تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زلزله قابل پیش بینی نیست/حفظ آمادگی برای کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل بحران استانداری تهران: زلزله قابل پیش بینی نیست/حفظ آمادگی برای کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی ضروری است تهران - ایرنا - مدیرکل ستاد بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست، گفت: داشتن آمادگی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی با هدف کاهش خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این حوادث، امری ضروری است.


"هادی رحمتی" روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه بتوان وقوع زلزله را از چند روز قبل پیش بینی کرد، از نظر علمی تایید شده نیست اما باید به این نکته نیز توجه داشت که احتمال وقوع زمین لرزه در هر لحظه وجود دارد.
وی با تاکید براینکه تنها مرجع علمی و رسمی اعلام نظر در خصوص زمین لرزه، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است، تصریح کرد: زندگی در شهر، کشور و یا منطقه ای که دارای گسل های فراوان زلزله خیز است، نیازمند داشتن آمادگی لازم، کامل و همیشگی برای کاهش خسارت و تلفات احتمالی ناشی از حادثه است.
مدیرکل بحران استانداری تهران افزود: یکی از راهکارهای موثر برای حفظ آمادگی و پیشگیری از بروز خسارت های زیاد هنگام بروز حوادث طبیعی به ویژه زلزله، توجه به معیارهای استاندارد و فنی در ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان است.
وی همچنین به برخی شایعات مطرح شده در چند روز اخیر مبنی بر احتمال وقوع زلزله در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: مرجع رسمی و قانونی برای اعلام آمادگی در مواقع بحران موسسه ژئوفیزیک و سازمان مدیریت بحران استان و شهرداری تهران است.
رحمتی تصریح کرد: به طور یقین در صورت وجود احتمال برای وقوع حوادث طبیعی، سازمان ها و نهادهای مسوول دراین زمینه اطلاع رسانی لازم برای حفظ آمادگی مردم و دستگاههای امدادرسان را به صورت رسمی اعلام خواهند کرد.
وی انتشار هرگونه خبر در خصوص وقوع زلزله بدون استناد به دیدگاههای علمی مراجع رسمی در کشور را اقدامی نادرست عنوان کرد و گفت: البته تاکید بر حفظ آمادگی برای مقابله با بروز حوادث طبیعی و پیشگیری از بروز خسارت به معنای مختل شدن روند زندگی و یا ایجاد نگرانی کاذب در سطح جامعه نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران اظهار داشت: زندگی انسان بر روی پوسته زمین با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر این کره خاکی، مستلزم رعایت نکات ایمنی و حفظ هوشیاری برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی است.
وی بیان داشت: ساخت و سازها، زیرساخت های حیاتی شهرها و مکان های در معرض آسیب، باید به گونه ای آماده باشند تا اگر اتفاق خاصی رخ داد شاهد کمترین میزان خسارت های مادی و معنوی باشیم.
رحمتی با اشاره به زلزله خیز بودن کشور ژاپن و تحمل کمترین خسارت ها در زمان وقوع زلزله ، تصریح کرد: باید به سمت و سویی برویم که ساخت و سازها و شریان های حیاتی کشور درصد بالایی از ضریب اطمینان را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد، افزود: به همین دلیل مقاوم سازی ساختمان ها و رعایت استانداردهای فنی هنگام ساخت و ساز در سطح کشور از جمله استان تهران امری بسیار مهم و قابل توجه است.
تهرام/9977/ 1625


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن