تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821003000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دروغ لاغری با داروهای از رده خارج شده ماهواره ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دروغ لاغری با داروهای از رده خارج شده ماهواره ای تهران - ایرنا - مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیشتر داروهای عرضه شده در شبکه های ماهواره ای به ویژه داروهای لاغری از رده خارج شده و ممنوع هستند، هشدار داد: مردم به داروهای لاغری و یا هر نوع مکمل های رژیمی و غذایی که در ماهواره ها تبلیغ می شود اعتماد نکنند.


دکتر سید علی کشاورز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا پیرامون استفاده از داروهای لاغری تبلیغ شده از شبکه های ماهوارهای اظهار کرد:شبکه های ماهواره ای برای تبلیغ انواع داروها به ویژه داروهای لاغری، چاقی ، مکمل های رژیمی و همچنین برخی از محصولات بهداشتی با گرفتن هزینه های کلان از شرکت های دارویی اقدام به تبلیغ داروها و مکمل ها می کنند.
وی اضافه کرد :هدف از تبلیغ جنبه تجاری و درآمد زایی بوده ودر این راستا نوع کیفیت داروها لاغری ، صحت از کارایی داروها لاغری و محصولات ارایه شده اهمیتی نداشته است به عنوان مثال داروی "تنوئید" به عنوان داروی کاهنده اشتها 12 سال است که در جهان ممنوع شده است و عده ای با مصرف این دارو جان خود را از دست داده اند اما همچنان این دارو تبلیغ می شود .
این استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران توصیه کرد: مردم باید بدانند که تبلیغات شبکه های ماهواره ای درباره انواع داروهای کاهش وزن و لاغری مورد اطمینان نبوده و حتی مصرف کردن برخی از آنان برای سلامتی خطرناک است .
کشاورز با بیان اینکه مشورت گرفتن و مراجعه به متخصصان و کارشناسان تغذیه جهت کاهش وزن و لاغری از بهترین روش ها است گفت :استفاده از رژیم های غذایی درست از سوی متخصصان این امر آنان را در مسیر و هدف اصلی هدایت خواهد کرد.
مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص مکمل های غذایی که در بازار موجود است گفت :برخی از این مکمل هایی غذایی تولیدات داخلی است که با مجوز و تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بازار عرضه شده است.
وی ادامه داد: همچنین بخش دیگری از مکمل های رژیمی و غذایی ار خارج از کشور وارد شده است نیز با مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
کشاورز یاد آور شد :مکمل های مورد تایید وزارت بهداشت اغلب از مواد طبیعی مانند سرکه سیب ، ترکیبات طبیعی و یا ویتامین های گروه" ب "هستند که در کشور وجود دارد و رسما وارد شده است و تاکنون استفاده کنندگان این مکمل ها مشکلی برایشان پیش نیامده است.
وی با بیان اینکه قانون کشور ایران در خصوص واردات مکمل های غذایی و رژیمی بسیار سخت است گفت :اولین قدم در مورد واردات مکمل ها رژیمی این است که مکملی که وارد کشور می شود باید قبلا در کشور سازنده مورد مصرف قرار گرفته باشد و در غیر این صورت اجازه فروش آن در کشور داده نمی شود .
این متخصص تغذیه اظهار کرد :دوم اینکه مکمل ها وارداتی در کشور به طور دقیق مورد آزمایش و کنترل و بررسی قرار می گیرند تا آنچه که ادعا کرده اند در باره کیفیت مکمل ها از نظر ترکیبات صحت دارد یانه.
وی توصیه کرد :مکمل هایی که مردم مصرف می کنند باید برچسب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را بر روی آن درج شده باشد و در غیر این صورت از مصرف آنان جدا خود داری کنند.
کشاورز گفت :متاسفانه بسیاری از زنان خودسرانه اقدام به مصرف انواع مکمل ها غذایی به خصوص مولتی ویتامین کرده که به مرور زمان استفاده بیش از حد مولتی ویتامین در بدن ایجاد سم می کند.
وی در پایان توصیه کرد: استفاده از هر نوع مکمل رژیمی و غذایی باید از سوی متخصصان تغذیه و کارشناسان خبره تجویز شود.
علمی (4)**1354**1440


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن