تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802194420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص):اجرای طرح کشاورزی جفیر خوزستان به 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص):اجرای طرح کشاورزی جفیر خوزستان به 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اهواز-ایرنا- نماینده معاونت کشاورزی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه اجرای طرح 40 هزار هکتاری کشاورزی در منطقه جفیر در استان خوزستان توجیه اقتصادی ندارد گفت: با گذشت بیست سال از تصویب این طرح برای اجرای آن به 7 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


"مرتضی عباسی "در ششمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که شنبه درمحل ساختمان معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: اجرا نشدن این طرح در زمان تعین شده موجب شد که اعتبارات مورد نیاز از 600 میلیارد ریال به 7 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر دولت به دلیل مسایل امنیتی و مرزی در منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش دارد که این طرح را اجرایی کند و اگر به صورت کارشناسانه به این طرح نگاه شود زمین های کشاورزی جفیر آنقدر ارزش ندارد که برای شبکه آبیاری و زهکشی این میزان اعتبارات هزینه شود.
نماینده معاونت کشاورزی قرارگاه خاتم الانبیاء(ع) با اشاره به اینکه بسیاری از بهره برداران طرح 40 هزار هکتاری کشاورزی جفیر از ایثارگران بومی منطقه هستند گفت :در ابتدا برای اجرای این طرح 15 تعاونی و یک کمیسیون متشکل از وزارت نیرو،سازمان برنامه ریزی ،وزارت جهاد، سازمان جنگل ها و مراتع و رئیس دفتر وقت رئیس جمهوری با حضور قرار گاه خاتم الانبیاء تشکیل شد.
عباسی بیان کرد: در آن زمان سند مالکیت زمین ها واگذار و به مرحله صدور رسید و مجوز برداشت 40 متر مکعب آب از رودخانه کارون برای تعاونی ها صادر شد اما به دلیل مشکلات مالی و نداشتن متولی منسجم این پروژه در مراحل اجرا متوقف شد.
وی گفت: در سال 75 ،بیش از سه هزار نفر از ایثارگران به امید ایجاد اشتغال در این تعاونی ها ثبت نام کردند که با گذشت سال ها از تصویب و اجرا نشدن ، تعدادی از این ایثارگران فوت کرده اند.
نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء بیان کرد: در صورت تامین اعتبار این قرار گاه آمادگی دارد تا با حمایت دولت بار دیگر اجرای پروژه را در دستور کار قرار دهد.
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: در سال 75 مجموع 40 هزار هکتار از اراضی منطقه جفیر به سه هزار و 200نفر از ایثارگران واگذار شده است.
"کیخسرو چنگلوایی" بیان کرد: برآورد اولیه برای اجرای شبکه های اصلی و فرعی این طرح 670 میلیارد ریال بود که به دلیل تخصیص نیافتن این اعتبارات ایثاگران اقدام به دریافت وام از برخی بانک ها کردند.
وی با اشاره به اینکه مطالعات شبکه اصلی و فرعی طرح در گذشته انجام شده است گفت: این مطالعات نیاز به بازنگری دارد و با اعتبارات اختصاص داده شده به طرح 550 هزار هکتاری می توان طرح جفیر را که جزیی از این طرح است، اجرایی کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در سفر هیات دولت نهم به استان خوزستان معین شد که شبکه های اصلی و فرعی 40 هزار هکتاری جفیر توسط وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان اجرا و تامین اعتبار شود.
چنگلوایی بیان کرد: از جمله مشکلات این طرح می توان به نداشتن متولی واحد برای اجرا،عدم مراجعه تعاونی ها برای عقد قرارداد زمین ها و عدم پرداخت وجوه معوقعه اشاره کرد.
وی تاکید کرد: از سوی برخی از منابع اعلام شده که تعدادی از افراد عضو تعاونی ها در سال 75 واجد شرایط عضویت نبوده اند که این مسئله باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
در این جلسه مصوب شد که سازمان آب وبرق خوزستان اولویت بندی کار اجرای شبکه های فرعی و اصلی این طرح را به معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان اعلام کند.
اراضی منطقه جفیر واقع در غرب و جنوب غرب خوزستان قراردارد که معین شده 40 هزار هکتار از این اراضی به ایثارگران واگذارشود.
/7161/551


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن