تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817934142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد گیلان: توسعه فرهنگی و هنری باید همه جانبه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل ارشاد گیلان: توسعه فرهنگی و هنری باید همه جانبه باشد آستارا - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: توسعه فرهنگی و هنری باید همه جانبه باشد تا آثار مثبت مدیریت صحیح فرهنگی در جامعه آشکار شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، فیروز فاضلی روز پنجشنبه در آیین معارفه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا افزود: ما باید از توجه زیاد به یک مقوله خاص و کم توجهی و بی توجهی به مقوله دیگر فرهنگی پرهیز کنیم و تمامی مقوله ها و زیر بخش های فرهنگ را مانند اجرای یک کل در نظر بگیریم.
وی بیان کرد: فرهنگ و هنر با همه مقوله های مرتبط این عرصه مثل پازل هست که هر تکه آن معنا و جایگاه خاص خود را دارد و بدون یک قطعه از آنها ، کل مجموعه ناقص تلقی می شود.
وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه تک بعدی به مقوله های فرهنگی و هنری گفت: این گونه نگرش ها به صلاح جامعه ما نیست و ما باید هر فرد هنرمند و اصحاب فرهنگ را که در قالب نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کند ، عزیز بداریم.
فاضلی همچنین با اشاره به تشکیل شورای نظارت بر نمایش به صورت مستقل در آستارا گفت: این شهرستان با پیشینه فرهنگی و هنری قابلیت این را دارد که در عرصه هنر نمایش خودگردان شده و مدیریت این عرصه را بر عهده بگیرد.
وی خواستار تقویت و ارتباط نزدیک کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و افزود: ما در گسترش فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد تفاهم نامه خوبی با مدیریت این مجموعه امضا کرده ایم و بر اجرای این تفاهم نامه اصرار داریم.
فاضلی خواستار فعال شدن همه کانون های فرهنگی و هنری پیش بینی شده قانونی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و اضافه کرد: با تجمیع توانمندی ها و ظرفیت های موجود ، می توان همگرایی را در بین اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرد.
فاضلی ادامه داد: ما باید میدان را برای اصحاب فرهنگ و هنر آماده کنیم تا آنها با خیال آسوده به خلاقیت هنری و فرهنگی بپردازند و استعدادهای خود را بروز دهند.
وی اضافه کرد: متولیان فرهنگ و هنر باید کار فعالان این عرصه را به خودشان واگذار کنند و تنها به سیاستگذاری و نظارت بپردازند و خوشبختانه دولت تدبیر و امید این رویکرد را دارد و همین مسیر را دنبال می کند.
وی افزود: متولبان امور فرهنگی کشور با افرادی سر و کار دارند که دارای روحی متعالی و ظریف هستند و به همین علت باید به جای مدیریت بر فرهنگ ، در راستای مدیریت با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر گام بردارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان همچنین از اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه مجتمع فرهنگی و هنری 750 نفری آستارا خبر داد و گفت: با این اعتبار این پروژه به مرحله نهایی بهره برداری می رسد.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به قدمت فرهنگی شهرستان و تاسیس نخستین مدرسه این شهرستان همزمان با دارالفنون گفت: آستارا ظرفیت های خوبی در عرصه فرهنگی و هنری دارد.
سیروس شفقی از ورود روزانه 2500 مسافر آذری از دروازه مرزی آستارا خبر داد و با تاکید بر ضرورت تغذیه فرهنگی آنها افزود: مدیریت فرهنگی شهرستان آستارا باید با همه حلقه های فرهنگی و فعالان فرهنگ و هنر ارتباط زنده و پویا برقرار کند و از ظرفیت های این عرصه برای اعتلای فرهنگی کشور استفاده کند.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت هنر نمایش به خصوص در زمینه نمایش طنز و هنرهای دینی و تجسمی در شهرستان آستارا تاکید کرد و ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر آستارا باید مکانی برای تجمع ، مبادله و عرضه آثار خود داشته باشند و در این زمینه باید کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان فعال شود.
شفقی خواستار تعیین تکلیف و اتمام پروژه 17 ساله مجتمع فرهنگی و هنری 750 نفری ارشاد اسلامی آستارا شد و اظهار کرد: با اتمام این پروژه بسیاری از برنامه های فرهنگی و کانونهای فرهنگی و هنری آستارا محلی برای عرضه آثار تولیدی خود پیدا می کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این جلسه خواستار توجه بیشتر به دو مقوله "فرهنگ" و "ارشاد" با صفت "اسلامی" در مدیریت فرهنگی شهرستان آستارا شد و گفت: ما برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری فاخر حمایت لازم را انجام می دهیم.
به گزارش ایرنا ، در این آیین ضمن تجلیل از خدمات دو ساله ابراهیم مسئلتی ، ابوطالب جوان به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معرفی شد.
شهرستان مرزی بندرآستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/3
535 / 695


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن