تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818806897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده فائو: مشکلات دریاچه ارومیه جوامع محلی را تحت تاثیر قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده فائو: مشکلات دریاچه ارومیه جوامع محلی را تحت تاثیر قرار داده است تبریز- ایرنا- نماینده خواروبار جهانی "فائو" درایران گفت: مشکلات دریاچه ارومیه به شدت جوامع محلی اعم از پوشش گیاهی، جانوری و زیست محیطی اطراف را تحت تاثیر قرار داده است.


"ورج ناکوزی" روز یکشنبه دربازدید از روند اجرای طرح های ترسیب کربن درحاشیه این دریاچه درگفت وگو با ایرنا، افزود: در این سفر ابعاد مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه را ارزیابی و طرح های کارشناسی فائو در زمینه های تخصصی برای حل آنها ارایه می شود.
وی گفت: دراین عرصه بحث احیای اراضی تخریب شده،فرسایش بادی،جلوگیری ازبیابان زایی و خشک سالی با همکاری فائو و دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری دنبال می شود.
ناکوزی با اشاره به رویکرد فائو در همکاری نزدیک با دفتر بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ایران، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم و خشکی رو به افزایش دریاچه ارومیه در منطقه، توسعه پوشش های گیاهی باگونه های بومی و شورپسند در اولویت نخست اقدامات اجرایی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: این نوع پوشش گیاهی می تواند یک حلقه و لایه محافظ برای جلوگیری از افزایش آسیب های ناشی از خشک شدن دریاچه ایجاد کند.
ناکوزی جلوگیری از پیشروی طوفان شن و نمک هایی که از سمت دریاچه به طرف مناطق مسکونی و کشاورزی در وزش است را از دیگر اهداف اجرایی این طرح ها برشمرد.
وی یادآوری کرد: پیش از این نیز فائو تجربه ها و طرح های مشابهی با همکاری دفتر بیابان سازمان جنگل های ایران در استان های کرمان و خراسان جنوبی اجرا کرده که به طور قطع تجربه موفق این طرح ها که مانع از تخریب اراضی و پوشش گیاهی در استان های مزبور شد، در این طرح ها نیز به کار گرفته می شود.
7240/7236/587/1352


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن