تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803872677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی سبک زندگی و پوشش جوانان غرب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در دومین اتاق فکر فرهنگی غرب تهران مطرح شد
بررسی سبک زندگی و پوشش جوانان غرب تهران
دومین اتاق فکر فرهنگی غرب تهران در دانشگاه زیبایی اسلامی (تیبا) در غرب تهران برگزار برگزار شد.


به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ دومین اتاق فکر فرهنگی غرب تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالح نیا؛ امام جمعه‌ی غرب تهران، دکتر لاله افتخاری؛ نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دكتر محمدرضا حاتمي؛ رئیس دانشگاه زیبایی اسلامی و جمعی از مسئولین دستگاه های فرهنگی بعد از ظهر روز دوشنبه در دانشگاه زیبایی اسلامی (تیبا) در غرب تهران برگزار برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالح نیا؛ امام جمعه غرب تهران در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تبیین موضوع مد و پوشش اسلامی گفت: قطعا اسلام مخالف زیبایی نیست بلکه آنچه اسلام مخالف آن است بی بند و باری و بی توجهی به احکام الهی است.

وی با بیان اینکه انسان مومن باید در چارچوب شرع پوشش زیبا و مناسبی داشته باشد تصریح کرد: در خصوص پوشش اسلامی باید توجه داشته باشیم که هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر تمیز بودن باعث جذب افراد شود و زیبایی پوشش اسلامی باید در جامعه برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

امام جمعه غرب تهران، تحقق سبک زندگی و پوشش اسلامی را نیازمند انجام اقدامات اقناعی در سطح مدارس، دانشگاه ها و رسانه های جمعی و همین طور آسان نمودن دسترسی مردم به تهیه ی پوشاک زیبای اسلامی دانست و گفت: اگر مردم غرب تهران در زمینه ی استفاده از پوشش اسلامی توجیه شوند اما در مقام عمل با کمبود فروشگاه های عرضه ی لباس زیبا و پوشیده مواجه باشیم، نهایتا به هدف مد نظر خود دست پیدا نمیکنیم و باید دید چه دستهای پنهانی برای جلوگیری از گسترش نمایشگاه ها و فروشگاه های عرضه پوشاک اسلامی وجود دارد؟ 
 
همچنین لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: باید مراقب ترفندهای غرب در خصوص هجمه های فرهنگی باشیم چرا که از طرفی محصولات و نیازهای مصرفی جامعه را به سمت مورد نظر خود سوق می دهند و از سوی دیگر، نسل جدید به خصوص بانوان ایرانی که سازندگان نسل فردا هستند را ترغیب به اموری چون کاهش جمعیت، نپذیرفتن مسئولیت های خانوادگی و تربیتی و ... می کنند.

وی افزود: غرب تهران بدلیل ویژگی های خاصی نظیر بافت غیر منسجم در جمعیت و تنوع فرهنگی نسبت به سایر مناطق تهران، از حساسیت های بیشتری در خصوص آسیب های فرهنگی برخوردار است و باید در خصوص راهکارهای مناسب برای این موضوع، بررسی های جدی صورت گیرد تا مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این امر و اجرایی شدن آن شود.

هوشنگ مير شفيعي، رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 تهران نیز در این نشست، در خصوص وضعیت بغرنج فرهنگی و آسیب های تهدید کننده جوانان متذکر شد: بیان کردن عنوان و مفهوم "ازدواج سفید" در تریبون رسمی توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری به معنی ازدیاد این پدیده به شکلی است که غیر قابل انکار بوده و در حال تبدیل به یک فاجعه فرهنگی فراگیر است.

وی همچنین اظهار داشت: غرب تهران، شهروندان کاملاً قابل و اثرگذاری دارد اما به هر حال بدلیل جمعیت متغیر و شناورش آسیب های نیز دارد که باید بررسی شده و به آنها توجه بیشتری شود و در این خصوص بویژه از فرهنگ سازی مثبت بر دانش آموزان استفاده شود.

عبدالله محمدی دوست؛ مدرس دانشگاه و مدیر سابق گروه فرهنگی قوه قضائیه، محمد صادق افراسیابی؛ مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده ی خبر و مشاور بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جواد امیری، فرمانده بسیج ناحیه قدس، شهربانو عابدی؛ نایب رئیس اتحادیه ی لوازم آرایشی و علیرضا کریمی؛ فعال مد و لباس از دیگر افرادی بودند که در این نشست نظرات خود را در خصوص شیوه های ترویج سبک زندگی و پوشش اسلامی در غرب تهران بیان کردند.


انتهای پیام/رس







تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن