تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803891656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسووليت جهان اسلام براي حفظ چهره رحماني اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸ب.ظ)
معاون اول رئيس جمهوري تاکيد کرد: مسووليت جهان اسلام براي حفظ چهره رحماني اسلام معاون اول رئيس جمهوري گفت: همه ما مسووليم که نگذاريم چهره رحماني اسلام قرباني افراطي گري جديد به نام دين شود، و جهان اسلام عاري از خشونت و افراط لازمه ورود به جهان آرام است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري در آيين گشايش دهمين اجلاس وزراي اطلاع رساني کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي افزود: بسيار خرسندم که توانسته ام در مراسم افتتاحيه دهمين اجلاس وزراي اطلاع رساني کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اسلامي حضور يابم.
وي افزود: سخنان ارزشمندي که در مراسم افتتاحيه اجلاس ايراد شد به خوبي نشان دهنده اهميت و جايگاه اين اجلاس براي ارتقاي وحدت و همبستگي کشورهاي اسلامي در مقابله با چالش هاي پيش رو است.
جهانگيري انتخاب شعار همگرايي رسانه اي براي صلح و آرامش در جهان اسلام، را براي اين اجلاس انتخابي مناسب و به موقع دانست و افزود: شما ميهمانان گرامي به خوبي واقف هستيد که رئيس جمهوري اسلامي ايران طي سخنراني خود در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، جامعه جهاني را به تلاش براي ساختن جهان عاري از خشونت و افراطي گري فراخواندند.
معاون اول رئيس جمهوري، ادامه داد: خاورميانه که به عنوان بخش مهمي از پيکره امت اسلامي سال ها است از اشغالگري و جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان رنج مي برد، تنها يک سال پس از اين هشدار با امواج جديد افراطي گري و تروريسم به ويژه در سوريه و عراق مواجه شده است، امري که عميقا بر تالمات مشترک مسلمانان جهان افزوده است.
جهانگيري، اضافه کرد: هرچند ماهيت و ساختار ناعادلانه سياست بين الملل، تاکنون چنان که بايد نتوانسته است جهان و منطقه را از اين امواج خشونت، افراطي گري و تروريسم دور کند، اما آن چه مايه اميد است اقدام روشنگرانه و شجاعانه بخشي از رسانه ها و خبرنگاران متعهد در سراسر جهان در عمل به وظايف حرفه اي انساني است.
وي، اظهارداشت: آن ها در ماجراي کشتار وحشيانه بيش از 800 کودک فلسطيني، توانستند صداي مظلوميت مردم فلسطين را در سطح جهان مطرح کنند و قربانيان امواج جديد افراطي گري و تروريسم را نيز به تصوير درآوردند. اگرچه در دنياي رسانه اي شده امروز نمي توان واقعيت وارونه شده در بخش ديگري از جهان رسانه اي تحت سلطه صهيونيسم را ناديده گرفت.
معاون اول رئيس جمهوري، تصريح کرد: در چنين وضعيتي رسانه ها به ويژه رسانه هاي کشورهاي اسلامي عهده دار نقشي خطير و تاريخي هستند، سازمان همکاري اسلامي که اساسا براي پيگيري دفاع از قضيه فلسطين ايجاد شده بايد بتواند با استفاده از تمامي ظرفيت ها و از جمله ساز و کار رسانه اي، نقش تاريخي خود را در دفاع از مردم فلسطين و قربانيان خشونت و تروريسم به صورت فعالانه تري ايفا کند.
جهانگيري، خطاب به شرکت کنندگان در اين اجلاس تاکيد کرد: تروريسم و افراطي گري يکي از مهم ترين چالش هاي پيش روي جهان اسلام است که دين، مذهب، مليت و قوميت نمي شناسد، همه ما مسووليم که نگذاريم چهره رحماني اسلام قرباني جديد افراطي گري به نام دين شود.
وي، افزود: امروز اقدامات خشونت بار گروه تروريستي داعش عليه مسلمانان شيعي و سني و نيز پيروان ديگر اديان و قوميت ها، جهان انساني را آزرده است. سوء استفاده داعش از رسانه ها و فناوري هاي مدرن اطلاعاتي براي تبليغ و توجيه اقدامات غير انساني خود، مسووليت هاي ما را در اين حوزه مضاعف کرده است.
معاون اول رئيس جمهوري، يادآور شد: در اين شرايط، حمايت کشورهاي اسلامي از استقرار دولت جديد عراق و اقدامات آن در مبارزه با گروه هاي تروريست که با هدف حفظ و حدت و تماميت ارضي اين کشور صورت مي پذيرد از اهميت زيادي برخوردار است.
جهانگيري، ادامه داد: درباره سوريه نيز روند تحولات در منطقه نشان مي دهد که بحران اين کشور راه حل نظامي ندارد، جمهوري اسلامي ايران از ابتداي بحران بر راه حل سياسي سوري- سوري تاکيد داشته و همچنان تنها راه برون رفت از وضعيت تاسف بار فعلي مي داند.
وي، اضافه کرد: سازمان همکاري اسلامي با الهام از اهداف عاليه خود که مبتني بر تحکيم وحدت، وفاق و همبستگي ميان کشورهاي اسلامي و مسلمين جهان است،مي تواند نقش مهم و شايسته اي در پاسخ به چالش هاي فعلي ايفا کند.
معاون اول رئيس جمهوري، تصريح کرد: انتظار مي رود سازمان، فعالانه تر از گذشته نگراني ها و منافع امت اسلامي را در سطح بين المللي مطرح و دنبال کند، جمهوري اسلامي ايران به عنوان يکي از اعضاي فعال سازمان، در همکاري با ساير اعضا متعهد به کمک در اين اقدام مهم است.
جهانگيري، با بيان اين که امروز ما با تلاش هاي گسترده و متنوع برخي رسانه هاي غربي براي پيشبرد هرچه بيشتر پروژه اسلام هراسي مواجه هستيم، تاکيد کرد: اقدامات خشونت باري که گروه هاي تروريستي تحت لواي اسلام مرتکب مي شوند به صورت گسترده توسط اين رسانه ها در جهت تقويت اسلام هراسي منتشر شده و مورد سوء استفاده قرار مي گيرند.
وي، افزود: ادامه شکاف عميق اطلاع رساني در حوزه رسانه هاي ديجيتال و سلطه رسانه هاي غربي در زمينه هاي مختلف نيز اسلام هراسي را تقويت مي کند، جهان اسلام بايستي براي کاهش شکاف رسانه اي و اطلاعاتي در بهره برداري فزاينده از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي بسيار مبتکرانه، متحد و پيشرو عمل کند.
معاون اول رئيس جمهوري تاکيد کرد: ظرفيت هاي موثر و راهبردي رسانه ها به منظور زدودن سوء تعبيرها و ارايه تصويري صحيح از اسلام و ارزش ها و اصول متعالي آن، بايد به خوبي مورد بهره برداري قرار گيرد.
جهانگيري، ادامه داد: ما به عنوان بخش مهمي از خانواده بين المللي از يک سو داراي توانمندي هاي چشمگير مادي و معنوي هستيم و از سوي ديگر با تهديدها و مخاطرات جديدي در اين عصر رو به رو شده ايم، مسووليت مشترک ما يافتن پاسخ هاي تازه به مسائل تازه است.
وي اضافه کرد: عصر ارتباطات با هر نگاه خوش بينانه و يا بدبينانه اي هم که به همراه باشد، به واقع بر مدار توليد، توزيع و دريافت اطلاعات مي چرخد و پيوسته دست اندرکار خلق فرصت ها و تهديدهاي جديد است، نه تنها کشورهاي اسلامي بلکه جوامع و شهروندان مسلمان در سراسر جهان نمي توانند از اين تغييرات پرشتاب برکنار باشند.
معاون اول رئيس جمهوري، تصريح کرد: ما بايد بدانيم که در اين جهان به هم پيوسته و شبکه اي شده در کجا ايستاده ايم، چگونه مي توانيم خود را براي بهره گرفتن از فرصت ها توانمند کنيم و براي مواجهه با تهديدها مصونيت بخشيم.
جهانگيري، با بيان اين که ما محکوم و مجبور به حل شدن در جهاني يک جانبه و يک شکل شده نيستيم، گفت: چون با ظرفيت هاي فراوان فرهنگي و تمدني مي توانيم امکان گفت وگو و ارتقاي متقابل را در جهان کنوني فراهم کنيم.
وي ادامه داد: مسأله مهم همه کشورهاي اسلامي، چاره انديشي در باب توانمند سازي ارتباطي است، هم به معناي سخت افزاري و هم به مفهوم نرم افزاري آن، چه کنيم که از دانش، فناوري و ارتباطات جديد جهاني عقب نيفتيم و چگونه سهم جهان اسلام را در توليد، توزيع و دريافت اطلاعات بالا ببريم.
معاون اول رئيس جمهوري، تاکيد کرد: بهبود شکلي و محتوايي نظام اطلاع رساني و ارتباطات بخشي از همين ضرورت پيش رو است، کشورها و جوامع اسلامي و حتي شهروندان مسلمان در دور و نزديک جهان مي توانند با پرداختن به اين ضرورت، رويکردها، راهبردها و راه کارهاي جديدي را بيابند که وجه مشترک آن ها به حاشيه رانده شدن از جهان ارتباطات جديد است، چه ارتباطات راه دور، چه ارتباطات شبکه اي و چه ارتباطات جمعي.
جهانگيري، خاطر نشان کرد: بر اين اساس مي توان در جهان اسلام با به رسميت شناختن تنوع ها و تفاوت ها به تقويت و گسترش ظرفيت هاي ارتباطي هم در سطوح محلي و ملي و هم در سطوح منطقه اي و جهاني پرداخت.
وي اضافه کرد: ما مي توانيم با اين رويکرد مطبوعات و رسانه هاي مکتوب، راديو و تلويزيون و رسانه هاي الکترونيک، شبکه هاي مجازي و رسانه هاي جديد، حتي سينما، تئاتر و بازي هاي يارانه اي را به عنوان ظرفيت هاي بالفعل کشورها و جوامع اسلامي در خدمت، گفت و گو با جهان تعريف و نقاط ضعف و قوت خود را در اين زمينه بررسي کنيم.
معاون اول رئيس جمهوري، با بيان اين که فقدان دسترسي به اطلاعات و دانش باعث حاشيه نشيني و محروميت جوامع اسلامي و مانع مشارکت آن ها در فرايند تصميم گيري و توسعه مي شود، گفت: همه ما بايد نگران افزايش نابرابري ها در توسعه زيرساخت ها، دسترسي و استفاده از فناوري ارتباطات و رسانه هاي جديد باشيم.
جهانگيري، تاکيد کرد: بايد هدف ما تبديل شکاف هاي ديجيتالي و رسانه اي به فرصت هاي ديجيتالي و رسانه اي از طريق همبستگي هاي ديجيتالي باشد.
وي با برشمردن برخي اصول و نيازهاي روشن براي پيمودن اين مسير در کشورهاي اسلامي، اظهارداشت: دسترسي همگاني به اطلاعات و دانش، احترام به کرامت انسان و تنوع فرهنگي و زباني، سرمايه گذاري در جهت تقويت انواع رسانه ها و شبکه هاي ارتباطي، سرمايه گذاري در علم و فناوري، بالا بردن سطوح سواد رسانه اي و آموزش همگاني در اين زمينه و آزاد انديشي، تقويت و تعميق فرهنگ گفت و گو و جريان آزاد اطلاعات برخي از اين اصول است.
معاون اول رييس جمهوري يادآور شد: ما مسلمانان چه در نقش دولت، چه در نقش اعضاي جامعه مدني و چه در نقش کارگزاران بخش خصوصي در شرايط بسيار حساسي به سر مي بريم، خشونت گرايان و تروريست ها تصويري وارونه از اسلام ارائه مي کنند.
جهانگيري، خاطر نشان کرد: آن ها حتي توانسته اند با دستيابي به آخرين فناوري اطلاع رساني، خشونت و افراطي گري را رسانه اي کنند و با رژيم صهيونيستي و افراطي گرايان غربي هم صدا شوند و به اسلام هراسي در جهان کنوني دامن بزنند.
معاون اول رئيس جمهوري، تصريح کرد: ما بايد براي خلق جهاني عاري از خشونت و افراط فراتر از هرگونه تفاوت مذهبي، زباني، ملي و قومي متحد شويم، جهان اسلام عاري از خشونت و افراط لازمه ورود به اين جهان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن