تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820210816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ شغلی مانند معلمی در جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله نوری همدانی هیچ شغلی مانند معلمی در جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین نیست قم - ایرنا - آیت الله "حسین نوری همدانی" از مراجع تقلید گفت: آموزش و پرورش مشکل ترین، ظریف ترین و مقدس ترین امور است و هیچ شغلی به اندازه معلمی در جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین نیست.


به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین "محی الدین بهرام محمدیان" معاون وزیر آموزش و پرورش با وی، مساله انسان سازی را از مشکل ترین مسائل و موضوعات دنیا ذکر کرد و افزود: اصول و موازین تربیتی و برنامه ریزی در این زمینه باید قوی باشد و افتخار ما این است که اصول تعلیم و تربیت مان از قرآن و فرهنگ اهل بیت گرفته می شود.
وی بیان داشت: کسانی که در آموزش و پرورش در نگارش و تدوین اصول گام بر می دارند باید به سنت های الهی در قرآن توجه لازم را داشته باشند و قرآن بیان می کند که حوادث عالم در نظام هستی بر اساس اصول و ضوابطی است و باید این اصول را به فرزندان خود منتقل کنیم.
آیت الله نوری همدانی بر نهادینه کردن اصول و سنت های الهی در تدوین کتاب های درسی تاکید کرد و افزود: سلیقه ها، ذوق ها و دریافت ها متفاوت است و جوانان و نوجوانان استعداد فراوان دارند و شکوفا کردن این استعدادها کار دشواری است.
وی گفت: انسان سازی کار انبیاء و ائمه بوده و زحمت آموزش و پرورش بسیار زیاد و معلمی شغلی بسیار شریفی است.
وی در ادامه افزود: تمام رنج و مشکلات دنیای امروز به دلیل نبود تربیت دینی است و همه چالش ها، کشتارها و فسادها در این است که تربیت اسلامی و دینی به فراموشی سپرده شده است.
این مرجع تقلید همچنین بیان داشت: انقلاب ما روز به روز اوج خواهد گرفت و با موج خود قله های جهان را در خواهد نوردید لذا فرزندان ما باید خود را برای تحمل مشکلات بیشتر و زمینه سازی بیشتر برای مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.
آیت الله نوری همدانی بر ایجاد حس تربیت پذیری تاکید کرد و گفت: برخی افراد تربیت پذیر نیستند اما ایجاد روحیه تربیت پذیری باید همواره مورد توجه باشد و در این مورد امور تشویقی و تنبیهی در آموزش و پرورش با حساسیت دنبال شود.

* آیت الله سبحانی: روح معلمان باید قرآنی و اسلامی باشد
آیت الله "جعفر سبحانی" از مراجع تقلید گفت: روح معلمان باید قرآنی و اسلامی باشد تا بتوانند مطالب کتاب های تالیفی را به خوبی در ذهن دانش آموزان مجسم کنند.
این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین "محی الدین بهرام محمدیان" معاون وزیر آموزش و پرورش با وی ابراز داشت: کتاب قدم اول در تربیت است و قدم دوم تربیت معلمانی است که باید حاصل زحمات تدوین کنندگان کتاب را به دانش آموز بیاموزند، لذا باید در زمینه آموزش معلمان تلاش شود و به خصوص مربیان علوم دینی خود ساخته باشند.
وی اظهار داشت: مطالعه علوم طبیعی امری طبیعی است که در تمام دنیا مطرح بوده و در ایران نیز مطرح است اما در طرح این مساله باید به گونه ای عمل کرد که توحید از درون آموزش بیرون آید.
آیت الله سبحانی گفت: تمام فرضیه های طبیعی به گونه ای باید بیان شود که خدا آفرین بوده و مایه خداشناسی باشد و معلمان در پایه های مختلف مسائل علمی را به گونه ای آموزش دهند که جوانان از آموزش آن ها تنها میل به مسائل طبیعی پیدا نکنند و علاقه به مسائل علوم الهی و انسانی نیز در آن ها وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: اگر به حفظ قرآن به صورت جانبی در آموزش و پرورش عنایت شود بسیار خوب است و هر جوانی که با قرآن آشنا است کمتر گناه می کند و حضور در جلسات قرآن تا حد زیادی در روحیه جوانان اثر می گذارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی در سفر یک روزه خود به شهر قم عصر امروز نیز با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار می کند. ک/3
7408 / 553/686


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن