تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح پژوهشسراهای دانش آموزی نانو سرآغاز حرکت عظیم علمی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیرستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: افتتاح پژوهشسراهای دانش آموزی نانو سرآغاز حرکت عظیم علمی در کشور است شهرری-ایرنا- دبیرستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: افتتاح پژوهشسراهای دانش آموزی فناوری نانو، بیانگر سرآغاز حرکت عظیم علمی در کشور است.


"سعید سرکار" روز شنبه در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه تخصصی فناوری دانش آموزی نانو در پژوهشسرای بصیرت آموزش و پرورش ناحیه 2 ری، اظهار داشت: ضمن ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در جامعه تمام سعی و تلاش خود را برای سرمایه گذاری بر رو بخش دانش آموزی به عنوان آینده سازان کشور را به کار خواهیم بست.
وی با بیان اینکه تغییر نگرش به این موضوع باید به تغییر رفتار منجر شود، افزود: برای این منظور باید از دانشگاه و در وهله نخست از بخش دانش آموزی شروع کرد.
دبیرستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: برای کسب این دانش، باید آموزش تئوریک تبدیل با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی پژوهشسراها کاربردی و دانش آموزان هدفمند تحقیق و پژوهش کنند.
سرکاریادآورشد اگر در مسیر رشد و توسعه به دنبال مرجع و بستر هستیم فراموش نکنیم بایستی از آموزش و پرورش شروع و جمهوری اسلامی درعرصه فناوری نانو و سایرعرصه های نوظهوردر این زمینه موفقیت های بسیار خوبی کسب کرده است.
وی اظهارداشت: کشور درعرصه های فناوری نانو در مقطع دانش آموزی در حال توسعه روز افزون است و برای مثال در عرصه رفع پوکی استخوان در زمینه نانو در آینده خبرهای خوبی اعلام خواهد شد.
دبیرستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افتتاح 42 شبکه آزمایشگاهی دانش آموزی فناوری نانو در پژوهشسرای ها تا پایان سال خبر داد و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک تمام پژوهشسراهای کشور به تجهیزات آزمایشگاهی مجهز شوند.
وی گفت: از سوی این ستاد تاکنون 2100 سمینار آموزشی با حضور 350 هزار نفر برای تعلیم در حوزه نانو برگزار شده است.
باشگاه نانو متولی طیف وسیع دانش آموزی است و در بحث المپیاد خبرنامه زنگ نانو در تیراژ شش هزار نسخه خبرنامه منتشر شده است.
سرکار اظهارداشت: در این زمینه توسط ستاد المپیاد نانو 28 نمایشگاه استانی از تجهیزات و دستاوردهای نانو فناوری و پنج المپیاد دانش آموزی علوم وفناوری نانو با حضور 25 هزار نفر در کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه در زمینه نانو 133 نفر از دانش آموزان کشور از 36 شهرستان به عنوان برتر برگزیده شده اند ، افزود: آموزش و پرورش کشور از ظرفیت خوبی برخوردار است و در این زمینه می توان 50 هزار دانش آموز را در 500 دبیرستان پوشش داد و از این رو نیاز وزارت آموزش وپروش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید در این حوزه توجه ویژه ای کنند.
نخستین آزمایشگاه تخصصی دانش آموزی فناوری نانو استان تهران روز شنبه طی مراسمی با حضور معاون علمی رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش ، مسوولان این اداره و فرماندار و مسوولان شهرستان ری در پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت شهرری به بهره برداری رسید.
پژوهش سرای بصیرت آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان ری در قالب 10 انجمن نجوم، رباتیک، ریاضی، فیزیک، برق، شیمی، علوم تجربی، ادبیات، فلسفه و نانو فعالیت می کند.
1194/1417/ 1724


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن