تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798591798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق کالا بیشترین ضربه را به صنعت نساجی وارد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قاچاق کالا بیشترین ضربه را به صنعت نساجی وارد می کند رشت - ایرنا - مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه درحال حاضر صنعت نساجی دارای کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی است، گفت: قاچاق کالا بیشترین ضربه را به صنعت نساجی وارد می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، " گلناز نصراللهی" شامگاه پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی در استان گیلان افزود: علاوه بر کالاهای قاچاق، کالاهایی که به صورت استوک وارد می شوند نیز به صنعت نساجی لطمه می زنند.
وی تصریح کرد: در تمامی کشورها ، برای حمایت از صنایع نساجی ورودی را برای کالاها دریافت می کنند حال اینکه واردکنندگان کالای قاچاق، حقوق و سود متعارف قانونی خود را پرداخت نمی کنند.
وی بیشترین اشتغالزایی و ارزش افزوده در بخش صنعت نساجی را مربوط به پوشاک دانست و خاطرنشان کرد: در صورت جلوگیری از ورود کالای قاچاق و بدنبال آن انگیزه بیشتر برای سرمایه گذاری در این صنعت، صنایع نساجی از رشد کمی و کیفی بهتری در کشور برخوردار می شود.
نصراللهی از متولیان مبارزه با قاچاق کالا خواست تا این معضل را جدی بگیرند و برای آن چاره جویی کنند.
وی با اشاره به بازدید از کارخانجات صنایع نساجی کشور، رعایت چندین اصل را برای آنها ضروری دانست و تصریح کرد: کارخانجات نساجی نیازمند نوسازی، بازسازی و توسعه بموقع هستند.
وی تقاضا و ذائقه سنجی سلایق مشتریان در تولیدات، ایجاد تنوع و بازاریابی را از دیگر مسائلی خواند که موفقیت تولیدکنندگان در گرو رعایت آنهاست.
نصراللهی بازار رقابتی صنعت نساجی را بسیار بالا ارزیابی و تصریح کرد: برای بدست آوردن بازار باید همه مولفه ها را مورد نظر قرار داد.

** وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان پارچه چادر مشکی حمایت می کند
نصراللهی در ادامه با اشاره به اولویت های برنامه این نهاد در بخش نساجی اظهار کرد: بازسازی، نوسازی و توسعه ریسندگی سیستم پنبه ای، دوزندگی چادر مشکی با استفاده از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی در اولویت برنامه هاست.
وی در ادامه با بیان این که در واحدهای دوزندگی صنعتی در کشور کمبود داریم، اظهار کرد: اولویت بخش صنت نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت دوزندگی های صنعتی در تراز صنعتی است.
نصراللهی از متقاضیان برای سرمایه گذاری در تولید چادر مشکی و دوزندگی های صنعتی دعوت به همکاری کرد.
وی با اشاره به این که درحال حاضر تولید پارچه چادر مشکی را در کشور داریم اما تعداد آنها زیاد نیست، اظهار کرد: برای تنوع بیشتر و افزایش کیفیت برای تولید پارچه مشکی، نیازمند ایجاد چند واحد بزرگ صنعتی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت ، معدن و تجارت آمادگی دارد در صورتیکه این واحدها پس از رسیدن به تولید، نگرانی برای فروش و بازاریابی داشته باشند، از آنها حمایت کند.
نصراللهی تمرکز صنعت نساجی کشور را در استان های یزد، اصفهان ، زنجان و خراسان عنوان و تصریح کرد: بیشترین ارزش افزوده متعلق به پوشاک است که دارای صادرات بین هفت تا 10 میلیون دلار به کشور ترکیه می باشد.
وی با اشاره به جایگاه گیلان در صنعت کشور تصریح کرد: استان گیلان از قبل از پیروزی انقلاب از قطب های بزرگ نساجی بود که هم اکنون همان واحدها توسعه داده شده اند.
نصراللهی از تمایل چندین سرمایه گذار برای راه اندازی صنعت نساجی در گیلان خبر داد و گفت: گیلان زمینه مساعدی برای توسعه این صنعت دارد و آب و هوای این منطقه با صنعت نساجی سازگار است.

**300 هزار نفر در بخش صنعت نساجی کشور مشغول به کار هستند
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد واحدهای نساجی کشور را 9 هزار و 800 واحد عنوان و تصریح کرد: سهم صنعت نساجی از واحدهای صنعتی کشور، حدود چهار تا پنج درصد است.
وی افزود: سالانه بین 850 تا 900 میلیون دلار صادرات در بخش نساجی بدون احتساب فرش دستباف داریم که با احتساب آن به بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد.
نصراللهی مجموع سرمایه گذاری در بخش صنعت نساجی در کشور را 77 هزار میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: با این میزان سرمایه گذاری برای 300 هزار نفر اشتغالزایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید واحدهای نساجی بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا سرمایه گذاران انگیزه کافی برای ادامه و راه اندازی و توسعه همان واحدها را داشته باشند.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر به گیلان، به همراه هیات رسانه ای از چندین طرح بزرگ نساجی در استان بازدید کرد و در جریان روند فعالیت واحدهای نساجی و مشکلات آنان قرار گرفت.ک/2
7296 / 695


14/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن