تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از حجت‌الاسلام شجاعی به عنوان خطیب پیشکسوت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
تجلیل از حجت‌الاسلام شجاعی به عنوان خطیب پیشکسوت
حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی از خطبا و منبری‌های پیشکسوت شهر تهران تجلیل و قدردانی شد. وی به دلیل مبارزه با رژیم شاهنشاهی سابقه تحمل زندان و شکنجه دارد.

خبرگزاری فارس: تجلیل از حجت‌الاسلام شجاعی به عنوان خطیب پیشکسوت



به گزارش خبرگزاری فارس، نهمین شب ویژه برنامه «پرده عشاق» با تجلیل از حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی و با حضور حجج اسلام سیدمهدی طباطبایی، سیدمحمدحسن ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران توسط فرهنگسرای شهر در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.  

حجت‌الاسلام طباطبایی در این مراسم با تأکید بر اینکه یک گوینده مذهبی اگر می‌خواهد معزز باشد باید از تفرقه‌افکنی خودداری کنند، گفت: ضروری است در سخنرانی‌ها و بیانات خود بیشتر به تجمیع و وحدت و تلطیف بپردازیم و آنچه که مستند به دین است، در سخنان خود بیان کنیم و این گونه سخن گفتن از ویژگی‌های حجت‌الاسلام شجاعی است. وی افزود: احادیثی که در مدح امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) آمده بیشتر ان الحسن و ان الحسین است و این مدح‌ها در ستایش هر دو امام است.  

طباطبایی با بیان اینکه همیشه در تاریخ افرادی خواهان چنگ و مبارزه و کسانی خواهان صلح بوده‌اند، گفت: در کشور ما هم از ابتدا رشد و تشکیل حکومت اسلامی با رویکرد دو مرجع، یکی آیت‌الله خوئی و امام خمینی(ره)  همراه بوده است، در این زمینه آنچه مهم است، تلفیق این دو نگاه است که حضرت امام(ره) سعی‌شان بر این امر بوده و رهبرمعظم انقلاب هم این تلاش را دارند. * تواضع، بیان رسا و شیوا از ویژگی‌های برجسته حجت‌الاسلام شجاعی است حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم از حجت‌الاسلام شهاب مرادی ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تجلیل نیم قرن خدمت ارزشمند یکی از شاگرادان تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی قدردانی کرد و گفت: برگزاری ویژه برنامه «پرده عشاق» با تجلیل از مفاخرحسینی در بزرگداشت مقام شامخ علم و خدمات ارزشمند خادمان حسینی نقش مؤثری را ایفا کند. وی افزود: در دنیایی که برای تبیین و گسترش فرهنگ‌ها و اندیشه‌های گوناگون از ابزارهای متنوع و ظرفیت بسیار هنر به خوبی استفاده می‌شود، مکتب اهل بیت(ع) و شاگردان این مکتب از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اختصاصی برخودارند که دیگران این سرمایه را در اختیار خود ندارند. حجت‌الاسلام ابوترابی تصریح کرد: درکنار سرمایه‌های تعیین کننده و محوری مانند مرجعیت و فقاهت که به دست پیشوایان معصوم دین در فضای مکتب اهل بیت پیامبر اکرم(ص) ایجاد شده و به عنوان رکن رکینی، رمز پایداری و تداوم سلامت این مکتب است، ما از سرمایه اختصاصی دیگری به نام واعظ و منبر برخورداریم که دیگران این سرمایه را در اختیار ندارند. وی ادامه داد: این نعمتی که خداوند به پیروان مکتب اهل بیت(ع) داده است، در نهادینه شدن ارزش‌های دینی و اعتقادی در حیات فردی و اجتماعی پیروان مکتب اهل بیت(ع) نقش تعیین کننده دارد. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، در بین ابزارهای گوناگون تبلیغی، ارتباط چهره به چهره با مخاطب نقش تعیین کننده و بی‌بدیلی در انتقال فرهنگ و رشد ارزش‌ها در جامعه دارد.  

وی افزود: نهاد بالنده جامعه وعاظ این رسالت مهم را برشانه‌های خود حمل کرده و با دریافت معارف اسلام و مکتب اهل بیت(ع) این معارف را با استفاده از ابزار بیان در یک ارتباط مستقیم و تأثیرگذار به جامعه مخاطب انتقال داده است. حجت‌الاسلام ابوترابی اظهار داشت: این نعمت در جامعه تثبیت و نهادینه شده و ابزارهای رسانه‎‌ای متنوعی که امروز  وجود دارد،نتوانسته است جایگاه خطیر یک مبلغ توانا را در رشد و تعالی جامع  تحت تاثیر قرار بدهد. وی ادامه داد: حجت‌الاسلام شجاعی یکی از شخصیت‌های برحسته و پیشگامان عرصه سخن، وعظ و خطابه هستند که بیش از نیم قرن در این جایگاه توانسته‌اند،خدمات ارزشمندی برای رشد و تعالی جامعه در عرصه های مختلف ارائه کنند. نائب رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بیش از نیم قرن در این جایگاه در محافل و مجالس گوناگون ایراد سخنران کردند و امروز مورد احترام واقع شدند، بیان کننده این است که آنچه در این راه گفتند، تلاش کرده‌اند از بالاترین اتقان و استحکام برخوردار باشد، اینکه امروز نزد علما و روحانیون و شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و ... این شخصیت مورد احترام است، به دلیل استحکام در سخن است. وی افزود: در کنار این آراستگی، رفتار حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی در طول بیش از هفت دهه از او چهره‌ای صالح و مورد اعتماد ارائه کرده است، این یعنی گره خوردن علم با عمل، این شخصیت ارزشمند می‌توانستند از همان سال‌های قبل از انقلاب در شمال شهر خانه‌ای داشته باشند، اما در همان جنوب شهر ساکن شدند. حجت‌الاسلام ابوترابی تصریح کرد: تواضع، فروتنی، ادب، احترام به مخاطب و بیان رسا و شیوا رفتارهایی است که یک روحانی را در چنین جایگاهی از مقبولیت قرار می‌دهد و موجب می‌شود برای وی مراسم بزرگداشت و تجلیل داشته باشیم.  

وی ادامه داد: برخورداری از مجموعه علوم موردنیاز یک سخنور در جایگاه منبر و خطابه،ادبیات موردپسند مخاطب و تسلط بر هزاران شعر، ویژگی‌هایی است که موجب تأثیرگذاری کلام و سخن این شاگرد مکتب امام صادق(ع) شده است. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وی با برخورداری از این ویژگی‌ها توانسته علاوه بر اینکه واعظ توانمند باشد، از او به عنوان یک شخصیت اجتماعی و سیاسی در بین علما و ذاکران اهل بیت(ع) یاد کنند. وی تحلیل سیاسی را از نیازهای مهم برای اهل منبر عنوان کرد و افزود: حجت‌الاسلام شجاعی از واعظانی است که از چنین ویژگی برخوردار هستند و در طول این چند دهه وعظ و سخنرانی همیشه در مسائل سیاسی تحلیلی درست داشته‌اند. حجت‌الاسلام ابوترابی ابراز داشت: وی احترام ویژه‌ای در بین واعظان و مداحان و هیئات مذهبی دارند، به نحوی که خانه وی امروز مانند خانه آقای فلسفی، کرسی درس و مدرسه برای واعظان، اهل منبر و مداحان است. حجت الاسلام ابوترابی اظهارداشت: این شخصیت بزرگوار دیروز به عنوان بازوی توانمند بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و امروز به عنوان یار و بازوی توانای رهبر معظم انقلاب خدمتگزاری می‌کنند.  

*حجت‌الاسلام شجاعی روحانی مبارز و خستگی ناپذیر است حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: حجت الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی از روحانیونی هستند که افتخار مبارزه در دوران نهضت در اوایل دهه 40 و هم در سال‌های 56 و57 و ایام پیروزی انقلاب اسلامی دارند. وی یادآورشد: این مرد مبارز و خستگی ناپذیر چندین مرتبه زندان رفتند و اولین باری که تمامی اهل منبر در تهران را توسط رژیم شاهنشاهی در سال 43 بازداشت شدند، حجت‌الاسلام شجاعی هم با مرحوم استاد فلسفی بازداشت شدند. عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهرتهران با بیان خصوصیات و فضایل حجت‌الاسلام شجاعی در عرصه ورزش گفت: وی هم در ورزش شنا و ورزش زورخانه‌ای فعالیت دارند و این افتخار ما ورزشکاران است که در مناسبت‌های مختلف از منبر این بزرگوار بهره می‌بریم.  

*احترام به واعظان و خادمان حسینی، احترام به سیدالشهدا(ع) است حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی هم در این مراسم از حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قدردانی کرد و گفت: این محبتی که به من شد، محبت به سیدالشهدا(ع) است. وی با بیان اینکه نهضت ما نهضتی حسینی است و پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ما مرهون سیدالشهدا(ع) است، گفت: همان طور که در هندوستان شاهد بودیم، گاندی پیروزی خود را در پیروی از مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد و امروز هم در یمن و مکه شاهد قیام‌هایی با شعار لبیک یاحسین(ع) هستیم. حجت‌الاسلام شجاعی بیان داشت: منبرهایی که برای نشر معارف برپا می‌شود و سیاهی‌هایی که به دیوار زده می‌شود و تا همان دیگ غذایی که برای اطعام عزاداران حسینی(ع) گذاشته می‌شود، همه به خان پر برکت امام حسین(ع) است.  

در پایان این مراسم که حجت‌الاسلام زائری، حجت‌الاسلام ادیب یزدی و دیگر مفاخر حسینی از جمله استاد آهی و یدالله بهتاش حضور داشتند، از حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی تجلیل و قدردانی شد. انتهای پیام/

93/09/10 - 12:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن