تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت الاسلام زم: منفعت برند حلال را غیر مسلمان ها می برند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حجت الاسلام زم: منفعت برند حلال را غیر مسلمان ها می برند قشم – ایرنا - معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: برند حلال مال ما مسلمان هاست، اما منفعت آن را غیرمسلمان ها می برند.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد علی زم روز دوشنبه در همایش ائمه جمعه مناطق آزاد کشور در مرکز بین المللی رشد قشم گفت:همانطور که گردشگری حلال مال ماست، اما طراحی و اجرای آن در دست دیگران است.
وی درآمد برند حلال را در سال 2012در دنیا افزون بر 1300میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: افزون بر 55درصد آن متعلق به اروپایی هاست و از 2300 میلیارد دلار درآمد 10سال اخیر این برند نیز بی دین ها بیشترین استفاده را برده اند.

**عقب ماندگی تاریخی
وی درباره تعریف توسعه و علل عقب ماندگی کشور توضییح داد:همه عقب ماندگی ها معلول وجود یک تضاد تاریخی در کشور است که از تعریف توسعه بعد از جنگ در ایران بوجود آمده است.
وی نتیجه این تعریف را قلمداد شدن اهالی اقتصاد، سرمایه و صنعت به عنوان افراد فاقد دغدغه دین، مهدویت و روحانیت دانست و یاد آور شد: در طرف دیگر این گروه، روحانیت قرار گرفت که نگران دین، اخلاق و معاد مردم است.
معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: براساس این تقسیم بندی، اهالی توسعه دنبال تامین معاش مردم ولی اهالی دین دنبال تضمین معاد مردم بودند.
حجت الاسلام محمد علی زم با اشاره به اینکه این دو گروه تاکنون به نقطه انطباق نرسیده اند، گفت: اگر این دو در نظام جمهوری اسلامی ایران به این نقطه نرسند تا 50سال آینده نیز بر سر بدیهی ترین مسائل دچار چالش می شویم.
این روحانی راه حل این مشکل را مراجعه به قرآن کریم به عنوان کتاب مبنای مسلمان ها دانست و خاطرنشان کرد: در این کتاب از واژه رشد استفاده شده و ما می توانیم به جای استعمال واژه توسعه که خاستگاه آن رنسانس بوده و آن را معلول قهر کردن دین از علم، دنیا از آخرت و مادیات از معنویات خوانده اند، از این واژه استفاده کنیم.
به گفته وی در قرآن کریم رشد به عنوان راه رسیدن انسان به دنیا و آخرت معرفی شده و تمام امور دنیوی مانند اقتصاد، توانمندی ها، آسیب ها، علم و هنر در ذات و کنه خودشان باید امور اخروی را نیز لحاظ کنند.
وی گفت: ما می توانیم الگوی رشد را در جامعه اسلامی پیاده کنیم و چالش ناشی از تعریف توسعه را از کشورمان دور کنیم.
معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در بخش دیگری از سخنان خود به گذشت افزون بر 10 سال از ابلاغ سند چشم انداز توسعه ایران 1404 نیز اشاره و عملکرد دولت ها را در طی این مدت ناموفق ارزیابی کرد.
وی گفت: 10 سال آینده برای مسوولان کشور بسیار سخت خواهد بود و برای جبران عقب ماندگی ها تنها با مدیریت جهادی می توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید با رویکرد آسیب شناسی برای تقویت اقتصاد کلان کشور در پی توسعه فعالیت های اقتصادی و تقویت فرهنگ گردشگری از نوع حلال آن در مناطق آزاد کشور است.
وی با اشاره به ساختار ایجاد شده معاونت فرهنگی در مجموعه دبیرخانه مناطق آزاد کشور در دولت تدبیر و امید، نصریح کرد: امروز فضای همسویی و همدلی بین امامان جمعه با مدیران عامل مناطق آزاد منجر به توسعه امور فرهنگی در این مناطق شده که با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.
معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اهمیت نگاه همه جانبه به توسعه در مناطق آزاد یادآور شد: در کنار توسعه مساجد، مصلی ها و هیات های مذهبی باید به توسعه فضاهای ورزشی، هنری و جایگاه های تفریحی مورد نیاز مردم نیز توجه ویژه شود.
گردهمایی یک روزه ائمه جمعه مناطق آزاد کشور روز دوشنبه با حضور دبیر و معاونین شورایعالی مناطق آزاد کشور، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و تعدادی از مدیران عامل و معاونین فرهنگی مناطق آزاد کشور، فرماندار شهرستان قشم و برخی از مقامات استانی و شهرستانی در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.ک/2
1871 **1917


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن