تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804352252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف هاي حوزوي استقلال مالي حوزه را به دنبال خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۵۲ب.ظ)
آيت الله حسيني بوشهري: وقف هاي حوزوي استقلال مالي حوزه را به دنبال خواهد داشت مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با بيان اينکه اگر به دنبال استقلال مالي براي حوزه‌هاي علميه هستيم، بايد در هر سفر تبليغي خود يک موقوفه حوزوي اضافه کنيم، گفت: اگر اين امر محقق شود آنگاه مشکلي از نظر مادي براي حوزه‌ها و طلاب وجود نخواهد داشت
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور پيش از ظهر امروز در همايش وقف و حوزه‌هاي علميه که در سالن همايش‌هاي مدرسه دارالشفاء برگزارشد، با بيان اينکه 35 سال از پيروزي انقلاب گذشته ولي هنوز حرکتي که مورد انتظار حوزه‌هاي علميه بوده، در زمينه وقف صورت نگرفته است، اظهار داشت: با اين حال در دوره مديريت جديد، اقدامات پرشتابي در زمينه گسترش وقف در جامعه را شاهد بوده‌ايم که بر همين اساس، از حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي تشکر مي‌کنيم.
وي افزود: استقلال حوزه‌هاي علميه، اهميت ويژه‌اي دارد و يکي از دغدغه‌هاي جدي شوراي عالي حوزه‌ها همين مسئله بوده است.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با بيان اينکه فطرت انساني ميل به جاودانگي نام خويش دارد، خاطرنشان کرد: اسلام به ما مي‌گويد اگر مي‌خواهيد مال و نامتان جاودان باشد، بايد ارتباطي ميان آنها و خداوند برقرار کنيد و وقف از اين نوع است.
آيت‌الله حسيني بوشهري، ادامه داد: همه دنيا ملک خداوند است با اين حال، خدا خود مي‌فرمايد؛ چه کسي هست که به من قرض بدهد، اين امر به دليل ماندگاري و جاودانه‌سازي نام و اموال است، وقف حبس مالي است که در عين حال ماديات را ماندگار مي‌کند.
معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم، وقف را عامل آرامش جامعه دانست و تصريح کرد: امروزه اروپايي‌ها و دنياي مسيحيت در زمينه وقف بر ما سبقت گرفته‌اند و مراکز دانشگاهي، بهداشتي و حتي وزارت‌خانه‌هاي امور خارجه خود را از طريق موقوفات اداره مي‌کنند.
وي با بيان اينکه اگر به دنبال استقلال مالي براي حوزه‌هاي علميه هستيم، بايد در هر سفر تبليغي خود يک موقوفه حوزوي اضافه کنيم، گفت: اگر اين امر محقق شود آنگاه مشکلي از نظر مادي براي حوزه‌ها و طلاب وجود نخواهد داشت، به ويژه اينکه اگر واقفان هدايت شوند که چگونه وقف کنند.
آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به يکي از مشکلات وقف يعني ناسازگاري موضوع نيت وقف با نيازهاي جامعه، تصريح کرد: يکي از وظايف کميته وقف، سرکشي به استان‌ها و بررسي نيازهاي روز حوزه‌هاي علميه است و در حقيقت بايد فهرستي متناسب با نيازها، با عنوان موضوع وقف تهيه شود.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور، گفت: نقش صدا و سيما، رسانه‌ها، فيلم‌ها و سريال‌ها با موضوع تبليغ وقف در جامعه بسيار مهم است، رهبر معظم انقلاب رسانه‌ها را نوعي دانشگاه ناميده‌اند که اين امر در صورت ايفاي نقش آموزشي آنها محقق مي‌شود.
وي تصريح کرد: از وقف و تبليغ آن غفلت کرده‌ايم به طوري که در مناسبت‌هاي تبليغي در مورد موضوعات بسياري صحبت مي‌شود ولي به وقف نمي‌پردازيم.
آيت‌الله حسيني بوشهري توسعه فضاي معنوي و مبارزه با تهاجم فرهنگي را از جمله دستاوردهاي گسترش وقف در جامعه دانست و گفت: مدارس نيمه‌ساز فراواني وجود دارند که اگر موقوفاتي براي مدرسه‌سازي توسعه يابند، اين مدارس هم تکميل مي‌شوند، ضمن اينکه براي نگهداري اين ابنيه هم موقوفاتي لازم است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن تشکر از همراهي رئيس و معاونان سازمان اوقاف و امور خيريه با حوزه‌هاي علميه گفت: اميدواريم پيشنهادات حوزه‌هاي علميه هم در اين زمينه مورد توجه قرار گيرد.
وي خواستار تهيه جزواتي آموزشي براي مبلغان با محوريت وقف شد و افزود: آموزش احکام وقف در سطح جامعه هم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، زيرا برخي اوقات افراد ناصالحي براي توليت وقف در نظر گرفته مي‌شوند، اشخاصي نيز بايد پيش قدم شوند و وقف‌هايي انجام دهند و علاوه بر اين مي‌توان به معرفي چهره‌هاي مشهوري که واقف هستند پرداخت.
آيت‌الله حسيني بوشهري، گفت: گاهي اوقات يک فرودگاه وقف حوزه بوده ولي در اختيار حوزه‌ها نيست، قوه قضائيه بايد وارد عمل شود و املاکي که وقف حوزوي هستند، را در اختيار حوزه قرار دهد.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با تاکيد بر نظارت بر حسن اجراي وقف، خاطرنشان کرد: نبايد اجازه داد موقوفات از بين بروند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن