تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان شرقی بر احیای فعالیت های بنیاد ایران شناسی در تبریز تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار آذربایجان شرقی بر احیای فعالیت های بنیاد ایران شناسی در تبریز تاکید کرد تبریز- ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احیای فعالیت های شعبه بنیاد ایران شناسی در تبریز، خواستار ارایه برنامه یک ساله از سوی هیات امنای آن شد.


اسماعیل جبارزاده روز دوشنبه در بازدید از شعبه این بنیاد در نشستی گفت: بنیاد ایران شناسی حاصل تلاش گذشتگان است و مسوولان فعلی آن باید آثار ماندگاری برای آیندگان بر جای بگذارند.
وی بررسی اعتبارات ملی بنیاد ایران شناسی و نحوه توزیع آن بین شعبات استانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت ارایه برنامه یک ساله از سوی هیات امنا می توانیم در خصوص اعتبارات و امکانات مورد نیاز بهتر تصمیم گیری کنیم.
جبارزاده همچنین امکان درآمدزایی توسط بنیاد ایران شناسی را قابل تامل دانست و گفت: باید این نگاه را داشته باشیم که اگر امکان کسب درآمد وجود دارد، حتما از آن استفاده کنیم.
وی از دستگاه های اجرایی استان خواست این بنیاد را در انجام طرح های تحقیقاتی و تامین نیازهای خود یاری کنند.
رییس شعبه بنیاد ایران شناسی در تبریز هم گفت: بیش از پنج هزار سند تاریخی در آرشیو دیجیتالی این شعبه نگهداری می شود.
محمود رنجبر همچنین گردآوری بیش از 18 هزار مورد امثال و حکم آذربایجان، جمع آوری اطلاعات بیش از 800 فرهیخته استانی در بانک فرهیختگان و اهدای 858 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان را از دیگر اقدامات این بنیاد در آذربایجان شرقی ذکر کرد.
وی افزود: طرح پژوهشی مساجد دیرینه سال و کلیساهای استان و دانشنامه استان از جمله طرح های مطالعاتی در دست اقدام این بنیاد است.
استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از قسمت های مختلف شعبه بنیاد ایران شناسی در تبریز در خانه تاریخی شربت اوغلی در خیابان ثقة الاسلام این شهر بازدید و از نزدیک با فعالیت های آن آشنا شد.
7233/587


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن