تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از تجربه موفق کشورها در تغییر آموزش نظری به مهارتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: ضرورت استفاده از تجربه موفق کشورها در تغییر آموزش نظری به مهارتی برلین - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره تصمیم جدی مسولان کشور برای گذر از سیستم آموزش کشور از "نظری صرف" به "مهارتی و کاربردی"،بر ضرورت استفاده از تجربه موفق کشورها در این زمینه تاکید کرد.


"محمد مهدی زاهدی" به عنوان رییس هیات پارلمانی در پایان سفر چهار روزه به آلمان درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در برلین با مفید ارزیابی کردن این سفر ابراز امیدواری کرد که اطلاعات بدست آمده درخصوص وضعیت آموزش و تحقیقات در این کشور اروپایی بتواند در روند تلاش ها و اقدامات برای تغییر ساختار آموزش کشور از آموزش نظری به آموزش های کاربردی و مهارتی، موثر و سودمند باشد.
زاهدی با اشاره به بازدید ها و ملاقات های انجام شده از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،افزود: در این سفر در کنار ملاقات های خوبی که با همتایان آلمانی و همچنین نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی آلمان و ایران انجام شد،از موسسه تحقیقاتی فرانس هوفر درشهر پوتسدام و همچنین دانشگاه های فنی و آزاد برلین نیز بازدید و با وضعیت آموزش و تحقیقات در این کشور اروپایی از نزدیک آشنا شدیم.
به گفته زاهدی هیات پارلمانی در بازدید های خود از مراکز آموزشی و دانشگاهی آلمان اطلاعات بسیار خوبی درمورد وضعیت آموزش و تحقیقات در سطوح مختلف آموزشی بویژه در حوزه آموزش های فنی و مهارتی جمع آوری کرده است که می تواند از سوی دستگاه های مربوط برای بهبود کیفی آموزش در کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: به عنوان نمونه در توضیحات ارائه شده از سوی مقام های آموزشی آلمانی به نکته بسیار خوبی در بخش آموزش های مهارتی اشاره شد و آن اینکه در مدارس این کشور سیستم بسیار خوبی برای تربیت نیروی کار ماهر و متخصص از همان مدارس ابتدایی اجرا می شود.
زاهدی افزود: براساس این روش با همکاری اتاق بازرگانی و شورای اصناف ایالت ها، ابتدا بررسی می شود که ایالت ها و شهرها چه مشاغل و مهارت های کاربردی بیشتر نیاز دارند و بعد براساس نیاز های اعلام شده، موسسات آموزشی و مدارس سرفصل های دروس خود را تنظیم کرده و آموزش های لازم که باید در مدرسه ارائه شود را برای تربیت نیروی ماهر کار در حوزه مورد نیاز طراحی و اجرا می کنند و در این حالت،آموزش نظری و تجربه مهارتی همزمان از سوی دانش آموز کسب می شود.
رییس هیات پارلمانی ایران در ادامه به ملاقات این هیات با اعضای گروه دوستی پارلمانی آلمان و ایران اشاره کرد و افزود:در این دیدار نیز دو طرف ضمن بیان صریح و شفاف دیدگاه های خود درخصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه ای از جمله مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 و همچنین بحث بحران های خاورمیانه بویژه جنایات گروه تروریستی داعش، دو طرف بر توسعه همکاری های پارلمانی دو کشور تاکید کردند.
زاهدی خاطرنشان کرد:در دیدار با همکاران خود در مجلس آلمان، انتقاد خود را نسبت به استاندارد دوگانه غرب در برخورد با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران به صراحت بیان کرده و تاکید کردیم درحالی که رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه با داشتن صدها بمب اتمی از حمایت آمریکا و غرب برخوردار است،فشارهای سنگین و اعمال تحریم های ناعادلانه اقتصادی و سیاسی به جمهوری اسلامی با ادعای عدم شفافیت و احتمال تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی با هیچ معیار منطقی و قانونی مطابقت ندارد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با مفید ارزیابی کردن مشاهدات هیات از موفقیت های آموزشی و تحقیقاتی در آلمان ابراز اطمینان کرد که انعکاس نتایج این سفر در تصمیمات آینده دستگاه های مختلف کشور در حوزه آموزش و تحقیقات، مفید واقع خواهد شد.
هیات پارلمانی کشورمان همچنین در اولین روز از سفر خود به آلمان دیداری صمیمانه با دانشجویان ایرانی مقیم این کشور در محل سفارت ایران در برلین داشت که طی آن دانشجویان به طرح دیدگاه ها و بیان مشکلات خود پرداختند و پاسخ های لازم به این سوالات نیز از سوی سفیر و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دانشجویان ارائه شد.
نمایندگان مجلس ایران همچنین در بازدیدی جداگانه از مدرسه ایرانیان برلین در گفت و گو با مدیر،کادر آموزشی و همچنین دانش آموزان مدرسه،وضعیت و کیفیت آموزش در این موسسه آموزشی را مورد بررسی قرار دادند.
"فرهاد بشیری"رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای بعد از بازدید از مدرسه ایرانیان برلین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،بر ضرورت توجه بیشتر به مدارس خارج از کشور از سوی مسوولان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.
نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:با توجه به ویژگی خاص و البته اهمیت و نقش بالای مدارس خارج از کشور در تربیت فرزندان ایرانیان مقیم خارج، این مراکز باید از کیفیت بالاتر و همچنین امکانات و تجهیزات کاملی برخوردار باشند.
رییس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت دارد اداره کل مدارس خارج از کشور درمورد مسائل و مشکلات این مدارس توجه بیشتری داشته و برای حل مشکلات این مدارس برنامه ریزی بهتر ودقیق تری انجام دهد،تاکید کرد در
جلسه ای با مسولان مربوطه در تهران مشکلات را مطرح و بر تلاش بیشتر برای رفع آن تاکید خواهم کرد.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران مرکب از " محمد مهدی زاهدی"، " علی اصغر زارعی"، "سید محمود نبویان"،"فرهاد بشیری" و "اسفندیاری اختیاری" در پایان سفر چهار روزه به آلمان و در ادامه بررسی وضعیت دانشجویان خارج از کشور به منظور دیدار با دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه و همچنین ملاقات با همتایان خود در این کشور،صبح پنج شنبه برلین را به مقصد پاریس ترک کرد.
اروپام*5* 1701**1566


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن