تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812819927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه های پرستاری شناسنامه دار می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تعرفه های پرستاری شناسنامه دار می شوند تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه های پرستاری با قرار گرفتن در کتاب ارزش های نسبی، شناسنامه دار می شوند.


به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، «محمد میرزابیگی» در برنامه نبض که به بررسی بودجه سلامت اختصاص داشت، تصریح کرد: تا پیش از ورود تعرفه های پرستاری به کتاب ارزش های نسبی، به شدت منتقد این کتاب بودم اما اکنون خدمات پرستاری نیز در این کتاب ثبت شده و این ظلم است که تا زمانیکه مشکل وجود داشت، موضوع را نقد می کردیم، حال که مشکل حل شده، سکوت کنیم.
وی تاکید کرد: در اینجا با صدای بلند و با افتخار اعلام می کنم که مشکل تعرفه های پرستاری حل شده و زحمات ما به نتیجه رسیده است.
میرزابیگی ادامه داد: در کتاب ارزش های نسبی، 190 خدمت مشترک پزشک و پرستار و 110 خدمت نیز با صورتجلسه سازمان نظام پرستاری، ثبت شده که از این میان در حال حاضر 250 خدمت به صورت قطعی پذیرفته شده و وارد کتاب شده است.
معاون وزیر بهداشت درمورد زمان اجرای این تعرفه ها در دریافتی پرستاران گفت: این تعرفه ها از اول آبان ماه برای پرستاران لحاظ می شود و اگر به دلیل فرایندهای نرم افزاری، تاخیری در پرداخت ها صورت گیرد به عنوان معوقه محسوب شده و در ماه های آتی پرداخت می شود و بودجه آن نیز پیش بینی شده است.
میرزابیگی افزود: پرداخت ها مبتنی بر عملکرد می شود و مبنا از 20 درصدی که قبلا وجود داشت به بالای 30 درصد می رسد که این رقم قابل توجهی است هر چند ایده آل نیست اما قابل ملاحظه بوده و درصدی از انتظارات را برآورده می کند.
وی ادامه داد: نکته مهمتری که در این میان نباید آن را نادیده گرفت این است که تعرفه های پرستاری وقتی در کتاب ارزشهای نسبی قرار می گیرد، شناسنامه دار می شود و در سطح جامعه هویت پیدا می کند به این منزله که پرستار از این پس می تواند در سطح جامعه فعالیت کند و پرستاری که خدمات مراقبت های منزل( home care) ارائه می کند، می تواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.
معاون وزیر بهداشت، نوسازی و بازسازی پاویون های پرستاری را از دیگر موفقیت های به دست آمده طی روزهای اخیر برشمرد و گفت: متاسفانه برخی به بهانه قانون ارتقای بهره وری، جایگاه های استراحت پرستاران را حذف کردند و در پی آن نیز اعتراضات بسیاری از سوی پرستاران داشتیم اما اکنون با اعلام وزیر بهداشت، مقرر شده این فضاها در تمام سطح کشور و در تمامی بخش های بیمارستانی، دقیقا مانند آنچه برای پزشک مقیم وجود دارد، احیا شود.
میرزابیگی در پاسخ به سووالی مبنی بر رفع فاصله شکاف پرداختی پزشکان و پرستاران افزود: این فاصله کمتر می شود ولی بطور قطع پرستاران هم توقع ندارند که ضریب پرداختی به آنها معادل پزشکی باشد.
وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوب دیگری که افتاده این است که اکنون بدهی های ما در حوزه پرستاری نزدیک به صفر شده است در حالیکه چند سالی بود استخدام صورت می گرفت، بدون اینکه بودجه اش دیده شود و دائما بدهی بیمارستان ها زیاد می شد.
میرزابیگی گفت: اکنون مقرر شده که به هیچ عنوان تا زمانی که بودجه دیده نشود، فردی وارد سیستم نشود.
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: علاوه بر این، 32 برنامه برای بهبود وضعیت حوزه پرستاری و حل مشکلات در این حوزه تدوین شده است که محقق خواهد شد و همه اینها دستاوردهای مهمی است و ما در هر صورت هر اتفاقی که بیافتد، مدافع گروه پرستاری هستیم.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: ملاک عملکرد همه مسوولان نظام سلامت باید سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب باشد و باید همگان خود را مقید به تحقق این سیاست ها دانسته و در آن جهت حرکت شود.
وی، رضایتمندی مردم را از مهمترین انتظارات رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: برای اینکه نظام سلامت کارآمدی داشته باشیم باید قطب حرکت خود را رضایتمندی مردم قرار دهیم و بطور قطع رضایتمندی در سیستم پرستاری می تواند، تسریع کننده این حرکت باشد.
به گفته وی، وزارت بهداشت در تلاش است که با رفع معضلاتی مانند عدم تطابق بین تعداد پرستاران با میزان ماموریت های محوله، نظام پرداخت نامتوازان، توزیع نامناسب امکانات موجود، توزیع نامناسب پرستاران در نظام سلامت و کم توجهی به پرستاران بخش خصوصی را برطرف کند.
معاون وزیر بهداشت افزود: مشکلی که همواره سد راه ما بود، این بود که این قوانین را به هر جا که می رساندیم در بحث بودجه و اعتبار، اجرای این قوانین متوقف می شود بطوریکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به همین دلیل هفت سال روی زمین ماند یا در قانون ارتقای بهره وری، وقتی نیرو استخدام می کردیم به دلیل عدم تامین اعتبار، یا استخدام ها کامل نمی شد و یا اگر صورت می گرفت به شدت ایجاد نارضایتی می کرد و مشکلات زیادی را دامن می زد.
میرزابیگی گفت: به رغم اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، هفت سال روی زمین ماند و اجرایی نمی شد اما اکنون بالغ بر 250 خدمت پرستاری در کتاب ارزش های نسبی وارد شده و از پیامدهای آن، این است که بطور قطع اثر خودش را در کارانه بیمارستان ها به صورت بسته های خدمتی می گذارد.
اجتمام(1) ** 9185 ** 1071


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن