سال پیروزی‌های بزرگی به دست بیاوریم و دشمن مغلوب اراده ایران شده است، ادامه داد: باید ببینید پس از پیروزی‌هایی که به دست آورده‌ایم دشمن شکست خورده از چه چیزی نگران است. و چه چیز را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند در صحنه‌های مبارزه نتوانسته مقابل ملت ما پیروز باشد. به همین دلیل اصل مبارزه را هدف قرار داده است و زیر سوال بردن اصل مبارزه را نشانه گرفته است. آن‌ها می‌خواهند ما را از اصل مبارزه منحرف و منصرف کنند.

وی اضافه کرد: راه اندازی 144 شبکه ماهواره‌ای و هزاران فعالیت رسانه‌ای که دشمن دنبال می‌کند، یکی از دلایل نشانه گرفتن اصل مبارزه است. این‌که تمام تهدیدهایشان را بیان می‌کنند و می‌گویند که گزینه نظامی روی میز است یک گزینه توخالی است، چون اولین گزینه‌شان هم نظامی بوده و در جنگ تحمیلی همین دشمنان صدام را مسلح می‌کردند و به او سلاح شیمیایی می دادند. آن‌ها می‌دانند مبارزه یعنی پیروزی‌های پی در پی ملت ما. و به قول یک نویسنده آمریکایی مشکل آمریکا ایستادگی و پیشرفت ایران نیست، بلکه الگوشدن ایران مشکل آمریکاست. یا نویسنده دیگری نوشته که از کارتر تا اوباما همه به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این‌که دشمن برای مقابله با ایران همه امکاناتش را بسیج کرده بیان کرد: آن‌ها می‌دانند که قدرت جدیدی در حال شکل گرفتن است و به منصه ظهور می رسد، گفتمان انقلاب اسلامی توانسته اعتماد ، عزت نفس و خواسته ما را ارتقا دهد. و به همین دلیل دشمن با ترفندهای مزورانه خود می خواهد این سرمایه ملی را از ما بگیرد که یکی از شیوه‌هایش ترساندن است. شیوه دیگر آن‌ها این است که در مبارزه ما تردید ایجاد کنند و هزینه‌ها و فایده‌های مبارزه را مشوش نشان دهند. یعنی هزینه‌ها را بزرگ نمایی کنند و فایده ها را کوچک بشمارند.

وی یادآور شد: مثلا همین انتخابات ما که الگویی از مردم سالاری دینی است و نشان می دهد که دیگر کلوپ‌های سیاسی تعیین کننده نیستند و دشمن هم از همین می‌ترسد به همین دلیل فتنه 88 شکل می‌گیرد تا این الگو شناخته نشود. در سال 88 خودشان می‌گفتند که این انتخابات در مشارکت و رقابت ستودنی است. اسلامیت نظام حافظ جمهوریت نظام است و اجازه وتوشدن رای مردم را چه در سال 88 و چه در سال 92 نمی‌دهد، اما فتنه 88 ظلم بزرگی به نظام بود. این‌که من گفتم بعضی از سران فتنه چند ماه بعد از فتنه 88 در حصر قرار گرفتند به این دلیل است که نظام می خواست اجازه دهد تا مردم حقایق را درک کنند و اینها در محکمه مردم محاکمه شوند.

جلیلی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی نشان داد که اندیشه مردم سالاری دینی می‌تواند تکثیر شود و به همین دلیل دشمن سعی کرد این فرصت را به تهدید تبدیل کند. دیدید در سوریه چه حرکتی کردند و همین حرکت سران فتنه را به انجام آن اعمال واداشت. فتنه 8 ماه بود و تمام شد، اما 12 ماه بعدش دوباره آمدند تا از این فرصتی که داشت در بیداری اسلامی ایجاد می‌شد استفاده کنند و آن را تبدیل به تهدید نمایند تا با آنچه در سوریه ایجاد شده فتنه‌ای جدید در کشور ما به وجود بیاورند.

وی افزود: یک نویسنده عرب نوشته بود در حالی که در ایران انقلاب اسلامی پیروز شد مصر به آمریکا پیوست و قرارداد کمپ دیوید را امضا کرد. حالا 35 سال از آن اتفاقات گذشته و ایران پیشرفت‌های زیادی از جمله پیشرفت علمی داشته و موشک به فضا می‌فرستد، ولی هنوز دو میلیون مصری در قبرستان‌ها می‌خوابند و به نان شب محتاجند. دیدید یکی از این افراد فتنه همین پیشرفت علمی را چه طور به سخره گرفت. این مطلبی است که در سایت خودشان نوشتند و می گویند که مردم حتی نسبت به سرنوشت کرم‌ها و لاک پشتی که به فضا فرستاده شده نگران هستند! اینجاست که به بصیرت دانشجویان نیاز داریم. چون دشمن می‌خواهد با تزویر مبارزه را از ما بگیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: شیوه دیگری که دشمن برای مقابله با ما در پی گرفته این است که بگوید اینها باطل هستند، ولی یک واقعیت به حساب می‌آیند و باید واقع بین بود، اما باید بدانیم دشمن واقع‌بینی را چطور بیان می‌کند. هنر بزرگ امام واقع بینی در سیاست خارجی بود. شکست پذیر بودن قدرت استکبار واقعی است و می‌بینیم بعد از تکثیر الگوی انقلاب اسلامی شکست‌های رژیم غاصب صهیونیستی شکل می‌گیرد. این‌که گفته می‌شود تا مبارزه هست ما هستیم یک منطق قابل دفاع دارد و یعنی تا مستکبران هستند مبارزه تمام شدنی نیست.

وی ادامه داد: قرآن توصیه می کند که نعمت‌های خود را پاس بداریم و اگر نعمت انقلاب اسلامی را پاس نداریم و کفران نعمت کنیم باعث می‌شود که ملتی به ذلت کشیده شود از همه مهم‌تر این است که به وعده قرآن عمل کنیم. انقلاب اسلامی امروز یک شجره طیبه است و هر روز میوه‌های جدیدتری می‌دهد. ما هنوز در ابتدای تمدن اسلامی هستیم و دشمن هم از همین مساله می‌ترسد چون آن‌ها می‌ترسند ما با امید بر مبنای ایمان به اسلام ناب که می‌تواند ثمرات زیادی برای کشور ما داشته باشد به پیروزی برسیم. البته ان‌شاالله بتوانیم مسیری که امام و شهدا بازکردند را ادامه دهیم.

جلیلی در ادامه تاکید کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که همیشه در برابر جوامع و ملت‌هایی که از حقوق، منافع و آرمان‌های خود و در یک کلام آزادی خودشان دفاع می‌کردند، افراد، گروه‌ها و قدرت‌هایی وجود داشتند که این آزادی را برنمی‌تافتند. منطق‌شان هم همیشه یک منطق ثابت و تکراری بوده که همان منطق زور است. ظلم و استکباری که می‌بینید بر مبنای همین زور شکل گرفته مثلا حق وتویی که در سازمان ملل وجود دارد یا حقی که بعضی‌ها در NPT برای خود قائل می شوند تا سلاح هسته‌ای داشته باشند و دیگران نداشته باشند. همه اینها به دلیل زور و ثروتی است که مستکبرین دارند و می‌خواهند مبنای مناسبات خود را بر آن قرار دهند.

وی با بیان این‌که اگر زور به تنهایی کافی باشد مستکبران به همان اکتفا می کنند وگرنه تزویر را هم در کنار آن قرار می دهند، گفت: آن‌ها می‌خواهند علاوه بر زور توجیهاتی برای این زورگویی داشته باشند و منطقی که درست می‌کنند انکار حقیقت است و چون انکار حقیقت کار آسانی نیست در اینجا تزویر شکل می گیرد. تعابیری مثل این‌که حقیقت دست یافتنی نیست یا سیال است به این دلیل به وجود می‌آید که آن‌ها می‌خواهند آزادی را به بهانه دست یافتنی نبودن حقیقت محدود کنند. آنچه دشمن در چند قرن اخیر در مبانی تمدنی خود دنبال کرده این است که تعابیر را آن گونه بیان کرده تا هرچه به نفعش بوده معنی شود.

جلیلی در توضیح راه‌های برخورد با این شیوه دشمن یادآور شد:دو شیوه وجود دارد یکی تسلیم و دیگری مقاومت. بعضی کشورها به صراحت پذیرفته‌اند که تسلیم شوند. مثلا در سفری که سال 88 به ژاپن داشتم و با نخست وزیر، وزیر خارجه ژاپن و یک شاهد عینی واقعه هیروشیما که صحبت کردم می‌گفتند آنچه بر سر ما آمده حق ما بوده است، اما راه دیگر مقاومت است یعنی همان رویکرد 16 آذر دانشگاه تهران که چند سال بعد از جنگ جهانی دوم استکباری که دولتی ملی را با کودتا سرنگون کرده بود وقتی وارد دانشگاه شد با مقاومت روبه رو شد. بزرگی کار این شهدا این است که ایستادند و مقاومت کردند. این افتخار دانشگاه به حساب می‌آید که در این حرکت‌ها پیشگام است.

وی همچنین اظهار کرد: تجربه عملی به ما نشان داده که هر جا صحنه نبرد حق و باطل بوده حق به پیروزی رسیده است و دیده‌ایم در صحنه‌های نبرد و رویارویی ملت ما به پیروزی رسیده، پیروزی یعنی طرفی بتواند اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کند. ملت ما از رفتن شاه گرفته تا ایستادگی مقابل صدام و غیره توانسته اراده خود را بر طرف مقابل تحمیل کند. رابطه عظیم بین جنبش دانشجویی و انقلاب اسلامی موجب این پیروزی‌ها شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: دانشگاه همیشه برای دفاع از نظام پیشگام بوده و نظام هم برای دانشگاه هزینه می‌دهد. دفاع از حقوق هسته‌ای در واقع دفاع از پیشرفت دانش و علم است. ما می‌توانیم همین پیروزی‌ها را در عرصه اقتصادی هم به دست آوریم و دانشگاه‌ها باید قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی باشند و بتوانند پیشنهادهای راهبردی ارائه دهند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن