تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798737257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه هاي پرستاري، شناسنامه دار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۱۵ب.ظ)
رييس کل سازمان نظام پرستاري: تعرفه هاي پرستاري، شناسنامه دار مي شود رئيس کل سازمان نظام پرستاري گفت: نکته مهمي که نبايد آن را ناديده گرفت اين است که تعرفه هاي پرستاري وقتي در کتاب ارزش هاي نسبي قرار مي گيرد، شناسنامه دار مي شود و در سطح جامعه هويت پيدا مي کند به اين منزله که پرستار از اين پس مي تواند در سطح جامعه فعاليت کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد ميرزابيگي در برنامه نبض که به بررسي بودجه سلامت اختصاص داشت، گفت: ملاک عملکرد تمامي مسوولان در نظام سلامت بايد سياست هاي کلي مقام معظم رهبري باشد و بايد همگان خود را مقيد به تحقق اين سياست ها دانسته و در آن جهت حرکت شود.
رئيس کل سازمان نظام پرستاري رضايتمندي مردم را بي شک از مهمترين انتظارات مقام معظم رهبري برشمرد و افزود: براي اينکه نظام سلامت کارآمدي داشته باشيم بايد قطب حرکت خود را رضايتمندي مردم قرار دهيم و قطعاً رضايتمندي در سيستم پرستاري مي تواند، تسريع کننده اين حرکت باشد.
به گفته معاون پرستاري، وزارت بهداشت در تلاش است که با رفع معضلاتي چون، عدم تطابق بين تعداد پرستاران با ميزان مأموريت هاي محوله، نظام پرداخت نامتوازان، توزيع نامناسب امکانات موجود، توزيع نامناسب پرستاران در نظام سلامت و کم توجهي به پرستاران بخش خصوصي را برطرف نمايد.
وي افزود: اما مشکلي که همواره سد راه ما بود، اين بود که اين قوانين را به هر جا که مي رسانديم در بحث بودجه و اعتبار، اجراي اين قوانين متوقف مي شود به طوري که قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري به همين دليل 7 سال روي زمين ماند يا در قانون ارتقاء بهره وري، وقتي نيرو استخدام مي کرديم به دليل عدم تأمين اعتبار، يا استخدام ها کامل نمي شد و يا اگر صورت مي گرفت به شدت ايجاد نارضايتي مي کرد و مشکلات زيادي را دامن مي زد.
ميرزابيگي با اشاره به نگاه عادلانه وزير بهداشت، گفت: به رغم اينکه قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري، 7 سال بر روي زمين ماند و اجرايي نمي شد اما هم اکنون بالغ بر 250 خدمت پرستاري در کتاب ارزش هاي نسبي وارد شد و از پيامدهاي آن، اين است که قطعاً اثر خودش را در کارانه بيمارستان ها به صورت بسته هاي خدمتي مي گذارد.
وي افزود: بنده تا پيش از ورود تعرفه هاي پرستاري به کتاب ارزش هاي نسبي، به شدت منتقد اين کتاب بودم ولي هم اکنون خدمات پرستاري نيز در اين کتاب ثبت شده است و اين ظلم است که تا زماني که مشکل وجود داشت، موضوع را نقد مي کرديم، حال که مشکل حل شده است، سکوت کنيم.
رئيس کل سازمان نظام پرستاري تصريح کرد: بنده در اينجا با صداي بلند و با افتخار اعلام مي کنم که مشکل تعرفه هاي پرستاري حل شده و زحمات ما به نتيجه رسيده است.
وي ادامه داد: در کتاب ارزش هاي نسبي، 190 خدمت مشترک پزشک و پرستار است و 110 خدمت نيز با صورتجلسه سازمان نظام پرستاري براي ثبت در کتاب رفت که از اين ميان در حال حاضر 250 خدمت به صورت قطعي پذيرفته شده و وارد کتاب شده است.
ميرزابيگي در خصوص زمان اجراي اين تعرفه ها در دريافتي پرستاران، گفت: اين تعرفه ها از اول آبان 93 براي پرستاران لحاظ مي شود و اگر به دليل طي پروسه نرم افزاري تأخيري در پرداخت ها صورت گيرد به عنوان معوقه محسوب شده و در ماه هاي آتي پرداخت مي شود و بودجه آن نيز پيش بيني شده است.
وي افزود: پرداخت ها مبتني بر عملکرد مي شود و مبنا، از 20 درصدي که قبلاً وجود داشت به بالاي 30 درصد مي رسد که اين رقم قابل توجهي است هر چند ايده آل نيست ولي قابل ملاحظه است و درصدي از انتظارات را برآورده مي کند.
رئيس کل سازمان نظام پرستاري ادامه داد: نکته مهمتري که در اين ميان نبايد آن را ناديده گرفت اين است که تعرفه هاي پرستاري وقتي در کتاب ارزش هاي نسبي قرار مي گيرد، شناسنامه دار مي شود و در سطح جامعه هويت پيدا مي کند به اين منزله که پرستار از اين پس مي تواند در سطح جامعه فعاليت کند و پرستاري که خدمات home care مي دهد، مي تواند از خدمات بيمه اي استفاده کند.
وي نوسازي و بازسازي پاويون هاي پرستاري را از ديگر موفقيت هاي بدست آمده طي روزهاي اخير برشمرد و گفت: متاسفانه برخي به بهانه قانون ارتقاء بهره وري، جايگاه هاي استراحت پرستاران را حذف کردند و در پي آن نيز اعتراضات بسياري از سوي همکاران پرستار داشتيم اما در حال حاضر با اعلام وزير بهداشت، مقرر شده است مجدداً در تمام سطح کشور و در تمامي بخش هاي بيمارستاني اين پاويون ها دقيقاً همانند آنچه براي پزشک مقيم وجود دارد، احياء شود.
ميرزابيگي در پاسخ به سوالي مبني بر رفع فاصله شکاف پرداختي پزشکان و پرستاران گفت: اين فاصله کمتر مي شود ولي قطعاً پرستاران هم توقع ندارند که ضريب پرداختي به آنها معادل پزشکي باشد. به هر حال آغاز کار، شروعي خوب است و خواهش بنده اين است که اجازه دهيم، اين شروع مبارک اتفاق بيفتد.
وي ادامه داد: اتفاق بسيار خوب ديگري که افتاده است اين است که هم اکنون بدهي هاي ما در حوزه پرستاري نزديک به صفر شده است در حالي که چند سالي بود که بند 8 آيين نامه اجرايي قانون ارتقاء بهره وري روي زمين مانده بود و استخدام صورت مي گرفت بدون اينکه بودجه اش ديده شود و دائماً بدهي بيمارستان ها زياد مي شد و هم اينک مقرر شده است که به هيچ عنوان تا زماني که بودجه ديده نشود، فردي وارد سيستم نشود.
معاون پرستاري وزارت بهداشت، يادآور شد: علاوه بر اين 32 برنامه براي بهبود وضعيت حوزه پرستاري و حل مشکلات در اين حوزه تدوين شده است که ان شاء الله محقق خواهد شد و تمامي اينها دستاوردهاي مهمي است و ما در هر صورت هر اتفاقي که بيافتد، مدافع گروه پرستاري هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن