تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819230968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار سمنان بر آگاه سازی جامعه از معضلات اعتیاد تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار سمنان بر آگاه سازی جامعه از معضلات اعتیاد تاکید کرد سمنان - ایرنا - فرماندار و رئیس شورای مبارزه با مواد مخدرشهرستان سمنان گفت:آگاه سازی عمومی از معضلات اعتیاد عاملی مهم در جذب معتادان به ترک اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.


"حسن سعدالدین" روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان و کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، رویکرد اصلی این شورا را فرهنگ سازی و پیشگیری از مسائل و معضلات ابتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین اقشار جامعه دانست.
وی گفت: اطلاع رسانی همه جانبه و برگزاری کلاسهای آموزشی در این امر برای خانواده ها و افرادی که دچار این بیماری شده اند عاملی مهم در جذب نشدن افراد به ترک و تغییر نگرش نسبت به مواد مخدر است.
فرماندار شهرستان سمنان افزود: وجود 450 هکتار بافت فرسوده در شهر سمنان و تبدیل بخشی از این مناطق به مکانی امن برای افراد معتاد، شناسایی و تخریب این مخروبه ها را ضروری خواند خواستار تعامل دستگاههای متولی این بخش شد.
سعدالدین با بیان اینکه 45 درصد از جمعیت افغان استان در شهرستان سمنان ساکن اند گفت: طرح شناسایی افاغنه و اتباع خارجی در شهرستان سمنان فرصتی مناسب برای کنترل و نظارت بیشتر است.
فرماندار سمنان با تاکید بر لزوم بررسی تاسیس مرکز نگهداری معتادین پر خطر در سمنان گفت: کنترل و نظارت مستمر بر اتباع خارجی می تواند در کاهش بخشی از معضلات و آسیب های اعتیاد و توزیع و مصرف مواد مخدر موثر باشد.
"حمیدرضا محمدیان" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با اشاره به ارائه آمار ارائه شده توسط مسئولین کشوری در خصوص افزایش چهار درصدی اعتیاد زنان در پنج سال اخیر گفت: از هر 11 نفر معتاد یک نفر زن و به نسبت کل معتادان 9 درصد را زنان تشکیل می دهند.
وی، آگاهسازی و افزایش مهارت های زندگی در زنان را در کاهش ابتلا خانواده ها به اعتیاد مهم و ضروری دانست.
وی اظهار داشت: با توجه به تصمیمات و سیاست های شورای هماهنگی جلسات مشترک کمیته های شورای استان و شهرستان از جمله کمیته های فرهنگی و پیشگیری، کمیته مقابله با عرضه، کمیته درمان و حمایت اجتماعی و کمیته سازمانهای مردم نهاد در شهرستانها برگزار می شود.
سرهنگ "سلیمانیان" جانشین فرماندهی انتظامی استان سمنان نیز، ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را دراعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر دانست و گفت: 36 درصد سارقین از معتادین هستند که باتوفیق بیشتر در مبارزه با اعتیاد جامعه سالم تری خواهیم داشت.ک/1
599


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن