تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805128631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دین خود عمل کرد، حال نوبت نانوایان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت به دین خود عمل کرد، حال نوبت نانوایان است تهران - ایرنا - حال که دولت با دلسوزی تمام شرایط اقتصادی نانوایان را مورد توجه قرار داده و با تصویب افزایش 30 درصدی قیمت انواع نان سنتی گام مناسبی در جهت بهبود هرچه بیشتر معیشتی این قشر زحمتکش برداشت، حالا نوبت نانوایان است که دولت را در ارائه خدمت هرچه بهتر به مردم یاری نمایند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، با تصویب کارگروه اغلب استانداری های سراسر کشور و پس از چند ماه کار کارشناسی و بررسی های لازم در خصوص عوامل افزایشی هزینه نان بالاخره از روز جاری (دوشنبه) قیمت هر قطعه نان سنگک با چانه 650 گرمی 8000 ریال، نان بربری با چانه 600 گرمی 7000 ریال، نان لواش با چانه 170 گرمی 2250 ریال و نان تافتون سنتی با وزن 280 گرم 4250 ریال قیمت گذاری و اعلام شد که از امروز نیز توسط نانوایان قابل اجراست.
اما دولت علیرغم میل باطنی ناگزیر از این افزایش قیمت بود چرا که افزایش قیمت عوامل و هزینه تولید نان نظیر دستمزد، سوخت و حمل و نقل و تورم عمومی از یکسو و درخواست های مکرر اتحادیه ها و حدود 70 هزار نانوایی فعال کشور و از سویی دیگر ستاد هدفمندی یارانه ها را بر آن داشت که پس از چند ماه بحث و بررسی کارشناسی در مورد عوامل افزایش هزینه ها با رویکرد حداقلی تغییر قیمت انواع نان را از روز جاری 10 آذر ماه اجرایی نماید.
اما دولت با تمام مشکلات، در حال حاضر پرداخت یارانه معادل هر کیلوگرم 685 تومان را برای تامین نان مردم تقبل می کند و در حالی که در دو سال گذشته قیمت تضمینی خرید گندم از 420 تومان برای هر کیلو خرید داخلی گندم به 800 تومان در سال 1392و از 800 به 1050 تومان در سال 1393 رسید که با احتساب هزینه های جانبی قیمت تمام شده خریداری شده توسط دولت در سال جاری به 1150 تومان رسیده است.
البته این یارانه علاوه بر یارانه نقدی است که از بابت اصلاح قیمت نان از ابتدای فاز اول اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها از اواخر سال 1389 به مقدار 4500 تومان به ازای هر نفر در قالب یارانه نقدی به خانوارهای مختلف پرداخت می شود. به هر حال با توجه به افزایش شدید قیمت یارانه گندم طی چند سال گذشته مقرر شد یکسوم از افزایش بهای فروش نان برای جبران قسمتی از رشد قیمت گندم منظور و دو سوم مابقی از بابت جبران هزینه های تولید آرد و نان در نظر گرفته شود.
اما اقدامات دولت در خصوص سر و سامان دادن به اوضاع نان به همین جا ختم نخواهد شد چرا که به منظور اقدامات راهبردی، سازماندهی و انجام درست کار، کارگروهی در سطح ملی به ریاست معاونت اجرایی رییس جمهور و دبیری وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی که وظیفه اصل آن شامل تهیه طرح جامع مرحله ای اصلاح نان یارانه ای گندم، آرد و نان و نظارت کیفی بر حسن اجرای مصوبات و عملکرد کارگروههای استانی است.
به طوری که کارگروههای استانی به ریاست استانداران هر استان تشکیل و اقدامات اجرایی ین مصوبه را در سطح استان به عهده خواهند داشت.
براساس این گزارش، در قالب این مصوبه در برخی از شهرها که تعدادی از نانوایان علاقمند و آمادگی لازم جهت پخت و عرضه نان با هدف ارتقاء کیفیت نان را دارند، کارگروه استانی مجاز به موافقت و تحویل آرد غیریارانه ای به اینگونه نانوایان اعم از سنتی، صنعتی و نیمه صنعتی می باشند. بدیهی است پخت و عرضه اینگونه نان ها با رعایت شرایط رقابتی و بدون قیمت گذاری دولتی عرضه خواهد شد.
نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و رعایت قیمت و کیفیت توسط کارخانجات آرد و نانوایان با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اصناف و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان انجام می پذیرد و در عین حال تلفن 124 به صورت رایگان و شبانه روزی در مجموعه شهرستانهای کشور که ادارات صنعت، معدن و تجارت در آن فعالیت دارند آماده پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات هموطنان خواهد بود.
حال دولت به دین خود عمل کرد و هم اینک نوبت نانوایان این صنف شریف مردمی است که با توجه به تصمیمات اتخاذ شد از سوی دولت در خصوص اصلاح قیمت فروش انواع نان، نسبت به پخت و ارایه نان با کیفیت مورد رضایت مردم اقدام کنند.
اقتصام(5)1836**1558


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن