تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803897118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم ایران، ترکمنستان و قزاقستان از اقتصاد جهانی افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جمهوری قزاقستان: سهم ایران، ترکمنستان و قزاقستان از اقتصاد جهانی افزایش می یابد اینچه برون - ایرنا - رییس جمهوری قزاقستان گفت: افتتاح راه آهن ایران - ترکمنستان - قراقستان سهم این سه کشور را در اقتصاد منطقه و جهان افزایش می دهد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «سلطان نظربایف» روز چهارشنبه در آیین افتتاح این خط ریلی در خاک ترکمنستان اظهار داشت: این راه آهن برای هر سه کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افتتاح این پروژه ریلی را تبریک گفت و با یادآوری سخنان روسای جمهوری ایران و ترکمنستان درباره اهمیت این پروژه اقتصادی اظهار داشت: البته قزاقستان و ترکمنستان سال گذشته مسیر ریلی خود را در این پروژه افتتاح کرده بودند و امروز این خط آهن در هر سه کشور تکمیل شده است.
نظربایف همچنین از احداث یک خط ریلی دیگر بین قراقستان با چین خبر داد و تصریح کرد: این خط آهن جدید که تا سال آینده تکمیل خواهد شد، امکان اتصال به راه آهن کنونی کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان و دیگر کشورهای مهم را دارد.
نظربایف در ادامه از رییس جمهوری ایران برای اهتمام در تکمیل این خط ریلی تشکر کرد و گفت: به طور یقین این خط ریلی سهم اقتصادی سه کشور را در منطقه و جهان افزایش خواهد داد.
رییس جمهوری قزاقستان این موفقیت را به هر سه کشور تبریک گفت و از میهمان نوازی ترکمنستان برای میزبانی این مراسم قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، پروژه عظیم خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان امروز با حضور رییسان جمهوری ایران، ترکمنستان و قزاقستان در ایستگاه «آک یایلا» واقع در خاک ترکمنستان به بهره برداری رسید.
با راه اندازی پروژه عظیم خط آهن ایران - ترکمنستان و قزاقستان که امروز (چهارشنبه) در نقطه صفر مرزی اینچه برون، مرز مشترک ایران و ترکمنستان با حضور روسای جمهوری سه کشور به بهره برداری می رسد و راهگذر ریلی «شمال - جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش می یابد.
این خط ریلی که دومین کریدور شمال ـ جنوب است، کشورهای ترکمنستان و قزاقستان را از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به آبهای آزاد خلیج فارس متصل می کند. این خط علاوه بر کشورهای مذکور، به عنوان خط ریلی جدید برای کل منطقه حائز اهمیت است و حمل و ترانزیت بار را میان کشورهای منطقه تسهیل و زمان و هزینه های حمل بار را کاهش می دهد.
طول راه آهن جدید الاحداث حدود 920 کیلومتر است که از این میزان حدود 85 کیلومتر در خاک جمهوری اسلامی ایران، 700 کیلومتر در خاک ترکمنستان و 140 کیلومتر نیز در خاک قزاقستان قرار دارد.
/7479/601/ 2025


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن