تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819872730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبتلا شدن به مواد مخدر جرم نیست یک نوع بیماری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبتلا شدن به مواد مخدر جرم نیست یک نوع بیماری است دهدشت، یاسوج- ایرنا- فرماندار کهگیلویه با اشاره به نگاه جرم دار افراد جامعه به فرد معتاد گفت: مبتلا شدن افراد به مواد مخدر جرم نیست بلکه یک نوع بیماری است که نیاز به حمایت خانواده و افراد جامعه دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، کرامت کریمی روز سه شنبه در شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر نگاه جرم دار جامعه به افراد معتاد را یک معضل اجتماعی دانست و افزود: تغییر نگرش افراد برای حمایت بیشتر از این افراد باید فرهنگ سازی شود.
وی با اشاره به توجه ویژه وزیر فرهنگ بر اجتماعی کردن مواد مخدر اظهارکرد: اجتماعی کردن مواد مخدر نیازمند همکاری همه مسوولان در جامعه است.
کریمی تصریح کرد: برای اجتماعی کردن مواد مخدر در سطح استان وشهرستان باید از راهکارهای موثر کارشناسان برای آموزش بیشتر به نحو احسن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه بیشترخانواده ها معتاد شدن افراد را بروز نمی دهند ابراز داشت: پدر و مادر باید از نگاه مخفی کارانه بیرون بیایند و اعتیاد فرد را بعنوان یک بیماری بپذیرند.
کریمی یکی از شیوه های مطلوب در کشورهای پیشرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر را استفاده از نظرات افراد بهبود یافته در جلسات اعلام کرد.
وی عنوان کرد: استفاده از نظرات افراد بهبود یافته و افراد کارشناس نقش مهمی در مبارزه با این معضل اجتماعی دارد.
کریمی با بیان اینکه خود معرف بودن معتاد در جامعه مورد استقبال قرار نمی گیرد افزود: باید از این راهکار بعنوان یک مکانیزم برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.
فرماندار کهگیلویه فراهم ساختن بستر های لازم برای اشتغال افراد بهبود یافته درسطح جامعه را برای عدم بازگشت مجدد ضروری دانست.
کریمی با اشاره به تغییر مواد مخدر از حالت سنتی به صنعتی اظهارکرد: بیشتر جوامع از صنعتی شدن مواد مخدر آگاهی چندانی ندارند که در این راستا باید آموزشهای لازم در سطح جامعه ارایه شود.
کریمی عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده کمیته ای با حضور تعدادی از افراد بهبود یافته در راستای مبارزه با مواد مخدر تشکیل خواهد شد.
رییس اداره بهزیستی کهگیلویه نیز در این نشست با اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان گفت: کمپ های ترک اعتیاد نقش مهمی در پاکی افراد بهبود یافته دارند.
سید غضمان گنجیانی با اشاره به بازگشت تعدادی از افراد بهبود یافته به مصرف مواد مخدر افزود: باید با برنامه ریزی های انجام شده آموزشهای لازم به این افراد داده شود.
وی اظهارکرد: در سال جاری تاکنون بیش از یکهزار نفر در کمپ های ترک اعتیاد شهرستان بهبود و برای تکمیل درمان به مراکز na مراجعه می کنند.
شهرستان کهگیلویه 153 هزار نفر جمعیت دارد.
7531/566


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن