تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت: موسسه های متخلف در چاپ مقالات پزشکی تعطیل می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر بهداشت: موسسه های متخلف در چاپ مقالات پزشکی تعطیل می شوند شیراز - ایرنا - معاون تحقیقات، پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم برخورد جدی با موسسه های واسطه چاپ مقالات پزشکی تاکید کرد و گفت: در آینده ای نزدیک موسسه های متخلف در این زمینه تعطیل می شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ملک زاده روز پنج شنبه در دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر پزشکی در شیراز افزود: برخورد جدی با موسسه های مدعی واسطه گری چاپ مقالات پزشکی در کشور در دستور کار قرار گرفته است.
وی نشریات علوم پزشکی را نقطه عطفی برای نظام پژوهشی کشور دانست و گفت: تلاش خود را بر بالابردن استانداردها، نظام داوری و تقویت مقالات پزشکی متمرکز کرده ایم.
این مقام مسوول ادامه داد: انتشار پژوهش های محققان حیطه پزشکی نیازمند رعایت قوانین مربوط به اخلاق نشر است و بتازگی توجه بسیار زیاد بین المللی بر روی صحت اخلاقی مقالات چاپ شده پژوهشگران اعمال می شود.
وی بیان کرد: رعایت مسائل اخلاقی در حیطه نشر پزشکی بسیار حائز اهمیت است از این رو آشنایی نویسندگان مقالات پزشکی با این اصول لازمه اصلی چاپ پژوهش های ارزشمند دانشمندان ایرانی و جهان است.
ملک زاده افزود: ایران در انتشار مجلات پزشکی، کیفیت و تعداد مقالات از جایگاه بالاتری نسبت به دیگر کشورهای منطقه برخوردار است و هم اینک کشور در زمینه نشر و تولید مجلات و نشریات پزشکی در رتبه هفدهم جهان قرار دارد.
معاون تحقیقات، پژوهش و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: 320 مجله علمی در رشته پزشکی در ایران منتشر می شود که 180 مجله آن به زبان انگلیسی است.
ملک زاده با تاکید براستفاده از ظرفیت مجلات پزشکی با هدف بازتاب فعالیت های علمی ایران، گفت: بیش از نیمی از مجلاتی که هم اکنون در ایران چاپ می شود، در رتبه بندی های بین المللی قرار دارند.
وی اظهارکرد: برخی از این مجلات دارای مشکلاتی هستند که باید آنها را رفع و برای کیفی سازی آنها بکوشیم.
ملک زاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رتبه بندی انتشار مقالات و مجلات پزشکی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین در حاشیه این کنگره در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا به کاربردی بودن تحقیقات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: تحقیقات پزشکی عمدتا کاربردی و به عنوان راهی برای یافتن روش بهتر تشخیص و درمان و روش های جدید آزمایشگاهی محسوب می شوند.
معاون تحقیقات، پژوهش و فناوری وزارت بهداشت با بیان این که تحقیقات کاربردی باید منجر به تولید یک محصول شوند، بیان کرد: برای تولید یک مولکول جدید در کشور به هزینه ای بیش از یک میلیارد دلار نیاز است که در تمام دنیا بخش خصوصی در این زمینه ورود می کند اما ایران در این گونه موارد از سایر کشورها عقب تر است.
ملک زاده همچنین بودجه پژوهشی کشور را ناچیز دانست و گفت: بر اساس برنامه پنجم، دولت موظف به اختصاص سه درصد از بودجه کشور به تحقیقات بوده اما تنها چهار دهم آن محقق شده است.
درپی برگزاری موفق اولین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز در سال 1390 با همکاری کمیته بین المللی اخلاق نشر که در حال حاضر معتبرترین نهاد بین المللی در این حیطه محسوب می شود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان پیشروترین دانشگاه کشور در عرصه نشریات پزشکی و اخلاق ، مترصد ادامه آموزش پژوهشگران و همه دست اندرکاران حیطه نشر پزشکی از طریق برگزاری دومین کنگره است.
دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر به مدت دو روز در شیراز ادامه دارد.
677/679/587


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن