تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802507598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علما بهترین مبلغ و رسانه برای ترویج فرهنگ وقف هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل اوقاف مازندران علما بهترین مبلغ و رسانه برای ترویج فرهنگ وقف هستند ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: علما و روحانیون بهترین مبلغ و رسانه برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستند.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام " ستار علیزاده " روز پنجشنبه در همایش مبلغان و بصیرت عاشورایی که در ساختمان سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه کشور در اسارت فرهنگی و هجمه های ناجوانمردانه دشمن است، اظهار داشت: یکی از راه های خروج از اسارت فرهنگی ترویج فرهنگ وقف است.
وی بر آگاه سازی جوانان از هجمه های فرهنگی دشمن تاکید کرد و افزود: روحانیون و مبلغان می توانند در سخنرانی ها و منابر جوانان را از هجمه های فرهنگی دشمن نجات دهند.
علیزاده با بیان اینکه وقف در جامعه مغفول مانده است، بیان کرد: برای ایجاد وقف های جدید صدها نیت مرتبط با نیازهای روز دنیا وجود دارد که یکی از نیات واقفان می تواند خیرات باشد.
وی با تاکید بر اینکه امروز ترویج فرهنگ وقف نیازمند کمک مبلغان و روحانیون است، افزود: روحانیون قشر اثرگذار در ترویج فرهنگ وقف هستند و وقف باید از سوی روحانیون در سخنرانی ها و منابر به مردم معرفی شود.
این مسئول از علما به عنوان بهترین مبلغ و رسانه برای ترویج فرهنگ وقف یاد کرد و ادامه داد: وقف یکی از بزرگ ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب اسلامی با فتوای امام(ره) جلوی خرید و فروش موقوفات گرفته شد که این امر یکی از بزرگ ترین خدمات انقلاب و رهبری به موقوفات است.
علیزاده، ولایت فقیه را قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با فتوای امام (ه) که فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بمانند و عمل به وقف شوند، هزاران هکتار از زمین های وقفی که توسط موقوفه خواران گرفته شده بود، بازگردانده شد.
وی با اشاره به اینکه وقف بیشترین کمک را به حوزه های علمیه کرده است، تصریح کرد: از ناحیه وقف در قسمت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی می توانیم خدمات بسیاری به جامعه بشریت داشته باشیم.
علیزاده با بیان اینکه سازمان اوقاف در حال تعامل با دانشگاه ها برای ورود پایان نامه های دانشجویان به مسئله وقف است، عنوان داشت: امروز حتی در مدارس انشاء دانش آموزان درباره وقف است که این امر گام مهمی می تواند در ترویج فرهنگ وقف باشد.
وی وقف را به عنوان مردم داری دینی و بصیرت دینی معرفی کرد و اظهار کرد: احکام وقف از سوی روحانیون در کلاس های درس، منابر و سخنرانی ها گفته شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه وقف های جدید باید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که یکی از نیازهای روز جامعه می تواند مسئله حفظ محیط زیست باشد، چرا که امروز محیط زیست کشور ما در خطر است.
علیزاده با بیان اینکه بیشتر حوزه های علمیه وقفی هستند، اظهار داشت: طلبه ها مدیون وقف هستند و باید در این راه تلاش کنند تا فرهنگ وقف در جامعه زنده شود.
وی وقف مشارکتی را یکی از برنامه های جدید سازمان اوقاف دانست و اعلام کرد: هر فرد با خرید یکی از برگه های اوراق وقف به قیمت یکصد هزار تومان می تواند واقف شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه فروش اوراق وقفی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، یادآور شد: با ایجاد تفاهمنامه بین سازمان اوقاف و بانک ملت اوراق وقفی به قیمت 100 هزار تومان به فروش می رسد که هر فرد می تواند خود را در زمره واقفان خیراندیش قرار دهد.ک/1
608


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن