تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802505557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه علمی دانشگاه آزاد در کنار رشد فرهنگی و دینی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: میرزاده در دیدار با مراجع عظام در قم مطرح کرد؛ توسعه علمی دانشگاه آزاد در کنار رشد فرهنگی و دینی تهران-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دنبال تحقق توسعه علمی در کنار توسعه فرهنگی و دینی در دانشگاه هستیم.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، حمید میرزاده در دیدار با مراجع و آیات عظام درقم ضمن تشریح برنامه ها و سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد بعد از حدود 30 سال تلاش و کوشش به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است، گفت: این دانشگاه که بی شک یکی از از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی کشور است با درایت بزرگان نظام همچون رهبر معظم انقلاب و به ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حمایت امام خمینی(ره) تاسیس شد و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: کمک یک میلیون تومانی امام خمینی(ره) در سال تاسیس هم اکنون به هزاران میلیارد تومان تبدیل شده است که اگر سرمایه معنوی و واقعی آن را بررسی کنیم به ارقام بسیارعظیمی خواهیم رسید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش تعداد واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور در نتیجه اجرای طرح تجمیع خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تعداد واحدهای این دانشگاه تقریبا 432 واحد شده است که قریب به یک میلیون و 700 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: این دانشگاه هم اکنون در حدود 30 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، 28 هزار استاد نیمه وقت در حدود 47 هزار کارمند و 10 میلیون متر مکعب فضای آموزشی دارد.
میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش قابل توجهی در آموزش عالی کشور ایفا می کند، تصریح کرد: از 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی کشور 5 میلیون آن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده که هم اکنون در سراسر کشور و در بخش ها و سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی کشور به مردم و نظام اسلامی خدمت می کنند.

*دانشگاه آزاد اسلامی حاصل درایت و دوراندیشی بزرگان نظام بود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این دانشگاه محصول درایت و دور اندیشی شخصیت های بزرگ نظام مانند رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی است که در سالهای سخت و دشوار ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای رفع یکی از نیازهای مهم کشور تصمیم به تاسیس این دانشگاه گرفتند.
وی با بیان اینکه علی رغم تمام کارشکنی ها و بی لطفی های هشت سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی پرچم دار توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور است، گفت: هم اکنون سهم این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی از تمامی دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی بیشتر است و این مهم در راستای خواست رهبر معظم انقلاب در زمینه استمرار شتاب علمی کشور تحقق یافته است زیرا شتاب علمی کشور و حرکت در مسیر تولید علم بدون شک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری محقق خواهد شد.
وی با اشاره به سند ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه علوم و فنون گفت: تبدیل شدن ایران به قطب علمی در منطقه خاورمیانه در 1404 تنها با رشد تحصیلات تکمیلی و حرکت در مسیر توسعه کیفی دانشگاه ها امکان پذیر است که به لطف خدا این دانشگاه گام های محکم و استواری را در این راستا برداشته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وضعیت رشته های کاردانی و کارشناسی مناسب نیست، تاکید کرد: هم اکنون به دلیل تغییر هرم سنی جمعیت کشور و ایجاد رقیبان کوچک و بزرگ ولی بی کیفیت برای دانشگاه ازاد اسلامی در تمامی 8 سال گذشته ظرفیت بسیاری از رشته های این دانشگاه در دو مقطه کارشناسی و کاردانی خالی است ولی با این حال این دانشگاه با توجه به برند خود و اعتباری که در میان تمامی خانواده های ایرانی دارد بر این مشکلات غلبه کرده و همچنان در مسیر تعالی حرکت می کند.

*به دنبال توسعه علمی و فرهنگی به صورت توامان هستیم
میرزاده با بیان اینکه این دانشگاه علاوه بر توجه بر توسعه علمی به مقوله توسعه فرهنگ دینی و اخلاقی نیز تاکید دارد، گفت: تلاش تمامی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی توسعه علمی و فرهنگی به صورت توامان است و برای این منظور برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده و بخشی از آن در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی و بهره گیری از نظرات و تجربیات کارشناسان در این امور در کنار تشکیل شوراهای راهبردی حوزه های دیگر، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار، اجرای سمینارهای فرهنگی به ویژه سمینارهای سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و آشنا کردن دانشجویان با این سبک از زندگی تنها بخشی از فعالیت های انجام شده در این یک سال اخیر بوده است.
فراهنگ**1933**1569


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن