تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819021506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه جدید مدیریت جنگل ها بر اساس اقتصاد مقاومتی اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان جنگل ها : برنامه جدید مدیریت جنگل ها بر اساس اقتصاد مقاومتی اجرا می شود نوشهر - ایرنا - معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت که بر اساس رویکرد جدید در این سازمان برنامه راهبردی صیانت از جنگل ها بر اساس اقتصاد مقاومتی به اجرا در می آید.


" بهزاد انگورج تقوی " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، مبنای تنظیم برنامه جنگلداری بر اساس اقتصاد مقاومتی را جلب مشارکت مردمی و جوامع محلی دانست و گفت : این راهبرد جدیدی است که اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: با تنظیم این برنامه راهبردی ، وضعیت جدیدی به وجود می آید که باید برنامه ریزی ها منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد.
معاون سازمان جنگل ها با تاکید بر اینکه در این راهبرد آسیب های مدیریت منابع را بررسی کرده ایم، اظهار داشت: این بررسی ها به ما نشان داد که برای موفقیت در اجرای طرح های جنگلداری مردم باید با این طرح ها حس یگانگی داشته باشند.
انگورج گفت : در صورتی که مردم احساس کنند با طرح های جنگلداری رابطه دارند به طور قطع موفقیت این طرح ها تضمین خواهد شد.
وی انجام مطالعات اجتماعی در طرح های جنگلداری را یک ضرورت دانست و با اظهار این که طرح ها برخی اوقات با تعارضاتی مواجه می شوند ، افزود : به عنوان نمونه گاهی لازم است که دامداران واحد دامی خود را از جنگل خارج کنند، باید به گونه ای بتوانیم نگاه ها را تغییر دهیم و دلایل لازم را برای اجرای برخی طرح ها به مردم ارایه کنیم تا حس بیگانگی که به ما آسیب می رساند، برطرف شود.
انگورج با تاکید بر اینکه بسیاری از مناطق جنگلی برای مردم منطقه درآمدزا محسوب نمی شود ، گفت: برخی از فعالیت های ما برای جوامع محلی اقتصادی نیست و برنامه ریزی ها باید به گونه ای تنظیم شود که این طرح ها برای مردم جوامع محلی اقتصادی باشد.
وی افزود : اگر به بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کنیم به این موضوعات می رسیم. شاید پیش از این قوانین دیگری ابلاغ شده که باید منطبق با اقتصاد مقاومتی شود.
او تاکید کرد : تنظیم طرح های مربوط به بهبود مستمر محیط کسب و کار، ساماندهی مشاغل، توسعه کسب و کار باید بر اساس قوانین کلان کشور بویژه اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.
معاون سازمان جنگل ها با تاکید بر ضرورت تغییر در شرایط مدیریت اراضی جنگلی کشور ، گفت: بنا داریم تا طرح های جنگلداری را با مشارکت مردم و از طریق تشکیل تعاونی ها با هدف توانمندی سازی جوامع محلی به اجرا در آوریم.
وی افزود : مشارکتی کردن مدیریت جنگل های کشور یکی از دغدغه هایی است که ضروری است برای حفاظت بیشتر از عرصه های جنگلی کشور آن را به اجرا درآورد.ک/3
1535/1654


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن