تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803615366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل دستگاههای نظارتی و اجرایی کشور تحقق شعار مدیریت جهادی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دیوان محاسبات کشور: تعامل دستگاههای نظارتی و اجرایی کشور تحقق شعار مدیریت جهادی است سمنان - ایرنا - رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: تعامل دستگاه نظارتی مانند دیوان محاسباتی با دستگاه های اجرایی کشور گامی برای تحقق شعار مدیریت جهادی است.


"امین حسین رحیمی" روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان افزود: اینکه هر مدیر و دستگاهی فقط کار خودش را انجام دهد و تعامل لازم را نداشته باشد مدیریت جهادی نیست.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی یعنی اینکه تعامل و هماهنگی داشته باشیم تا فساد مالی و اداری در روند اجرایی کشور به حداقل خود برسد.
وی از ایجاد کمیته تعاملی پیشگیری از وقوع تخلفات و تقویت کارآمدی دستگاه های اجرایی در استانهای کشور خبر داد و اضافه کرد: این کمیته با عضویت مدیر دیوان محاسبات، یکی از معاونین استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیر دستگاه اجرایی مربوطه در هر استان شکل می گیرد.
رحیمی اظهار داشت: هدف از این کمیته کمک به اجرای صحیح امور و وظایف دستگاه اجرایی و تلاشی است برای پیشگیری از تخلفات مختلف که با مشورت، آموزش، راهنمایی و نظارت به موقع دیوان محاسبات در زمان هزینه بودجه دستگاه های اجرایی محقق می شود.
وی با بیان اینکه در رویکرد جدید دیوان محاسبات دنبال تشکیل پرونده برای مدیران نیستیم، ادامه داد: مدیران دستگاههای اجرایی باید حین خرج بودجه اجازه نظارت به دیوان محاسبات بدهند چرا که دیوان محاسبات نمی خواهد کار دستگاه اجرایی قفل شود.
وی با تقسیم بندی تخلفات مدیران به تخلفات بدون سوء نیت و تخلفاتی با نیت قبلی که فساد محسوب می شود، گفت: در تخلف نوع اول که در کشور زیاد است، همه باید تلاش کنند که چنین تخلفاتی شکل نگیرد.
رحیمی افزود: کمک به اصلاح قوانین و فرآیندهای قانونی، آموزش و مشورت دهی به مدیران به جلوگیری از تخلفات نوع اول کمک بزرگی می کند.
وی گفت: در تخلفاتی که فساد است دیوان محاسبات هیچ کمکی نمی کند و با کنترلهای داخلی باید آن را به حداقل رساند.
رییس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: پاسداری از بیت المال از دیدگاه دیوان محاسبات تنها تشکیل پرونده نیست بلکه کمک به دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف اجرایی و نداشتن تخلفات است.
وی تعدد قوانین، مقررات و آیین نامه ها و ناآگاهی مدیران از آنها را از عوامل بروز تخلفات اداری عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 11 هزار عنوان قانون در کشور داریم که دستورالعمل و آیین نامه های زیادی با آن همراه است.
وی فقدان فرآیند الکترونیک و یکپارچه در کشور را از روزنه های نفوذ برای تخلفاتی مانند فرار مالیاتی دانست و گفت: اگر نظامی یکپارچه و با نظارت الکترونیک وجود داشته باشد، مانند کشورهای پیشرفته فرار مالیاتی به کمترین حد می رسد.
رییس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه در دوره جدید، حسابرسان این دیوان به دنبال گرفتن نقطه ضعف از مدیران دولتی نیستند و حسن نیت را در دستور کار خود قرار می دهند، از مدیران دولتی خواست با این نهاد همکاری داشته باشند و از مشورت آن بهره مند شوند.ک/2
611/599/ 605


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن