تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820052319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار سه جانبه رییسان جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دیدار سه جانبه رییسان جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان اینچه برون - گرگان - ایرنا - روسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان بعد از ظهر چهارشنبه در ایستگاه راه آهن اینچه برون با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، قربانقلی بردی محمداف و نورسلطان نظربایف روسای جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان پیش از این دیدار از نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع دستی برپا در ایستگاه راه آهن اینچه برون دیدن کردند.
قرار است تا ساعتی دیگر نشست خبری روسای جمهوری سه کشور با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل این ایستگاه برگزار شود.
بر اساس این گزارش ، بهره برداری از پروژه عظیم خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان ساعاتی پیش در ایستگاه آک یایلا واقع در خاک ترکمنستان با حضور رییسان جمهوری سه کشور آغاز شد.
روسای جمهوری سه کشور همچنین پیچ ریل این راه آهن را به نشانه استحکام روابط به صورت نمادین سفت کردند.
این خط ریلی که دومین کریدور شمال - جنوب است، کشورهای ترکمنستان و قزاقستان را از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد متصل می کند.
این خط علاوه بر کشورهای مذکور، به عنوان خط ریلی جدید برای کل منطقه حائز اهمیت است و حمل و ترانزیت بار را میان کشورهای منطقه تسهیل و زمان و هزینه های حمل بار را کاهش می دهد.
طول راه آهن جدیدالاحداث 930 کیلومتر است که از این میزان 85 کیلومتر در خاک جمهوری اسلامی ایران ، 700 کیلومتر در خاک ترکمنستان و 140 کیلومتر نیز در خاک قزاقستان قرار دارد.
9012/د.الف/1572


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن