تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها به وقف به چشم منافع ملي بنگرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۳ق.ظ)
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه: رسانه ها به وقف به چشم منافع ملي بنگرند نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در چهارمين همايش وقف و رسانه گفت: وقف مختص گروه يا قشر خاصي نيست، بلکه مربوط به همه اقشار جامعه است و به همين جهت وقف به عنوان منافع ملي و مصالح عمومي بايد مورد توجه رسانه‌ها قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين محمدي، در چهارمين همايش وقف و رسانه اظهار کرد: انتظار از اصحاب رسانه، هنرمندان، مديران و مسوولان رسانه‌ها اين است که اصل وقف را هنرمندانه و عالمانه به زبان عامه مردم تبيين و تبليغ کنند؛ زيرا اگر با علم و آگاهي و هنر مناسب اين موضوع تبيين نشود ممکن است آثار منفي در مخاطبان داشته باشد.
وي با طرح اين سوال که چه کنيم تبليغ وقف هنرمندانه و عالمانه در رسانه تحقق يابد، به چند محور اشاره کرد و گفت: ابتدا بايد کارکردها و خدمات مختلف وقف از طريق رسانه‌ها مطرح شود، متاسفانه آنچنان که بايد اين خدمات مورد تبليغ و ترويج قرار نمي‌گيرد، درحالي که خدمات فرهنگي، معنوي، اخلاقي، اجتماعي و حتي سياسي براي وقف وجود دارد.
نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف با بيان اين‌که وقف از صدر اسلام تاکنون يکي از پايگاه‌هاي مهم ترويج ارزش هاي اسلامي بوده است، گفت: از جمله کارکردهاي وقف و خدمات آن خدمات سياسي به جامعه اسلامي است که پيامبر خدا (س) حکومت اسلامي را از مسجد نبي پايه‌گذاري کرد و انقلاب اسلامي ايران نيز از همين پايگاه‌هاي وقف شروع شد و پس از پيروزي انقلاب مساجد و حسينيه‌ها محل اجتماع و فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي بوده و در زمان امام (ره) حسينيه جماران مرکز هدايت و رهبري انقلاب بوده و امروز حسينيه امام خميني (ره) که از پايگاه‌هاي وقف هستند مرکز هدايت و رهبري انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: خدمات روحي - رواني، عاطفي و اجتماعي با کاهش طبقات اجتماعي، ايجاد مهر و محبت، تواضع، ايثار و گذشت از ديگر آثار و خدمات وقف است که انتظار مي‌رود توسط هنرمندان و رسانه‌ها مطرح شود.
رئيس سازمان اوقاف با بيان اين‌که اين موضوع بايد مطرح شود که موقوفات گذشته باقي است و مردم از برکات آن بهره‌مند هستند، تصريح کرد: چيزي موثرتر و مفيدتر از وقف نيست که انسان را ابدي کند، ما بايد مردم را در اين جهت تشويق کنيم و در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري همه بايد تلاش کنيم وقف را زنده نگه داريم.
وي با اشاره به اين‌که کامل‌ترين و جامع‌ترين تشويق مردم از طريق رسانه ممکن است، گفت: رسانه‌ها مردم را به انجام وقف‌هاي خانوادگي، جمعي، گروهي و صنفي که مي‌توانند با يک نيت سرمايه‌اي را وقف کنند تشويق کنند.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه همچنين با بيان اين‌که بهره‌وري و بهره‌برداري صحيح از موقوفات از ديگر موضوعاتي است که بايد توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گيرد، افزود: شايد برخي قيمت‌هاي بالايي را از موقوفات بشنوند، اما متاسفانه عوايد و بهره دهي آن بسيار پايين است و اين نياز به فرهنگ سازي و مديريت دارد تا مستأجرين حقوق موقوفات را عادلانه پرداخت کنند و اين بر عهده رسانه‌ها، علما و روحانيون است.
اميدوارم در آستانه وقف و رسانه جديد اين مطالب مي تواند راهگشاي شما باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن