تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804631789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتدار دفاعي و نظامي از مذاکره به دست نيامده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۹:۱۵ق.ظ)
سياست روز: اقتدار دفاعي و نظامي از مذاکره به دست نيامده است
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه سياست روز چنين نوشت:
خريدهاي تسليحاتي چند صد ميلياردي کشورهاي منطقه، دستيابي به پيشرفته ترين تجهيزات نظامي روز دنيا، جنگنده بمب افکن هاي فوق پيشرفته، سپر موشکي، تانک هاي مدرن، موشک هاي دوربرد و کوتاه برد و بسياري سلاح ها و تجهيزات ديگر براي کشورهايي که ادعاي قدرتمندي مي کنند، اقتدار و امنيت ايجاد نکرده است.
پشت اين سلاح ها و تجهيزات نظامي بايد چيزي فراتر از آنها باشد تا بتواند، آن اقتدار و قدرتمندي را بروز دهد و کارآيي آنها را بالا ببرد.
هر مقدار سلاح و تجهيزات نظامي از سوي کشورهاي منطقه به ويژه رژيم صهيونيستي خريداري و ساخته شود، آن کارآيي و کاربرد حقيقي و واقعي را نخواهد داشت. اعتقاد و ايمان در استفاده از ابزار، ماهيت کاربرد آن را تغيير مي دهد. تنها سلاح پيشرفته کافي نيست، در کنار آن ايمان براي استفاده از آن هم لازم است تا اثربخشي آن افزايش يابد و کامل گردد.
اعتقاد قلبي به وعده الهي به پيروزي هاي بزرگ در قرآن که مي فرمايد; «و من يتول الله و رسوله و الذين آمنوا فان حزب الله هم الغالبون»،«و هر که ولايت خدا و رسول او و کساني را که ايمان آورده اند بپذيرد از حزب خدا است و بي ترديد حزب خدا پيروز است» بسياري از ترديدها، ضعف و شک ها را برطرف مي کند. قوت قلب مي دهد و نگراني ها را هم دور مي سازد چون مي داند در مسيري قرار گرفته است که شکست در آن معنا و مفهومي ندارد.
نمونه هاي بارز و بزرگي در مصداق اين آيه شريفه وجود دارد که نشان مي دهد هرگاه در اعتقاد قلبي به ولايت خدا و رسول و اهل بيت ايمان واقعي وجود داشته است، شکستي در ميان مؤمنان و مؤمنات ديده نشده و هر چه بوده پيروزي و ظفر بوده است و هرگاه شک و ترديد در دل ها راه يافته شکست هاي عبرت آموز را به ارمغان آورده است.
از همان پيروزي انقلاب اسلامي ايران که اکنون عالم گير شده است، نگاه کنيم تاکنون، اتفاقات، توطئه ها و تهديدات و اقدامات سنگيني عليه ايران اسلامي رخ داده است که يقين بدانيد بر سر هر مردم و کشوري پياده مي شد، بارها سر فرود مي آورد و زانو مي زد. غافل نشويم و غفلت نکنيم از لطف و کرامت الهي و پيامبر و اهل بيت که هر چه اکنون در اين کشور با همه آن دشمني ها مي گذرد، گوشه چشمي از الطاف آن هاست. فقط گوشه چشمي; وعده بزرگ، روز موعود است که، بي شک و ترديد، آن روز هم خواهد رسيد و سليمان زمان که خاتم با اوست، خواهد آمد.
ما در اين سال ها دست روي دست نگذاشتيم و فرزندان دلاور اين سرزمين رشادت ها کردند و تلاش هاي بسيار نمودند و در بسياري از زمينه ها پيشرفت هاي چشمگيري کرده ايم که چشمان از حدقه درآمده دشمن، نشان دهنده عظمت آنها است.
پيشرفت هاي دفاعي و نظامي جمهوري اسلامي ايران عامل بازدارنده مهم و اصلي در مقابل هر آنچه که دشمن عليه ايران به کار برده و مي برد، توانسته است، همه آنها را عقيم سازد. يقين داشته باشيم و برخي در داخل هم داشته باشند که اقتدار نظامي و به رخ کشيدن آن به دشمن، آن نيت ناپاک و شيطاني را تاکنون باطل کرده است.
پس براي اين که فرزندان دلير در سپاه اسلام را تقويت کنيم بايد به گونه اي سخن بگوييم که، تضعيف آنها و تخريب تلاش هاي شبانه روزي و خستگي ناپذيرشان نشود.
زماني برخي مي گفتند که «غربي ها از چهار تا تانک و موشک ما نمي ترسند، از اين مردم مي ترسند، آيا شما فکر کرده ايد که آمريکا که با يک بمبش مي تواند تمام سيستم هاي نظامي ما را از کار بيندازد، از سيستم نظامي ما مي ترسد؟»، غفلت است که باعث مي شود چنين مواضعي مطرح شود چرا که اين تانک و موشک از سوي همين مردم ساخته شده است و فرزندان آنها، پشت همان چهار تا موشک و تانکي که آقاي وزير گفته است، قرار دارند. پس آن ايمان و اين سلاح با هم ديگر، کاري خواهند کرد، کارستان!
اگر براي دشمن مهم نبود آن چهار تا موشک، هيچگاه اينگونه دست و پا نمي زد که حتي بيشتر از دشمني هاي هسته اي عليه ايران، عليه پيشرفت هاي دفاعي و نظامي به ويژه موشکي ايران توطئه کند و خواهان برچيده شدن و انهدام آنها شود.
در اين دنياي به هم خورده، که ايران جزيره ثبات و امن است، اقتدار نظامي و پيشرفت هاي دفاعي اجتناب ناپذير است.
شايد يکي از اشتباهاتي که انجام شد، بزرگ کردن بيش از اندازه گفت وگوهاي هسته اي بود که بسياري از مسائل هم به آن گره زده شد. از جمله گفت وگوهاي هسته اي و بهبود وضعيت اقتصادي و حتي امن تر شدن کشور به خاطر گفت وگوهاي هسته اي که شايد بتوان به آن اشتباه محاسباتي اطلاق کرد.
غرب و آمريکا از همان آغاز بهانه هاي خود به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، درصدد آن بود که اين موضوع را بزرگ کند و از آن به عنوان يک چالش جهاني نام ببرد. ما براي اين که در جريان اين سياست قرار نگيريم، خود نبايد به آن دامن بزنيم.
آقاي وزيرخارجه عليرغم همه تلاش هاي خستگي ناپذير و قابل تقديري که با تيم هسته اي انجام داده است، بايد در اعلام مواضع و سياست، بيشتر توجه کند و اهداف و دستاوردهاي گفت وگوهاي هسته اي را تنها به مذاکرات خلاصه نکند.
آقاي ظريف در همايش ديپلماسي هسته اي؛ توليد امنيت، اقتدار و کاهش آسيب پذيري جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات و تغيير فضاي بين المللي به نفع ايران را از دستاوردهاي مذاکرات دانسته و گفته است; «من ادعا مي کنم که به دنبال اين مذاکرات، جمهوري اسلامي ايران امن تر شده است، هيچکس ديگر نمي تواند عليه مردم ما بر طبل جنگ بکوبد...»
هنگامي که مي گوييم جمهوري اسلامي ايران اگر بر سر موضوع هسته اي خود تمايل به گفت وگو دارد تا ادعاهاي بي اساس آمريکا و غرب آشکار شود، اما در مقابل تاکيد مي شود که هيچگاه بر سر موشک ها و پيشرفت هاي دفاعي خود گفت و گو نخواهيم کرد، يعني اين اقتدار دفاعي و امنيت ايران است که آنها را پاي ميز مذاکره کشانده است و البته ما هم با همين امنيت و اقتدار به گفت وگو نشسته ايم. چالش ها، درگيري ها و گرفتاري هاي غرب و آمريکا و رژيم صهيونيستي بسيار فراتر از آن چيزي است که ديده مي شود، پس براي حفظ انسجام و اتحاد و اقتدار دروني ايران اسلامي به گونه اي سخن نرانيم که در دل ها شک و شبهه ايجاد کند. به همين خاطر است که فرمانده معظم کل قوا در ديدار فرماندهان نيروي دريايي ارتش، تاکيد کردند که، «نيروهاي مسلح ما بدون در نظر گرفتن محاسبات سياسي، آمادگي هاي خود را دائماً افزايش داده و با شناسايي خلاء هاي خود و همچنين بررسي امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه ريزي هاي راهبردي انجام دهند.»
اما اگر اعتقاد بر اين است که مذاکرات امنيت و اقتدار به بار آورده، پس مي توان گفت که اقتدار دفاعي و نظامي و پيشرفت هاي شگرف اين حوزه از مذاکرات به دست نيامده است.
نويسنده: محمد صفري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن