تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803295586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل کیفیت محصولات دارویی از ضروریات صنعت دارو سازی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کنترل کیفیت محصولات دارویی از ضروریات صنعت دارو سازی تهران- ایرنا- مسئول بخش آزمایشگاههای مکمل های آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: در کارخانه داروسازی کنترل کیفیت محصول دارویی یکی از ضروری ترین اقدامات و آزمایشگاه کنترل یکی از کلیدی ترین بخش های صنعت داروسازی است و خوشبختانه صنعت ما کاملا به این امر اذعان دارد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، «کلثوم خیرالهی» ضمن تشریح برنامه های مهم و کلیدی این سازمان در بخش های صنعت داروسازی افزود: آزمایشگاه کنترل واحدهای تولیدی براساس آخرین فارماکوپه های ( فهرست کامل از داروهای موجود در بازار) بین المللی و ایرانی تمام آزمایشات را بر روی مواد اولیه و محصولات دارویی انجام داده و پس از تائید کیفیت توسط آزمایشگاه مجوز ورود به بازار را می گیرند.
وی همچنین در مورد استانداردهای آزمایشگاههای صنایع داروسازی اظهار داشت: استاندارهای آزمایشگاههای کنترل صنایع داروسازی منطبق بر اصول GLP (سیستم کیفی) و PIC/S و استقرار سیستم مدیریت کیفیت است و این الزامات و اصول در جهت تولید محصول با کیفیت قابل قبول بکار گرفته می شوند.
خیرالهی افزود: سازمان غذا و دارو نظارت بر ایمنی و کیفیت تمامی محصولات دارویی وارداتی و تولید داخل را به عهده دارد و مرکز آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو به عنوان عضوی از مجموعه سازمان غذا و دارو مسئول نظارت بر آزمایشگاههای کنترل کیفی این محصولات است و در صورت مطابقت با الزامات فوق این آزمایشگاهها را برای مواد اولیه و محصولات دارویی تولیدی خودشان آکرودیته می شوند.
وی در مورد آکرودیته کردن محصولات دارویی گفت: واحد تولید کننده مجاز به کنترل و استفاده از ماده اولیه و کنترل محصول تولیدی خود است و نیاز به نمونه برداری و ارسال نمونه به مرکز آژمایشگاههای کنترل غذا و دارو ندارد.
مسئول بخش آزمایشگاههای مکمل های آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو درباره سیاست های آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در یک سال اخیر گفت: از سال 87 همزمان با تاسیس و اداره امور آزمایشگاههای همکار و مجاز کنترل مواد اولیه و فرآورده های خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، بیولوژیک، تجهیزات و ملزومات پزشکی زیر نظر کمیته فنی تائید صلاحیت آزمایشگاههای همکار و مجاز فعالیت کرد و در همین راستا دستورالعمل روند اخذ مجوز آکرودیته تدوین شد.
خیرالهی برنامه های آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو برای سال جاری را تدوین برنامه ارزیابی و تعیین سطوح همه آزمایشگاههای تولیدکننده مواد اولیه و محصولات دارویی، اعطا لوح کیفیت به آزمایشگاههای برتر، تقویت شرایط خوب آزمایشگاهی و برقراری دوره های آموزشی توسعه سطح بندی این مراکز عنوان کرد.
اجتمام**9188**1436


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن