تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798370697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه قضایی مشکل موقوفه های بلاتکلیف را حل کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر حوزه های علمیه کشور: دستگاه قضایی مشکل موقوفه های بلاتکلیف را حل کند قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه گفت: دستگاه قضایی مشکل موقوفه های بلاتکلیف درسطح کشور را حل کند.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه درهمایش "وقف و حوزه های علمیه" در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم افزود: گاه یک فرودگاه وقف حوزه است اما در اختیار ما نیست.
وی ادامه داد: هنوز در بسیاری از جاها مواردی را داریم که موقوفه حوزه است ولی
دراختیار حوزه قرار ندارد.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در گسترش و تبیین فرهنگ وقف در جامعه و نقش آموزش دهندگی و تاثیرگذاری آنان گفت: لازم است تا فیلمها و سریالهایی با موضوع وقف ساخته شود.
بوشهری ، با بیان اینکه وقف باید از موارد کوچک شروع شود تا فرهنگ آن در میان آحاد جامعه نهادینه گردد، گفت: مبلغان ما در این زمینه غفلت کرده اند و نیز از مراجع بزرگوار درخواست داریم تا در این زمینه ورود پیدا کرده و با انجام وقف راه را به جامعه نشان دهند.
وی ، در بخش دیگر سخنان خود گفت: از رهگذر وقف می توان مواردی همچون؛ توسعه فضای معنوی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و توسعه مراکز علمی و مدارس علمیه را محقق کرد و پیشنهاد می شود تا جزواتی در رابطه با آیات، روایات و سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) دراین زمینه تهیه و در اختیار مبلغان قرار گیرد.
وی بر آموزش احکام وقف برای جلوگیری از تصرفهای نابجا در موقوفات تاکید کرد و گفت: در برنامه های مختلف از واقفان تجلیل و رسانه ها نیز این افراد را به مردم معرفی کنند، از سوی دیگر مشکلات حقوقی و قانونی وقف نیز باید رفع شود.
حسینی بوشهری ، همچنین از وزارت آموزش و پرورش خواست تا درباره مسائلی مانند وقف که در جامعه اسلامی نقش دارد، حداقل یک درس در کتابهای درسی بگنجاند و نیز مراکزی مانند حوزه مسابقه هایی را در رابطه با وقف برگزار کنند تا مردم با این سنت حسنه بیشتر آشنا شوند.
وی همچنین بر نظارت بر حُسن اجرای وقف و نظارت دقیق بر موقوفات تاکید کرد وگفت: نویسندگان با نوشتن کتاب و رسانه ها با انتشار مقاله هایی در این زمینه مساله وقف را به صورت مستمر در جامعه تبلیغ کنند.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: از وقف و تبلیغ آن غفلت کرده ایم به طوری که در مناسبتهای تبلیغی در مورد ‏موضوعهای بسیاری صحبت می شود اما به وقف نمی پردازیم.‏
وی درادامه وقف را از سنتهای دیرپای اسلام و بشریت نام برد و گفت: وقف از امور ماندگار است و سنتهای الهی همچون وقف موجب آرامش و اطمینان در جامعه دینی می شوند.
وی با بیان اینکه به مساله "وقف" آنگونه که مورد انتظار بوده، پرداخته نشده است اظهار داشت: باید در رابطه با استقلال مالی حوزه ها کار بسیاری انجام شود و زمینه های گوناگونی برای تحقق آن وجود دارد و یکی از دغدغه های جدی شورای عالی حوزه نیز همین مساله است.
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به کشورهای اروپایی و دنیای مسیحیت خاطرنشان کرد: امروز آنها بسیاری از مراکز مهم دانشگاهی و بیمارستانی خود را با موقوفات اداره می کنند.
وی همچنین با اشاره به سفرهای تبلیغی بیش از هشت هزار مبلغ در مناسبتهای مختلف در طول سال اظهار کرد: شایسته است که مبلغان در این سفرها یک موقوفه به موقوفات حوزه های علمیه اضافه کنند، برای رفع نیازهای مختلف حوزه ها و طلاب باید برنامه ریزی شود و واقفان را در این زمینه هدایت کرد تا نیت واقفان با موضوعها و نیازهای روز جامعه منطبق باشد.
مدیر حوزه های علمیه کشور از مسوولان کمیته وقف حوزه های علمیه خواست تا علاوه بر سرکشی به استانهای سراسر کشور، فهرستی متناسب با نیازهای حوزه های علمیه در زمینه های گوناگونی مانند؛ مسکن، بهداست و ازدواج طلاب تهیه کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از همراهی و تعامل مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه با ‏حوزه های علمیه تقدیر و سپاسگزاری کرد.
این همایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین "علی محمدی" رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فضلا، مدیران، استادان و طلاب حوزه علمیه برگزارو در پایان این آیین نیز، از جمعی از واقفان حوزوی تجلیل شد. ک/2
7406/ 550/


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن