تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820289438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین:مناصب اجتماعی به زنان شأن و جایگاه نمی بخشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قزوین:مناصب اجتماعی به زنان شأن و جایگاه نمی بخشد قزوین-ایرنا- استاندار قزوین با بیان اینکه مناصب اجتماعی به زنان شأن و جایگاهی نمی بخشد، گفت: این توجه به انسانیت است که به زن و مرد، شأن و جایگاه می بخشد و آنها را به کمال می رساند.


به گزارش ایرنا، "مرتضی روزبه" بعدازظهر شنبه در دیدار با جمعی از زنان شاعر استان قزوین، با بیان اینکه مناصب اجتماعی دارای تاریخ مصرف بوده و دوره کوتاهی دارد، افزود: به عنوان نمونه، پروین اعتصامی هیچ منصبی نداشت اما نامش به عنوان یک شاعر برجسته در تاریخ ماندگار شد.
وی یاد و خاطره مادر شهید سرلشگر عباس بابایی که به تازگی دعوت حق را لبیک گفت را نیز گرامی داشت و با اشاره به حضور جمع زیادی از مردم قزوین در مراسم تشییع پیکر این بانو، گفت: این مادر بزرگوار شاید حتی سواد خواندن و نوشتن را نیز نداشت اما فرزندی صالح و نمونه را تربیت و تحویل جامعه داد بنابراین او شخص بزرگی بود به طوریکه تاکنون برای کمتر شخصیتی چنین مراسم تشییعی در قزوین برگزار شده است.
استاندار قزوین، ارزش گذاشتن برروی زنان تنها با در نظر گرفتن مناصب اجتماعی که به آنها تعلق می گیرد را یک ظلم در حق این قشر دانست و گفت: اگر در بخش ارزش گذاری با منطق دین به انسان ها نگاه کنیم، آنوقت هر شخص بدرستی در جای خود قرار داده می شود.
روزبه با بیان اینکه برخی اجازه پیاده شدن دیدگاه دین در خصوص زنان را ندادند و از این بابت باید گفت که بانوان جامعه ما از یک رنج تاریخی در عذاب بوده اند، اضافه کرد: اگر بخواهیم در نگاه به زن، ابعاد دینی را از وی دور سازیم به بیراهه رفته ایم و دچار افراط و تفریط شده ایم.
وی، توجه بیش از حد به برخی امور اجتماعی را موجب غفلت از توجه به سایر حوزه ها دانست و اظهار کرد: نباید فراموش کنیم زمانی که خداوند مسیر کمال و سعادت انسان را تبیین نمود، محدودیتی برای زنان تعیین نکرد.
این مسوول اظهار کرد: نباید فراموش کرد که یک زن در درجه اول انسان و زن است و سپس نقش های مختلفی همچون مادری، خانه داری، معلمی، پرستاری و پزشکی و غیره را نیز برعهده دارد.
روزبه با بیان اینکه نیمی از جامعه امروز ما را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: باید با توجه به نگاه دینی و الهی به موضوع زنان پرداخت که این موضوع با عقل و منطق نیز سازگار می باشد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود بر تلاش برای گسترش سطح آگاه سازی و بالا بردن سطح فکری بانوان و دور ساختن این قشر از مسایل خرافی در جامعه تاکید کرد و زن را موجود ارزشمند دانست که بواسطه این ارزش، آسیب پذیری و تهدیدات آن نیز بالا است بنابراین نیازمند مراقبت و آموزش بیشتری می باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه شعر و زن وجوه اشتراک زیادی باهم دارند که روح لطیف یکی از مهم ترین آنها است، گفت: شعر یک زبان اثرگذار است و از جایگاه با اهمیتی برخوردار می باشد چرا که می تواند در عمق جامعه نفوذ پیدا کند.
روزبه با تاکید بر اینکه باید تولید شعر باید متاثر از فضای عمومی جامعه باشد، اظهار داشت: باید فرزند زمان خود بود و نسبت به دنیای پیرامون خود بیگانه و بی توجه نبود.
استاندار قزوین، فضای کشور را برای رشد و بالندگی شاعران بسیار مناسب دانست و با بیان اینکه ما باید به تاریخ و ادبیات غنی خود افتخار کنیم، گفت: عنایت و توجهی که مقام معظم رهبری نسبت به موضوع شعر دارند، بی نظیر است و شاعران کشور امروز در فضایی زندگی می کنند که رهبرشان یک شعرشناس و شاعر می باشد و این یک فرصت کم نظیر و زمینه ای بسیار عالی را برای رشد این قشر فراهم کرده است.
روزبه در ادامه به شاعران توصیه کرد از استقلال برخوردار باشند و خود را اسیر وابستگی به برخی نهادها نکنند چراکه این موضوع ذوق و قریحه شان را به مرور گرفته و موجب عقیم شدن استعدادهای آنان می شود.
استاندار قزوین بر استفاده از تجربیات اساتید و بزرگان حوزه شعر توسط شاعران جوان تاکید کرد و با بیان این قشر برای رشد و پیشرفت خود از الگوهای بسیار خوبی برخوردارند، در پایان گفت: برای رشد در این هنر نباید مسایل را برای خود سخت و پیچیده کنیم و کمبود امکانات را بهانه بیاوریم چرا که معتقدم در این حوزه امکانات و ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد.
در این نشست، حاضران به تشریح مسایل، مشکلات و دغدغه های خود در حوزه شعر پرداختند.
7392/ 614


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن