تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805610563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودک آزاری گوی سبقت را ربود / به کارگیری ناظر در مراکز اورژانس اجتماعی در آینده نزدیک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اسدبیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد
کودک آزاری گوی سبقت را ربود / به کارگیری ناظر در مراکز اورژانس اجتماعی در آینده نزدیک
مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور از به کارگیری ناظر در مراکز اورژانس اجتماعی به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی خبر داد.


حسین اسد بیگی،مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: کودک آزاری اقسام مختلفی دارد که می‌توان به کودک آزاری جسمی، جنسی، عدم تامین امنیت کودک، آزار عاطفی، غفلت و مسامحه در نگهداری کودک، به این معنا که خوراک، بهداشت، پوشاک، تحصیل و حقوق کودک رعایت شود و سرپناه ایمن داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در حوزه آسیب های اجتماعی، فقط طلاق دارای آمار دقیق است و در حوزه آسیب‌های دیگر، آمار دقیقی در دست نداریم که ضرورت دارد به مسئله آمار آسیب های اجتماعی بیشتر توجه شود تا آمار دقیقی را دراین زمینه داشته باشیم تا برنامه ریزان برای کنترل و بر طرف کردن آسیب ها، برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

اسد بیگی در خصوص گزارش کودک آزاری تصریح کرد: معمولا، والدین کودک آزاری را اعلام نمی‌کنند، اما در کشورهای دیگر قوانینی وجود دارد، که افرادی که در ارتباط با کودکان هستند باید کودک آزاری را گزارش دهند در غیر اینصورت به عنوان مجرم شناسایی می‌شوند اما این مسئله در ایران وجود ندارد.

اسد بیگی در ادامه بیان کرد: تمام تلاش سازمان بر این است که رفاه کودکان را درخانواده فراهم کند اما در مورد کودک آزاری جنسی، این مسئله مصداق ندارد و در این مورد، کودک در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شود.

وی عنوان داشت: بر اساس تحقیقات دنیا 75 درصد کودک آزاری جسمی از سوی والدین است.

این مقام مسئول به رند بودن خط اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: 123 رندترین شماره آسیب‌ اجتماعی در دنیا است که کودکان بهتر بتوانند کودک آزاری را گزارش دهند اما کودکان سهم کمتری در تماس کودک آزار را به خود اختصاص داده‌اند و بیشتر آشنایان، همسایه‌ها، افرادی که با کودک سر و کار دارند و همچنین والد غیر آزارگر، موارد کودک آزاری را گزارش می‌دهند.

اسد بیگی اظهار داشت: تماس در رابطه به کودک آزاری درسال 92 ،600 هزار تماس در 150 نقطه کشور بود که تنها 100 هزار از این تماس‌ها مرتبط بود واز این میان 10 هزار تماس مربوط به کودک‌آزاری بود که این آمار در 8 ماهه نخست سال 93 ، 350 هزار تماس بود که از این میان 120 هزار تماس مرتبط، و 9 درصد از این تماس‌ مربوط به کودک آزاری و 8 درصد مربوط به همسر آزاری بوده است که کودک آزاری رتبه نخست این تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان داشت: تهران، سهم بیشتری از تماس‌ها را در این زمینه به خود اختصاص داده است اما در استان‌های دیگر به دلیل آگاهی کم و اصطلاحا درماندگی آموختگی که احساس می‌کنند هیچ شخصی نمی‌تواند مشکلات آنها رات بر طرف کند با اورژانس اجتماعی تماس نمی‌گیرند که این امر ضرورت دارد تا اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه انجام شود.

اسد بیگی با اشاره به رتبه نخست تنبیه بدنی به کودک آزاری گفت: در زمینه تنبیه بدنی بیشتری تماس را داریم که البته تماس در زمینه تنبیه بدنی به علت کم اطلاعی از موارد دیگر کودک آزاری بیشتر اتفاق می‌افتد.

اسد بیگی اذعان داشت: بعد از گزارش کودک آزاری این مسئله باید مورد پیگیری قرار گیرد تا اطمینان از تامین امنیت و رفاه کودک و تا اطمینان درزمینه استاندارد لازم نباید این مسئله رها شود.

وی افزود: اگر اعتبارات لازم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص داده شود،شهرهای بالاتر از 50 هزار نفر را مجهز به مراکز اورژانس اجتماعی خواهیم کرد تا ارتقای کیفیت در خدمت رسانی و همچنین افزایش نیروی انسانی را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: آیین نامه فوریت‌های اجتماعی در خرداد 92 به تصویب هیئت وزیران رسید که این امر جایگاه آسیب های اجتماعی را تثبیت می کند.

مسئول اوراژنس اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به طرح ویژه ناظر در اورژانس اجتماعی تصریح کرد: ناظر اورژانس اجتماعی شخصی است که از لحاظ سطح علمی و اجرایی در زمینه مشاوره، کارشناسان را حمایت می‌کند تا تصمیم گیری و مشاوره علمی و مناسبتری در اورژانس اجتماعی داشته باشیم.

اسد بیگی خاطر نشان کرد: در زمینه همسر آزاری، خشونتهای مختلفی وجود دارد که شامل خشونت مالی به این صورت که پول کافی برای مخارج زوجه از سوی زوج پرداخت نشود و خشونت فرهنگی که علیرغم شرط ضمن عقد مبنی بر ادامه تحصیل مانع تحصیل زوجه شود و همچنین خشونت جنسی نیز از حمله خشونت‌های همسر آزاری است که در این میان خشونت جسمانی بیشترین تماس های اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص داده است که اگر آموزشهایی در خصوص حق و حقوق همسران و آموزش  همسرداری و ارتباط بدون خشونت را داشته‌ باشیم کمتر شاهد خشونت همسرآزاری هستیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن