تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803987817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از سلاح هنر برای مبارزه با یک سرطان مهلک +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


حدادعادل و ماندگاری در جمع گرافیست‌های متعهد؛
استفاده از سلاح هنر برای مبارزه با یک سرطان مهلک +تصاویر
«در حوزه مصرف، جامعه را به شدت آسیب دیده می‌بینم و هر کاری که برای آگاه کردن مردم و پرهیز دادن مردم از مصرف بی‌رویه صورت گیرد، به نظر من یک کار اسلامی، انقلابی و ملی است و باید از آن حمایت کرد.»



   به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از دبیرخانه «نهضت مردمی پوستر انقلاب»، مراسم رونمایی بیش از 50 پوستر با موضوع «سرطان مصرف» که با همت نهضت مردمی پوستر انقلاب و مجمع طراحان انقلاب اسلامی اصفهان (آیه) و توسط 33 طراح گرافیست از شش استان کشور تولید شده است، در مؤسسۀ فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) و با حضور اساتید گرافیک "مسعود نجابتی" ، "سیدمسعود شجاعی طباطبایی" ، "محمدحسین نیرومند" ، "سیدمهدی حسینی" و "سیدحمید شریفی آل‌هاشم" برگزار شد.   رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم ضمن تشکر از استفاده ظرفیت هنر گرافیک توسط طراحان نهضت مردمی انقلاب در جهت اهداف عالی انقلاب، گفت: اگر کسی اهداف و ماهیت انقلاب را درک کرده باشد، تصدیق می‌کند که استکبار جهانی و دشمنان انقلاب با تمام ابراز به مقابله با انقلاب برخاسته‌اند و این طبیعت انقلاب ماست. انقلابی که به نام دین و بدون الگو گرفتن از شرق و غرب و در یک کشور حساس در منطقه خاورمیانه به وقوع پیوست. این انقلاب به نام خداوند برای استعمارگران، آمریکا، انگلیس و... که نفت، بازار و... این کشور را می‌خواهند خیلی خطرناک است.   به گفته "غلامعلی حدادعادل"، به این دلایل است که از فردای انقلاب مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌ها آغاز می‌شود و اوج این مخالفت‌ها جنگ هشت ساله است. پایان جنگ به معنای اتمام دشمنی دشمنان این انقلاب و نظام نیست، بلکه تبدیل شدن شکل مقابله نظامی با انقلاب به شکل‌های دیگری از قبیل مقابله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر ابعاد است که ما همه این حمله‌ها را از پایان سال 67 تجربه کرده‌ایم و تمام هدف این‌ها، این است که این انقلاب را کند و یا متوقف کنند، ولی به لطف خداوند این انقلاب در حال جهانی شدن است.   وی با طرح این سؤال که دشمن در عرصه فرهنگ از کدام ابزار علیه ما استفاده نکرده؟ افزود: شما عالم اینترنت را ببینید، شبکه‌های اجتماعی که درست کرده‌اند را مشاهده کنید. 120 شبکه فارسی زبان برای تغییر افکارعمومی نسبت به آرمان‌های انقلاب ایجاد کرده‌اند. در چنین شرایطی مردم و جوانان باید از این گوهر استقلال محافظت کنند و هرکس هر کاری که از دستش برمی‌آید، باید انجام دهد. کسی با علمش، دیگری با هنر و فکرش و... باید دست به دست هم دهیم و به ازای هر جبهه‌هایی که دشمن  برای مبارزه باز می‌کند، ما باید جبهه‌های نیرومندتری باز کنیم.    

    او  فعالان نهضت مردمی پوستر انقلاب را مخاطب خود قرار داد و اضافه کرد: کار شما یک گوشه‌ای از این جبهه است و سعی می‌کنید در مقابل دشمن با جبهه «هنر» مقابله کنید. من هم خوشحال هستم که شما سخنان رهبر معظم انقلاب را جدی گرفته و در حد توان خود به آن عمل می‌کنید.   حدادعادل در مورد قدرت انتقال پیام توسط پوستر گفت: پوستر، یک قدرت انتقال پیام قدرتمندی دارد که این را هرگز نباید فراموش کنید و از ظرفیت هنر گرافیک نباید غافل بود. شما به این ابراز مهم توجه کرده و این ابزار را در خدمت اهداف عالی انقلاب قرار داده‌اید. متأسفانه ما در جامعه شاهد سبقت گرفتن افراد در «مصرف» هستیم و باید بدانیم اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب احقاق نخواهد شد مگر با سبک زندگی اسلامی و به سبک زندگی اسلامی نخواهیم رسید مگر با پرهیز از اسراف. کار شما که این زنگ خطر را به صدا درآورده‌اید، یک پاسخ هوشمندانه به نیازهای جامعه است و به معنای واقعی کلمه یک کار بسیجی است. رهبری در صحبت‌های چند روز گذشته خود دو رکن اساسی بسیج را داشتن «احساس مسئولیت» و «بصیرت» دانست که هر دو ویژگی در کار شما وجود دارد.   نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از دیگر خصوصیات کار شما این است که از جنس کارهای انقلابی است، نسل ما دوران انقلاب را دیده‌اند، در دوران انقلاب هیچ کس محتاج تأمین اعتبار و مصوبه دولت و... نبود. بدون اینکه توقعی داشته باشند همه کمک می‌کردند. کار شما نیز بوی خوش ایثارگری انقلاب را می‌دهد و باید قدر این روحیه را بدانید و همین راه را ادامه دهید و خواهش بنده از شما این است که این سنگر تأثیرگذار عرصه هنر را گسترش دهید.   دکتر حدادعادل در حاشیه این مراسم گفت: در حوزه مصرف، جامعه را به شدت آسیب دیده می‌بینم و هر کاری که برای آگاه کردن مردم و پرهیز دادن مردم از مصرف بی‌رویه صورت گیرد، به نظر من یک کار اسلامی، انقلابی و ملی است و باید از آن حمایت کرد.   وی در پاسخ به این سؤال که هنر گرافیک را چه مقدار در تبیین مصرف‌زدگی که جامعه دچار آن است راهگشا می‌دانید؟ خاطرنشان کرد: طراحی پوستر یکی از جلوه‌های گرافیک است و یکی از راه‌های انتقال مفهوم به زبان خاص هنر گرافیک است. گاهی وقت‌ها تاثیری که یک نقش بی‌کلام می‌گذارد، صد نقش با کلام نمی‌توانند این تاثیر را بگذارند. ما باید کمک کنیم که این پوسترها چاپ شوند و در معرض دید عموم قرار گیرند.     درمان این سرطان نیاز به انقلاب دارد   حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدمهدی ماندگاری" در هنگام رونمایی از پوسترهای «سرطان مصرف» از دکتر حدادعادل خواست «هوای این بچه‌های مظلوم را داشته باشند» و به عنوان مقدمه افزود: شما خوبانی هستید که قصد زدن تلنگر قشنگ به جامعه دارید، انشاءالله که وسیله بیداری جامعه را فراهم کنید. امام، اول ما را بیدار کرد بعد جهان را؛ ولی بعضی‌ها بعد از بیداری باز دارد خوابشان می‌برد. امیدواریم حرکت نورانی و خالصانه شما، جامعه اسلامی ما و جامعه پر ظرفیت ما را از این خواب غفلت بیدار بفرماید.    

    این استاد حوزه و دانشگاه در جواب این سؤال که به نظر شما اینگونه حرکت‌ها در جامعه‌ای که مصرف و مصرف‌زدگی سراپای آن را فرا گرفته فایده‌ای دارد؟ گفت: بعثت وجود نازنین پیغمبر اکرم(ص) تک و تنها بود. در انقلاب اسلامی ایران، امام تک و تنها بود و ظهور آقامون امام زمان(عج) نیز تک و تنها است. این اثبات می‌کند که هم یک دست صدا دارد و هم با یک گل بهار می‌شود.   حجت‌الاسلام ماندگاری در تشریح مصرف گفت: مصرف نیاز انسان است. برای هر نیاز انسان در عالم دو سفره پهن است، یکی سفره الهی و دیگری سفره شیطانی. شیطان برای اینکه بازار سفره خودش را گرم کند و مشتری جذب کند سه تا کار انجام می‌دهد. اول شیطان فوق تخصص نیازشناسی است و نیاز را درست تشخیص می‌دهد و برای رفع آن آدرس غلط می‌دهد. دوم شیطان فوق تخصص ظاهرسازی است و سوم اینکه شیطان فوق تخصص استفاده از واسطه‌های ارزشی است و در کار خود جدی است، چون دامن پیامبران را نیز گرفته است.   وی افزود: سوال این است که چرا امروز مردم سراغ سفره شیطان می‌روند؟ باید توجه کنیم تا کسی آخرت را باور نکند، سراغ هدایت قرآنی نمی‌رود. مصرف‌های ما از بین نمی‌روند، مصرف‌های ما یا بهشت می‌سازند یا جهنم و کسی که قیامت را به یاد داشته باشد مصرف خود را مدیریت دینی می‌کند. امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: «مصرف اصلی شما، عمر شماست. خوراک، پوشاک و... نیست.»   به گفته این کارشناس مسائل دینی، توجه داشته باشید هر مصرفی را که مشاهده کردید فقط یک سوال بپرسید؛ بگویید برای این مصرف در قیامت چه جوابی دارید و تفسیر قیامتی مصرف شما چیست؟ این راه درمان سرطان مصرف است و ما باید بدانیم وقتی با اسراف مبارزه می‌کنیم، نگوییم مصرف نکنید. بگوییم چگونه مصرف کنید. مبارزه با این سرطان که جامعه را فرا گرفته نیاز به انقلاب دارد، انقلابی که هرکس هرچه در توان دارد را بدون چشم‌داشتی وسط بگذارد و برای اصلاح الگوی مصرف پای کار بیاید.    

    در پایان این مراسم "محمدرضا میری" دبیر نهضت مردمی پوسترهای انقلاب درباره راهگشا بودن این پوسترها در تبیین مصرف‌زدگی جامعه ما گفت: من همیشه این مثال را می‌زنم که بچه‌های گرافیک و طراح کاریکاتور مثل رزمنده‌های خط شکن هستند. رزمنده خط شکن به خط می‌زند و خط را می‌شکند، سریع و به موقع عمل می‌کند و باقی افراد پشت سر آنها حرکت می‌کنند. گرافیک و کاریکاتور جزء رسانه‌هایی هستند که به سرعت می‌توانند به دست مردم برسند و به راحتی به دل آن‌ها راه یابند و در همه مکان‌ها به راحتی و سلامتی اکران می‌شوند.     "سیدمسعود شجاعی طباطبایی" یکی از کاریکاتوریست‌های نهضت مردمی پوستر انقلاب نیز در این مراسم اظهار داشت: حوزه گرافیک به سبب اینکه در این عرصه ارتباط‌ها خیلی تصویری رخ می‌دهد، می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد.  
لینک دانلود مجموعه پوستر: http://postermovement.ir/poster.php?lang=fa&cat_id=170  



۱۲/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن