تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814263314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله خویی، نقشی کم نظیر در ترویج شعائر اسلامی ایفا کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله شبیری زنجانی در پیامی: آیت الله خویی، نقشی کم نظیر در ترویج شعائر اسلامی ایفا کرده اند ارومیه - ایرنا - آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در پیامی بر نقش کم نظیر آیت الله خویی در ترویج شعائر اسلامی تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید "موسی شبیری زنجانی" روز چهارشنبه در پیامی به همایش بزرگداشت آیت الله سید "ابوالقاسم موسوی خویی" که در این همایش قرائت شد، آورده است: این شخصیت بزرگوار یکی از چهره های برجسته و برتر در عرصه فقه، اصول و رجال در جهان اسلام است که در ترویج شعائر اسلامی نقش کم نظیری را ایفا کرد.
وی در ادامه این پیام تاکید کرده است: از جمله محورهای مبارزاتی آیت الله خویی در طول عمر با برکتش، مبارزه با نفوذ کمونیسم و صهیونیسم درایران در برابر فشار حزب بعث و محافظت و حراست از حوزه های علمیه نجف را در دستور کار خود قرار داد که این تلاشها ستودنی هستند.
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی نیز در این همایش گفت: آیت الله خویی از علما ومراجع بزرگ عالم تشیع در حوزه های علمیه است که منشا خدمات ارزشمندی برای جهان اسلام بود.
وی با اشاره به خدمات آن مرجع تقلید افزود: علاوه بر آثار به جامانده از آن فقیه بزرگوار، آیت الله خویی در تربیت هزاران شاگرد برجسته و صدها مجتهد نیز تلاش وافری داشت.
وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خوی دارای قدمت 800 ساله است، اضافه کرد: تا به امروز چندین عالم برجسته از این حوزه علمیه همچون آیت الله خویی تربیت و برای نشر و گسترش اسلام ناب محمدی (ص) وارد جامعه شده و مشغول به خدمت هستند.
سیدحمید خویی نواده آیت الله خویی نیز در این همایش به تبیین شخصیت این عالم بزرگوار و جایگاه علمی ایشان پرداخت و اظهار کرد: بزرگی و عزت انسان بستگی به میزان بندگی او به خداوند دارد و به دلیل اظهار ارادت و بندگی آیت الله خویی به خدا بود که نام او به عنوان یکی از مراجع بزرگ شیعه در طول تاریخ بر جای مانده است.
وی ادامه داد: این شخصیت بزرگوار سالها در حوزه های علمیه نجف مشغول به تدریس و فعالیت بود که توانست خدمات بزرگ و ارزشمندی را به جامعه مسلمانان به ویژه شیعیان ارائه کند.
حجت الاسلام سید طه مرقاتی دبیر این همایش نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری آن گفت: هدف از برگزاری این نوع همایش ها ایجاد زمینه و مقدمه برای برگزاری کنگره جهانی آیت الله خویی در آینده در کشور است.
آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی در سال 1277 هجری قمری در شهر خوی چشم به جهان گشود و درسال 1371 در نجف اشرف به علت کهولت سنی در 94 سالگی دارفانی را وداع گفت.
7128/8136


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن