تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنبش دانشجویی در استکبار ستیزی سابقه طولانی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه رودبار: جنبش دانشجویی در استکبار ستیزی سابقه طولانی دارد جیرفت - ایرنا - امام جمعه رودبار جنوب گفت: جنبش دانشجویی در استکبار ستیزی سابقه طولانی دارد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس گروهی در آیین گرامیداشت روز دانشجو ضمن تبریک این روز، افزود: تجلیل از این روز ریشه قرآنی دارد و قرآن با یک نگاه و دید ویژه به علم، دانشجو و عالم نگاه می کند.
وی ادامه داد: قرآن کریم وقتی می خواهد امتیازی به علم، عالم و دانشجو بدهد بیان می کند که آیا آن هایی که می دانند که عالم اند و در زمینه علم و دانش زحمت کشیده اند با آن هایی که جاهل هستند در یک ردیف قرار دارند.
وی گفت: افرادی که دارای عقل سلیم هستند هیچ وقت عالم و غیر عالم را در یک ردیف قرار نمی دهند.
حجت الاسلام گروهی با بیان اینکه بیش از شش دهه از شهادت دانشجویان در 16 آذر می گذرد، تصریح کرد: آیین تجلیل و تکریم از شهدای دانشجو که در سال 32 در کودتا و به دلیل ورود نیکسون معاون وقت رییس جمهور آمریکا به شهادت رسیدند هر سال برگزار می شود.
وی تاکید کرد: در آن زمان رژیم طاغوت برای اینکه بتواند به اربابان خود خوش خدمتی کند با محاصره کردن دانشگاه و خیابان های اطراف آن، سه دانشجو را شهید و تعداد زیادی را مجروح کرد که این رشادت دانشجویان موجب شد تا 16 آذر برای همیشه در تاریخ به عنوان روز دانشجو ماندگار و ثبت شود.
حجت الاسلام گروهی تاکید کرد: حرف جنبش دانشجویی این بود که نباید تسلیم ظلم شویم و نتیجه فعالیت های این جنبش در آنزمان موجب تسخیر لانه جاسوسی در سال های بعد شد.
وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی سابقه درخشانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته و دارد، گفت: این جنبش در هشت سال دفاع مقدس نیز با تمام توان در کنار سایر رزمندگان و برای دفاع از خاک میهن و ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.
امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: جنبش دانشجویی یک جنبش روشن فکر است.
وی آرمان گرایی در ابعاد مختلف را از جمله انتظارات جامعه از جنبش دانشجویی اعلام کرد و گفت: دانشجویان باید بصیرت داشته باشند تا تهدیدها و فرصت ها را بشناسند و یک احاطه کامل بر مسایل روز داشته باشند.
7444/8154


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن