تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه جویی 10 درصدی آب کشاورزی کشور را از بحران کم آبی خارج می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صرفه جویی 10 درصدی آب کشاورزی کشور را از بحران کم آبی خارج می کند همدان- ایرنا- دبیر علمی همایش منطقه ای بحران کم آبی و بهره وری آب گفت: 10 درصد صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی موجب خروج کشور از بحران کم آبی می شود.


به گزارش ایرنا "رضا بهراملو" روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحران کم آبی یک معضل جهانی است که کشور ما نیز به دلیل تغییر اقلیم دچار کمبود آب و چالش های آن در چند سال اخیر شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد از منابع آبی کشور و به تبع استان همدان نیز مصرف شده است گفت: طبق آمار جهانی برداشت بیش از 45 درصد از منابع آبی مواجه شدن با بحران است و این در حالی است که امروز کشور ما بیش از 90 درصد از منابع آب زیر زمینی خود را مصرف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مصرف آب در دنیا در مصارف کشاورزی 60 درصد، صنعت 30 و در آب آشامیدنی 10 درصد است که این آمار در ایران 70 درصد در کشاورزی، 10 درصد آشامیدنی و 20 درصد در صنعت است.
بهراملو اضافه کرد: مصرف آب در همدان شامل 93 درصد در کشاورزی، پنج درصد در آشامیدنی و تنها دو درصد در صنعت است که نشان از بهره برداری بی رویه آب در مصارف کشاورزی دارد.
وی افزود: هم اکنون 85 درصد از منابع آب استان از منابع زیر زمینی تامین می شود و روند مصرف آب آینده استان را با بحرانی جدی مواجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و مصرف 98 درصد از منابع آب زیر زمینی استان در آینده نه چندان دور تنش آب در استان همدان رخ می دهد.
دبیر علمی همایش منطقه ای بحران کم آبی و بهره وری آب گفت: با توجه به مصرف بی رویه آب در مصارف کشاورزی اگر بهره برداران به شیوه های های کنون و بی رویه برداشت آب ادامه دهند به طور قطع استان با بحرانی جدی مواجه خواهد شد.
بهراملو تاکید کرد: تنها کاهش 10 درصدی مصرف آب در صنایع کشاورزی موجب کاهش بحران آب در استان می شود که در این راستا همایش منطقه ای بحران کم آبی و بهروری از آن در راستای فرهنگ سازی استفاده بهینه آب در مصارف کشاورزی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: این همایش با حضور اساتید برجسته کشوری و رییس موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشور 26 آذر ماه سالجاری در همدان برگزار می شود.
دبیر علمی همایش منطقه ای بحران کم آبی و بهره وری از آب گفت: فرهنگ سازی و توجه دادن روستاییان و کشاورزان به مصرف بهینه آب در مصارف کشاورزی هدف اصلی این همایش است که با حضور اساتید، ائمه جمعه و کشاورزان استان برگزار می شود.
7529/2624


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن