تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801633045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجازه تخریب بزرگ ترین خانه تاریخی تهران را نمی‌دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اجازه تخریب بزرگ ترین خانه تاریخی تهران را نمی‌دهیم
"سیروس نیا" معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: تخریب بزرگ ترین خانه تاریخی تهران (کاخ ثابت پاسال) نیازمند تحقیق است و تحت هر شرایطی با تخریب آن مخالفیم.


"سپیده سیروس نیا" معاون میراث فرهنگی تهران در خصوص تخریب احتمالی "کاخ ثابت پاسال" یا بزرگ ترین خانه تاریخی تهران، در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: خانه تاریخی یا "کاخ ثابت پاسال" از لحاظ وسعت، بزرگ ترین خانه تاریخی پایتخت محسوب می‌شود که به تازگی شهرداری تهران تخریب آن را در نظر دارد.
 
معاون میراث تهران افزود: هرگونه اقدام از سوی شهراری، تخریب یا تغییر کاربری این بنای تاریخی نیازمند استعلام و کسب اجازه از میراث فرهنگی است تا از تاریخی نبودن این بنا اطمینان حاصل کند.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: وسعت بزرگترین خانه پایتخت که قدمت آن به دوره پهلوی برمی‌گردد، 11 هزار و 543 متر مربع و در خیابان آفریقا شده است که از لحاظ فرم معماری و عناصر به کار رفته، این اثر تاریخی شاخص و بی نظیر است.
 
"سیروس نیا" تصریح کرد: شیوه و نوع معماری آن فرنگی و غربی است و در حال حاضر هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.
 
معاون میراث تهران بیان کرد: بنای مذکور هنوز در فهرست آثار ملی قرار نگرفته و تا کنون در این زمینه نیز تلاشی نکرده‌اند و میراث فرهنگی به عنوان حافظ حقیقی هر نوع اثر واجد ارزش تاریخی، وظیفه این کار را دارد.
 
انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن