تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804231784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور فعالیت خود را در هامون آغاز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور فعالیت خود را در هامون آغاز کرد زابل- ایرنا- بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با راه اندازی کلینیک های سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی، فعالیت خود را در روستای دولت آباد شهرستان هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان آغاز کرد.


به گزارش ایرنا، بنیاد مذکور که برای نخستین بار در روستای دولت آباد مستقر شده، قرار است در طول 100 روز در دو بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات لازم را به مردم محروم مناطق روستایی سیستان ارایه کند.
کلینیک های سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی این بنیاد امروز /شنبه/ در مراسمی با حضور مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور، امامان جمعه و جماعت، فرمانداران، مسوولان، معتمدان، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران، رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل و قشرهای مختلف مردم فعالیت خود را در روستای دولت آباد هامون آغاز کرد.
مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان چهارمین استان پس از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در شرق کشور در فهرست خدمات رسانی این بنیاد در دو بخش چشم پزشکی و دندان پزشکی قرار گرفته است.
محسن انتظاری هروی افزود: براساس بررسی های میدانی که با کمک دانشگاه علوم پزشکی زابل انجام شد محروم ترین منطقه سیستان مورد هدف قرار گرفت و تقریبا بیشتر بیماران مورد شناسایی و غربالگری قرار گرفته اند و در طول 100 روز ویزیت می شوند.
وی با اشاره به سن جمعیت مورد هدف خدمات رسانی در این کلینک های سیار گفت: افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در این طرح شناساسی شده اند و مردان و زنان بالای 40 سال برای معاینات چشم پزشکی و دانش آموزان برای معاینات دندان پزشکی ویزیت می شوند.
مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با بیان این که پزشکان فعال در این طرح 100 روزه از بهترین پزشکان کشور هستند، اظهار داشت: بخش های چشم پزشکی و دندان پزشکی و اتاق عمل این طرح از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات برخوردار است.
وی با اشاره به حضور بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کلینیک های چشم پزشکی و دندان پزشکی این بنیاد برای خدمات رسانی به مردم محروم روستاها در آذرماه سال آینده در مناطق محروم منطقه بلوچستان مستقر خواهند شد.
انتظاری یادآور شد: در سومین کاروان بنیاد خیریه نورآوران سلامت بیش از 11 هزار نفر بیمار در دو بخش چشم پزشکی و دندان پزشکی به کمک مسوولان و پزشکان ویزیت شدند که درصدد هستیم در منطقه سیستان نیز بیش از این آمار خدمات رسانی و ویزیت شوند.
مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور بیان کرد: چنانچه خیرین سیستان و بلوچستان امکاناتی را برای خدمات رسانی به محرومان فراهم کنند بنیاد خیریه نورآوران سلامت نیز آمادگی دارد تا در زمینه معرفی پزشک اقدام کند.
وی در این زمینه از فرماندار هامون و مدیران دستگاههای اجرایی که محیط را برای خدمات رسانی فراهم کردند قدردانی کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز با بیان اقدامات انجام شده در این خصوص به ایرنا گفت: پس از آمادگی بنیاد خیریه نوآوران سلامت برای فعالیت در منطقه، از حدود سه ماه قبل با هماهنگی استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری هامون، دانشگاه علوم پزشکی زابل نسبت به تجهیز و استقرار امکانات، اسکان گروه و همچنین غربالگری بیماران چشم و دندان که قرار است طی این طرح خدمات رسانی شوند، اقدام کرده است.
دکتر علی اکبر نصیری افزود: براساس غربالگری انجام شده، افزون بر دو هزار و 500 نفر بیمار در بخش چشم پزشکی و 10 هزار بیمار در بخش دندان پزشکی ویزیت خواهند شد که در مدت اجرای طرح، احتمال افزایش تعداد بیماران تحت معاینه وجود دارد.
فرماندار هامون نیز اظهار داشت: براساس پیش بینی اولیه قرار است بیش از 9 هزار بیمار شهرستان هامون در بخش های چشم پزشکی و دندان پزشکی ویزیت و معالجه شوند.
معصومه پرندوار اظهار امیداوری کرد که با تلاش پزشکان خیر و نیکوکار بنیاد خیریه نورآوران سلامت، نور و سلامت به چشمان مردمان روستایی حوزه سیستان بازگردانده شود.
وی گفت: در نشستی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل و فرمانداران حوزه سیستان در استانداری برگزار شد مقرر گردید تمام فرمانداران طرح غربالگری را از طریق دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دهند و پس از غربالگری نسبت به اعزام بیماران به شهرستان هامون اقدام کنند.
یکی از چشم پزشکان بنیاد خیریه نورآوران سلامت کشور هم در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: تصمیم گرفته ایم به مناطق محرومی که مردم آن امکان دسترسی به مراکز شهر و استان را ندارند و با مشکلات زیادی رو به رو هستند، عزیمت کرده و خدمات رسانی لازم را انجام دهیم.
دکتر نیما رستگار راد اضافه کرد: با توجه به وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار در این منطقه بیماری آب مروارید چشم معمولا در میان مردم وجود دارد و سعی داریم در حد توان به مردم خدمات رسانی کنیم.
وی از تمام پزشکان خواست با حضور خود در مناطق محروم وظیفه اصلی خود را نسبت به مردم انجام دهند.
دکتر احمد رضا عبادیان، دندان پزشک بنیاد خیریه نورآوران سلامت هم این اقدام را زکات علم خود عنوان کرد و گفت: وظیفه همه رسانه ها است این اقدامات را منعکس کنند چرا که بسیاری از پزشکان از چنین فرصت هایی آگاه نیستند و در صورت اطلاع رسانی علاقه مند به خدمت در مناطق محروم خواهند بود.
وی با بیان این که پس از آغاز به کار بنیاد سلامت در شرق کشور، تاکنون چهار بار در مناطق محروم حضور یافته است، افزود: در هر شیفت حدود 10 بیمار ویزیت می شوند و خدمات ترمیم، کشیدن، جرم گیری و آموزش بهداشت دندان به بیماران ارایه می شود.
شماری از مردم روستای دولت آباد هم از خدمات ارایه شده از سوی بنیاد خیریه نورآوران سلامت قدردانی کرده و خواستار برپایی و استمرار چنین برنامه های جهادی از سوی مسوولان و خیران در سطح منطقه شدند.
به گزارش ایرنا، بیمارانی که نیاز به عمل چشم دارند در یک اتاق عمل کلنیک سیار مورد عمل جراحی قرار می گیرند.
استان سیستان و بلوچستان به سبب محرومیت های به جای مانده از گذشته های دور و بروز خشکسالی های مداوم 16 ساله با وجود خدمات و فعالیتهای گسترده نظام جمهوری اسلامی همچنان با مشکلات و محرومیت هایی رو به است و برخی از مردم آن به سختی گذران زندگی می کنند.
بیش از نیمی از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند، گستردگی استان و پراکندگی نقاط جمعیتی آن، فاصله زیاد روستاها از مراکز شهرستانها، خشکسالی و کاهش فعالیتهای کشاورزی و دامداری و کمبود امکانات پزشکی و درمانی سبب شده است تا شمار زیادی از روستاییان به سبب تنگناهای اقتصادی برای درمان بیماریها نتوانند به مراکز مجهز پرشکی مراجعه کنند و به ناچار درد بیماری را به جان می خرند و سالیان سال همین درد و رنج را تحمل کنند.
اکنون گسترش خدمات بهداشتی و درمانی بویژه با اجرای طرح نظام سلامت و توسعه خدمات بیمه ای نور امیدی در دل روستاییان ایجاد کرده است و در این میان، برخی موسسه های خیریه و افراد خیر و نیکوکار نیز برای کمک رسانی به مردم مناطق محروم دست به کار شده اند و به یاری سامانه بهداشت و درمان و مداوای بیماران کم بضاعت می پردازند. ک/4
653 /1551


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن