تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803697229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برقراري صلح و اعتدال نيازمند تبديل رسانه ها به سازمان هاي کارآمد و تاثيرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۰ب.ظ)
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: برقراري صلح و اعتدال نيازمند تبديل رسانه ها به سازمان هاي کارآمد و تاثيرگذار است وزير ارشاد گفت: ما براي برقراري صلح و اعتدال و در راستاي مقابله با افراطي گري و خشونت نيازمند آنيم که به صورت جدي رسانه هاي خود را به سازمان هاي کارآمد و تاثيرگذار تبديل کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب تصريح کرد: هيچ کشوري در جهان اسلام نمي تواند به تنهايي با اهداف تفرقه افکنانه دشمنان مقابله کند، تقويت روابط حرفه اي در ميان رسانه هاي کشورهاي اسلامي در سطوح قاره اي، منطقه اي و زير منطقه اي امري ضروري است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اظهار داشت: تلاش مشترک و همکاري جمعي به ويژه در شرايط فعلي، تنها راه قابل ارائه به منظور تضمين آينده اي روشن براي اُمت اسلامي است، در اين زمينه همکاري بين کشورهاي اسلامي يک انتخاب نيست بلکه يک الزام است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: اين اجلاس فرصت مغتنمي را براي تبادل نظر و تشريک مساعي وزرا و شرکت کنندگان در قبال مهم ترين چالش ها و فرصت هاي پيش روي جهان اسلام فراهم مي آورد.
دهمين اجلاس وزراي اطلاع رساني کشورهاي اسلامي، با شعار همگرايي رسانه اي براي برقراري صلح و آرامش طي امروز و فردا در هتل آزادي تهران برگزار مي شود.
وي افزود: ما امروز در شرايطي در اينجا گردهم آمده ايم که جهان اسلام به ويژه منطقه خاورميانه با چالش هاي فراواني در زمينه افراطي گري، خشونت، تروريسم، تجاوز نظامي، نقض حاکميت ملي کشورها، اشغالگري و کستار بي رحمانه کودکان، زنان و مردان بي گناه رو به روست.
جنتي، شرايط امروز جهان اسلام را عاملي براي نگراني عميق در ميان اُمت اسلامي توصيف کرد و افزود: مايه بسي تاسف است که بسياري از اين جنايات به نام اسلام و با هدف مخدوش ساختن چهره پاک و منور اسلام صورت مي پذيرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مصداق بارز شرايط تاسف بار کنوني را جنايات و ظلم مداوم در حق مردم مظلوم فلسطين عنوان کرد و افزود: قساوت ها و ويرانگري هاي کم نظيري که چندي پيش در غزه و کشتار وحشيانه شهروندان عادي رخداد، مصداق مشخص اين جنايت هاي تکان دهنده است، درحالي که اقدامات اين رژيم مصداق بارز جنايات جنگي و جنايت عليه بشريت است، متاسفانه شاهد سکوت جامعه بين المللي و دوائر مدعي صلح و حقوق بشر هستيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادامه داد: امروز نيز رژيم صهيونيستي يکبار ديگر به نقض حريم قدس شريف و تلاش فزاينده براي يهودي سازي اين شهر مقدس و نابودسازي آثار تمدني آن دست زده است.
علي جنتي، در ادامه سخنان خود تاکيد کرد: افراط گرايي و خشونت که اکنون منبع اصلي بحران در منطقه ماست، بر آلام ما افزوده است؛ در عراق و سوريه تداوم اقدامات تروريستي آثار ويران کننده اي را بر مردم بي گناه و زيرساخت هاي اين دو کشور بر جاي گذارده است.
عضو کابينه تدبير و اميد با بيان اينکه اين نگراني وجود دارد که گسترش اقدامات گروه هاي تروريستي و افراطي تهديد بيشتري را متوجه امنيت و ثبات منطقه کند، اظهار داشت: آنچه تاسف بار است اين است که افراط گرايان تروريست جنايات خود را تحت نام مقدس اسلام صورت مي دهند اين در حالي است که اکثريت مسلمانان اعمال مبتني بر افراط گرايي، خشونت و جنايتکارانه مورد ادعاي اين گروه ها را محکوم مي کنند.
وي گفت: امروز بيش از پيش ضرورت مقابله با گروه هاي تروريستي و ايدئولوژي هاي خطرناک آنها که هيچ ربطي به اسلام عزيز و اصول و آموزه هاي آن ندارد، وجود دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اقدامات گروه هاي تروريستي و ايدئولوژي هاي خطرناک آنها را دستمايه پيشبرد و تقويت پروژه اسلامي هراسي به ويژه در رسانه هاي غربي دانست و افزود: ادعاهاي گروه هاي تروريستي در زمينه منتسب کردن خود به دين مبين اسلام، اکنون توسط رسانه هاي غربي از طريق انتشار اخبار و تحليل ها مورد تاکيد قرار مي گيرد.
رئيس شوراي فرهنگي عمومي، ادامه داد: اين گونه اقدامات نه تنها هيچ راه نجاتي فراروي بشريت نخواهد گشود بلکه باعث تفرقه در بين امت اسلامي و افزايش منازعات و جنگ هاي ويرانگري مي شود که اکنون در برخي مناطق شاهد آن هستيم.
علي جنتي، با بيان اينکه مسووليت تمامي کشورهاي اسلامي امروز بسيار سنگين است، گفت: در اين شرايط نگران کننده، جهان اسلام هيچ گاه تا اين اندازه نيازمند وفاق، وحدت و همکاري نبوده است؛ ضرورت دارد بيش از پيش به آيه واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا متمسک شويم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، قدرت اُمت اسلامي را در وحدت آن دانست و اظهار داشت: چالش هاي جهاني و منطقه اي که امروز متوجه جهان اسلام است، واکنش جمعي ما را طلب مي کنند و سازمان همکاري هاي اسلامي مي تواند به نقش محوري خود در زمينه ارتقاي همبستگي اسلامي بر اساس اصول و اهداف عاليه مندرج در منشور شدت ببخشد.
وي افزود: سازمان همکاري هاي اسلامي مي تواند با اتکا بر همکاري و همبستگي ميان کشورهاي عضو اقدامات متعدد و متنوعي را براي محقق کردن اميدها و انتظارات اُمت اسلامي صورت دهد و با ارتقاي کارآمدي خود به يک بازيگر نقش آفرين در قبال تحولات منطقه اي و بين المللي مبدل شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، خاطرنشان کرد: سازمان همکاري هاي اسلامي بخش جدايي ناپذير از تلاش جامعه اسلامي براي نيل به صلح و توسعه در خلال دهه هاي گذشته بوده و انتظار مي رود بر تلاش هاي خود براي تحقق همگرايي رسانه اي براي صلح و آرامش در جهان اسلام بيفزايد.
جنتي، ايران را از اعضاي پايبند به اهداف عاليه سازمان همکاري هاي اسلامي دانست و گفت: ايران از فعاليت هاي اين سازمان در زمينه ارتقاي همکاري ميان کشورهاي عضو و ارتقاي نقش و موجوديت آن در تحولات بين المللي حمايت مي کند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي انقلاب اسلامي براي تحقق وحدت درجهان اسلام و توسعه و ترويج فرهنگ غني اسلامي و تحقق تفاهم و صلح اقدامات فراواني را انجام داده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصريح کرد: ايران همواره راهبرد انساني منفعت جمعي اُمت اسلامي را دنبال کرده و بر اين باور است که اتخاذ چنين رويکردي به ايجاد جهاني امن تر کمک خواهد کرد.
وي به پيشنهاد رئيس جمهوري درباره تلاش براي ايجاد جهان عاري از خشونت و افراط گرايي را که سال گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: بدون شک دعوت دکتر روحاني در زماني که ما شاهد تهديد افراطي گري و خشونت نسبت به صلح و امنيت بين المللي هستيم از معنا و اهميت بيشتري برخوردار شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود اهميت و نقش رسانه در تحولات بين المللي را يادآور شد و افزود: جهاني شدن رسانه ها حجم اطلاعات را در فضاي نامحدود گسترش داده و اشتراک اطلاعات بي ترديد بر زندگي شخصي و اجتماعي افراد و همچنين روابط کشورها با يکديگر تاثير عميقي برجاي مي گذارد.
جنتي تاکيد کرد: انتشار هدفمند اطلاعات و بهره گيري انحصاري از رسانه و نيز فضاي مجازي سبب شده است تا رسانه هاي غربي، اسلام و مسلمين را در راستاي منافع و اغراض خاص خود معرفي کنند و زمينه بدفهمي در مورد اسلام را فراهم آورند، نتيجه اين اقدامات از جمله گسترش تبعيض و بي عدالتي عليه مسلمانان در کشورهاي غيراسلامي بوده است.
وي ادامه داد: به اعتقاد من جهان اسلام با وجود اشتراکات ديني و فرهنگي بسيار، از کمبود دانش رسانه اي و شکاف اطلاعاتي رنج مي برد.
جنتي خواستار گسترش شايسته پيوندهاي اطلاعاتي و رسانه اي کارآمد کشورهاي اسلامي شد تا از اين طريق بتوان با مساعي مشترک و به گونه اي موثر با اهداف تفرقه انگيز دشمنان مقابله کرد.
وزير ارشاد، خاطرنشان کرد: سازمان همکاري هاي اسلامي چارچوب مناسبي براي پاسخ جمعي و چند جانبه اعضا به چالش هاي رسانه اي پيچيده اي است که در مقابل اُمت اسلامي قرار دارد؛ در اين راستا نهايي کردن فرآيند تجديد ساختار خبرگزاري بين المللي اسلامي IINA و اتحاديه راديو و تلويزيون اسلامي IBU و تاسيس شبکه ماهواره اي سازمان همکاري اسلامي از اهميت زيادي برخوردار است.
جنتي در پايان سخنراني خود به شرکت کنندگان اطمينان داد که جمهوري اسلامي ايران به تحقق اهداف مهم سازمان همکاري هاي اسلامي در زمينه ارتقاي همکاري هاي رسانه اي متعهد است و همکاري لازم را در اين زمينه معمول خواهد داشت.
دهمين اجلاس وزراي اطلاع رساني کشورهاي اسلامي از صبح چهارشنبه و با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري و اياد امين مدني دبيرکل سازمان همکاري اسلامي و تعدادي از وزيران اطلاع رساني کشورهاي اسلامي در هتل آزادي تهران آغاز شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن